Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ga ik er op vooruit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ga ik er op vooruit?

Moderator Note: Off topic en op de man post(s) verwijderd. To the point, gasten!

En als medefotograaf: kitlenzen gaan "samentellen" en voor een z.g. "superzoom" gaan, gaat je niet vooruit helpen. Je hebt als keuze: kitlens/zen vervangen door betere of (als het lens wisselen je tegensteekt) overschakelen naar een bridge met een superzoom, zoals de Pana Lumix modellen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Moderator Note: Off topic en op de man post(s) verwijderd. To the point, gasten!

En als medefotograaf: kitlenzen gaan "samentellen" en voor een z.g. "superzoom" gaan, gaat je niet vooruit helpen. Je hebt als keuze: kitlens/zen vervangen door betere of (als het lens wisselen je tegensteekt) overschakelen naar een bridge met een superzoom, zoals de Pana Lumix modellen.

Ik zie geen smiley achter bovenstaande reply staan. Dat is toch zeker als een grap bedoeld. Of zie ik nu helemaal het licht niet meer ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ik zie geen smiley achter bovenstaande reply staan. Dat is toch zeker als een grap bedoeld. Of zie ik nu helemaal het licht niet meer ?
        Ik ben de eerste om een en ander te proberen met een grapje te 'de-fusen'. Ik weet niet (en denk ook niet) of TS bij deze specifieke vraag gebaat is bij enige humor. Ik ben alleszins zelf taalvaardig en forumvaardig genoeg om te weten of ik al dan niet een komma moet plaatsen, en/of een smiley, en ik vond een smiley hier niet gepast.
        In principe had ik ook graag posts #11+ #12 verwijderd.
        Waarom wel: omdat ik weet wie op wie hier inhakt.
        Waarom niet: omdat ik van de 'ingehakte' geen bericht gekregen heb dat dit erover was, en bovendien omdat ie antwoordt met een voor mij aanvaardbare link.

Maar humor? Hoe kom je erbij?

Bij mij komt het aan op de vraag: "Geeft het antwoord voldoende toegevoegde waarde?" Wel, bij de post(s) die verwijderd is/zijn, is het antwoord niet positief.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          In principe had ik ook graag posts #11+ #12 verwijderd.

Bij mij komt het aan op de vraag: "Geeft het antwoord voldoende toegevoegde waarde?" Wel, bij de post(s) die verwijderd is/zijn, is het antwoord niet positief.
          je vergeet dan vooral post 6 # te vermelden
          dat antwoord is alles behalve toegevoegde waarde
          alles daarop is een reactie waarop de ts niets had maar als diegene waarop men reageerde ook normale antwoorden gaf dan was er niets aan de hand geweest
          maar ja 2 maten en gewichten zeker

Comment

Post #6 is een letterlijk antwoord op TS zijn vraag, weliswaar zonder toelichting (zoals ik -net als jij- die ook graag zou hebben). Maar ZEKER geen post zonder toegevoegde waarde. (Let op de dubbele ontkenning).
            TS vraagt: "Ga ik erop vooruit?" - Antwoord #6 : "Nee".
            Wat wil je nog meer? Ja, die toelichting, maar daar kun je niemand toe dwingen, wel? Die moet jij, of ik, of iemand anders geven. Jouw antwoord op #14 is verwijderd omdat-ie, zoals ik als Mod in het systeem heb ingegeven, "off topic en op de man" was. Als je mij als Mod kent, dan moet je weten dat zoiets voor mij niet kan.

Comment

en in post#14 gaat uw goede kameraad off topic en op de man af en is er ook over naar mijn mening
              dus werk je met twee maten en gewichten
              en een antwoord met neen, dat is zeker geen post met toegevoegde waarde waarvoor de ts een vraag stelde
              maarja de ene mag hier wat meer dan een andere zeker
              bepaalde soort politiek noemen ze dat ...
              rest my case

Comment

ooruitgaan niet
                slechter maken ook niet het is hetzelde kwaliteit voor foto in bv de zoo of midden in de stad is het super om te gebruiken zonder veel mee te sleuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                  ooruitgaan niet
                  slechter maken ook niet het is hetzelde kwaliteit
                  komkom. de resolutiecijfers van de tamron komen nog niet in de buurt van de magische Nikon kitlenskes.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Meerdere malen aangehaald... Kwalitatief is het er niet beter op geworden. 'T is wat je ervan verwacht he.. Is't voor gewoon op vakantie, af en toe familiefoto's, zal da wel okee zijn?
                    Een superzoom die de kwaliteit haalt van een prime, bestaat niet.. Wikken en wegen, zien wat je wilt bekomen.

En koop een dslr als je er niet mee inzit om geregeld lenzen te wisselen.. Dat is net het leuke eraan.. Maar dat is mijn mening..

Misschien een tip aan TS, en andere forumleden: Vraag misschien best raad, ervaringen, enz.. voor je een aankoop doet.
                    Zo'n lens is in mijn ogen gewoon handig, niet minder, maar ook niet veel meer.
                    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Nee je gaat er niet op vooruit.
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

beste allemaal,

met veel genoegen heb ik de discussie van op afstand (want leek) gevolgd. Ik weet dat het geen gemakkelijke keuze is: kwaliteit en gebruiksgemak gaan financieel niet samen heb ik begrepen. Een prime 35 mm had ik me al aangeschaft. De volgende stap wordt dan waarschijnlijk het vervangen van de 18-55 door een lichtsterkere versie..
                        Bedankt voor het deelnemen aan de discussie !!
                        Nikon d3200 // Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR // Nikkor AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 G IF VR // Nikkor AF-S DX 35 mm f/1.8G

Comment

als het voor op reis en voor het gebruiksgemak is koop dan beter een nikon 18-200 vr.
                          als je tevreden was van je 2 lenzen nu en gewoon niet meer wil wisselen van lenzen zal je zeker tevreden zijn daarmee.
                          het beste dat je kunt doen is voor jezelf beslissen wat jij wilt want hier en op andere forums zal je te veel verschillende meningen krijgen.....
                          Koop hem eventueel 2dehands en indien je niet tevreden bent geraak je die zo weer kwijt
                          Nikon D600 , 50 mm 1.8G , Nikon 24-85 VR ,tamron 70-300 vc , SB 700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            en een antwoord met neen, dat is zeker geen post met toegevoegde waarde waarvoor de ts een vraag stelde
                            Het was het enige wat hij vroeg. Het is ook een kwestie van hoe stel je de vraag. Vraag: "mag ik de boter" en antwoord: "Ja" voldoet aan de vraag, maar je het nog steeds geen boter, dus vragen: "kun je even de boter geven" is al een stuk beter en daar hoef je niet eens mondeling antwoord op te geven.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

je hebt gelijk. Ik had beter wat meer info gegeven....... vlg keer beter
                              Nikon d3200 // Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR // Nikkor AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 G IF VR // Nikkor AF-S DX 35 mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                Het was het enige wat hij vroeg. Het is ook een kwestie van hoe stel je de vraag. Vraag: "mag ik de boter" en antwoord: "Ja" voldoet aan de vraag, maar je het nog steeds geen boter, dus vragen: "kun je even de boter geven" is al een stuk beter en daar hoef je niet eens mondeling antwoord op te geven.
                                "Mag ik de boter ? " staat gelijk tot "geef me de boter" .... "is er nog boter ? " zal je bedoelen ....
                                Groetjes

Lukathi

Comment

Working...
                                X