Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina lens laten kalibreren: Waar??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina lens laten kalibreren: Waar??

Ik heb een Tokina 50-135 lens die last heeft van back-focus... Weet er iemand waar ik deze kan laten kalibreren?

P.S. het ligt niet aan de camera want alle andere lenzen krijg ik wel goed ge-fine-tuned op mijn D600 maar aan deze heb ik zelfs met -20 nog niet genoeg...
    www.benbammens.be

Re: Tokina lens laten kalibreren: Waar??

Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
    Ik heb een Tokina 50-135 lens die last heeft van back-focus... Weet er iemand waar ik deze kan laten kalibreren?

P.S. het ligt niet aan de camera want alle andere lenzen krijg ik wel goed ge-fine-tuned op mijn D600 maar aan deze heb ik zelfs met -20 nog niet genoeg...
    Eens vragen aan de winkel waar je die gekocht hebt?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      Eens vragen aan de winkel waar je die gekocht hebt?
      Ik heb ze tweedehands gekocht vrees ik...
      www.benbammens.be

Comment

Ik heb ook net een tokina 50-135 gekocht, maar ik heb meer geluk met mijn sample. Geen focus issue.

Kijk hier eens:

Neem eens contact op met tokina op bovenstaande contactgegevens.
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          Ik heb ook net een tokina 50-135 gekocht, maar ik heb meer geluk met mijn sample. Geen focus issue.

Kijk hier eens:

Neem eens contact op met tokina op bovenstaande contactgegevens.
          Daar had ik inderdaad namiddag ook een mailtje naar gedaan... Eerst even dat antwoord afwachten... Ook niet zo waanzinnig ver om eventueel eens heen te rijden.
          www.benbammens.be

Comment

Ik heb deze namiddag eens gebeld naar Tokina in Nederland en de enige optie is dus de lens opsturen. Kalibreren zal €180 kosten... Tel daar nog eens de verzendkosten bij en dat wordt een dure ingreep
            www.benbammens.be

Comment

Denk dat de firma De Beuckelaer in Aartselaar invoerder is van Tokina.Misschien daar eens naar mailen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                Denk dat de firma De Beuckelaer in Aartselaar invoerder is van Tokina.Misschien daar eens naar mailen.
                Tokina staat er niet tussen op hun website dus ik vrees er voor
                www.benbammens.be

Comment

Ik heb deze namiddag eens gebeld naar Tokina in Nederland en de enige optie is dus de lens opsturen. Kalibreren zal €180 kosten... Tel daar nog eens de verzendkosten bij en dat wordt een dure ingreep
                  Ouch ... dat is wel heel duur voor die lens ...

Wil de 'verkoper' ze niet terugnemen ?

Comment

Het is al lang geleden dat ik die lens gekocht heb...

Maar veel opties zijn er niet... Aangezien ik stilaan over aan het schakelen ben naar FF ga ik deze lens toch ooit willen verkopen en met dit probleem gaat dat niet lukken.
                    Een dergelijke lens is zo'n €350 waard dus ofwel ben ik nu €200 kwijt ofwel in de toekomst €350 omdat ik ze niet kan verkopen...
                    www.benbammens.be

Comment

Het is al lang geleden dat ik die lens gekocht heb...

Maar veel opties zijn er niet... Aangezien ik stilaan over aan het schakelen ben naar FF ga ik deze lens toch ooit willen verkopen en met dit probleem gaat dat niet lukken.
                      Een dergelijke lens is zo'n €350 waard dus ofwel ben ik nu €200 kwijt ofwel in de toekomst €350 omdat ik ze niet kan verkopen...
                      Dat is waar ... maar toch

Zou je zo toch niet eens op een andere nikon (DX !) body testen ? Ken je niemand met bv een D7000 ?
                      Gewoon om zeker te zijn dat het probleem ook zo erg is ?

Je woont helaas wat ver van mij, anders mocht je wel eens komen testen en kon je vergelijken met mijn 50-135.

Comment

Bedankt

Maar ik heb hetzelfde probleem op mijn D90... Ik had vergeleken met mijn 85mm 1.8. Daar ligt de focus perfect met de D90 maar met de 50-135 zit de focus ook daar ver naar achter.

Ik heb het ook al gemerkt bij het fotograferen. Bij close ups ligt de focus meer achter dan op het scherpstelpunt...
                        www.benbammens.be

Comment

Ok, dan is er buiten verzenden voor hercalibratie niets aan te doen.

Ik zou wel aan Tokina vragen dat ze garanderen dat ze correct gecalibreerd wordt, maw dat je ze terug mag sturen indien ze de eerste keer niet goed is.
                          Want 180 EUR + verzendkosten ... en als ze nog niet goed blijkt ...

Ik verschiet echt van het bedrag. Ze moeten toch gewoon calibreren ? Dat is werkuren ? 180 EUR werkuren ....

Comment

Ik had ook een tokina met een behoorlijk back focus probleem.
                            Ik heb contact opgenomen met Tokina in Nederland.
                            Ik kreeg een reactie in het engels dat ze dit zouden onderzoeken.
                            Na vele e-mails kwam er echter nooit een voorstel tot oplossing , altijd kreeg ik een antwoord in de vorm van "Currently, we are still working to find a solution for this problem. You will be informed if we get the solution from Tokina Japan."
                            Ondertussen heb een camera waar ik de lenzen kan finetunen , dus dit probleem is opgelost.
                            Maar de service van Tokina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                              Ik had ook een tokina met een behoorlijk back focus probleem.
                              Ik heb contact opgenomen met Tokina in Nederland.
                              Ik kreeg een reactie in het engels dat ze dit zouden onderzoeken.
                              Na vele e-mails kwam er echter nooit een voorstel tot oplossing , altijd kreeg ik een antwoord in de vorm van "Currently, we are still working to find a solution for this problem. You will be informed if we get the solution from Tokina Japan."
                              Ondertussen heb een camera waar ik de lenzen kan finetunen , dus dit probleem is opgelost.
                              Maar de service van Tokina
                              Oei, dat is weinig hoopgevend... Ze wisten me echter te vertellen dat het zo duur was omdat de lens grotendeels uit elkaar moet. Hopen dat het voor mij beter gaat verlopen...
                              www.benbammens.be

Comment

Working...
                              X