Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/4L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 70-200mm f/4L USM

Oorspronkelijk geplaatst door xDylan Bekijk bericht
    Bedoel je de lens die TBiRD heeft?
    Mvg, Dylan.
    Nee, ik heb ooit een oudere versie getest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lachofikschiet Bekijk bericht
      Nee, ik heb ooit een oudere versie getest.
      En is die niet goed dan?
      Fotografie is mijn passie.

Comment

De oudere versie is idd niet goed maar ik heb de nieuwe (70-200/2.8 APO EX DG OS HSM) en die is wel pico bello hoor. Nog op de Sanicole samen gefotografeerd met iemand met een canon 70-200 f/4 IS (op f/4 dan) en is zeker even goed.

Ik vind volgende foto toch niet zo slecht, is zelfs met een 1.4 TC ertussen genomen. Een f/4 met 1.4 TC wordt al gauw een f/5.6 en met een TC 2.0 een f/8 waar je ook al geen AF meer hebt met veel camera's.

http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3666730
        Last edited by TBiRD; 1 oktober 2012, 14:50.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
          De oudere versie is idd niet goed maar ik heb de nieuwe (70-200/2.8 APO EX DG OS HSM) en die is wel pico bello hoor. Nog op de Sanicole samen gefotografeerd met iemand met een canon 70-200 f/4 IS (op f/4 dan) en is zeker even goed.

Ik vind volgende foto toch niet zo slecht, is zelfs met een 1.4 TC ertussen genomen. Een f/4 met 1.4 TC wordt al gauw een f/5.6 en met een TC 2.0 een f/8 waar je ook al geen AF meer hebt met veel camera's.

http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3666730
          Die foto vind ik zeker niet slecht hoor, zelfs zeer mooi.
          Mvg, Dylan.
          Fotografie is mijn passie.

Comment

Hoe zit het trouwens met de autofocus snelheid van de Sigma want dat is nog een specialiteit van de 70-200 F/4L IS. Bij de 70-200 F/4L IS gaat autofocussen dus heel snel, zelfs op een 550D.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Heb de canon f4 en sigma f2.8 beide op een 60D getest en het AF verschil is zeer miniem tot niet waarneembaar voor mij. Nu op de 7D heb ik alleen de sigma f2.8 (de canon f4 was van iemand anders) en dat gaat razend snel. Gisteren nog auto's op de autostrade geschoten ter test en dat ging vrij vlotjes moet ik zeggen.

Comment

@TBiRD Mooie plaat!

@xDylan lees dit eens: http://www.dpreview.com/lensreviews/...0_2p8_os_c16/6

Vergeet niet dat een Canon versie het dubbele kost. En deze lens tiptop AF heeft (dat had de oude nonOS ook al). Wel zou ik hem eerst proberen want het wordt wel een beetje "frontheavy", zeker op een xxxD. Dus ik zou zeggen proberen die lenzen, koop ze niet uit een boekje (als je begrijpt wat ik bedoel).

Comment

ALS je tevreden bent met f4 dan kan je geen betere koop doen dan de 70-200 f4 IS !!!
                  Compact en lichte lens ( als je'm vergelijkt met de 2.8 versie), zeerscherp, degelijke bouw, scherp, mooi contrast ...

Een aanrader

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                    ALS je tevreden bent met f4 dan kan je geen betere koop doen dan de 70-200 f4 IS !!!
                    Compact en lichte lens ( als je'm vergelijkt met de 2.8 versie), zeerscherp, degelijke bouw, scherp, mooi contrast ...

Een aanrader
                    Afmetingen en gewicht was voor mij de rede om de f4 L te kopen.

+1 dus.

Comment

Voor mij zou het vrij simpel zijn. Indien je F/2.8 niet per sé nodig hebt, zou ik voor de 70-200 F/4L IS gaan. De extra stop die F/2.8 je biedt, is trouwens niet altijd bruikbaar / een meerwaarde. Bijvoorbeeld wanneer je nood hebt aan wat extra scherptediepte die F/4 wel zou bieden of wanneer je gewoon heel scherpe beelden wil en je weet dat lens x op F/2.8 niet zo scherp is als op F/4. Daarbovenop is een 70-200 F/2.8 ook nog zwaarder. Als je trouwens een 70-200 F/2.8 wil die volopen ook heel scherp is, zit er niets anders op dan voor de 70-200 F/2.8L IS II te gaan, maar die is wel ongeveer dubbel zo duur als de 70-200 F/4L IS.
                      Last edited by jocau; 2 oktober 2012, 12:51.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Voor mij zou het vrij simpel zijn. Indien je F/2.8 niet per sé nodig hebt, zou ik voor de 70-200 F/4L IS gaan. De extra stop die F/2.8 je biedt, is trouwens niet altijd bruikbaar / een meerwaarde. Bijvoorbeeld wanneer je nood hebt aan wat extra scherptediepte die F/4 wel zou bieden of wanneer je gewoon heel scherpe beelden wil en je weet dat lens x op F/2.8 niet zo scherp is als op F/4. Daarbovenop is een 70-200 F/2.8 ook nog zwaarder.
                        Je kan het ook anders formuleren. Ze kosten evenveel dus je kan met hetzelfde geld een f/2.8 hebben die op f/4 even scherp is met een evengoede AF en steengoede stabilisatie. Alleen het gewicht is een groot verschil. Ik ga dikwijls wandelen met de combo 7D+BG+sigma 70-200 f/2.8 OS en heb er geen problemen mee. Ik ga zelfs meer zeggen het extra gewicht van een 2.8 zorgt voor meer balans met een 7D+BG. Een F/4 IS is zelfs lichter dan de 7D + BG.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                          Je kan het ook anders formuleren. Ze kosten evenveel dus je kan met hetzelfde geld een f/2.8 hebben die op f/4 even scherp is met een evengoede AF en steengoede stabilisatie. Alleen het gewicht is een groot verschil. Ik ga dikwijls wandelen met de combo 7D+BG+sigma 70-200 f/2.8 OS en heb er geen problemen mee. Ik ga zelfs meer zeggen het extra gewicht van een 2.8 zorgt voor meer balans met een 7D+BG. Een F/4 IS is zelfs lichter dan de 7D + BG.
                          Anderzijds heeft de 70-200 F/4L IS een kleinere minimum focusafstand (1,2m vs 1,4m), een betere bouwkwaliteit en is hij weathersealed. Als je dan weer een kleinere body hebt (xxxD of xxD reeks), is de balans beter met een 70-200 F/4L IS erop. De 70-200 F/4L IS heeft ook een betere maximale vergrotingsfactor (0,21x vs 0,13x) wat hem o.a. geschikter maakt voor closeup foto's van kleine zaken. Bovendien telt de 70-200 F/4L IS mee voor CPS membership.
                          Last edited by jocau; 2 oktober 2012, 17:49.

Comment

Bovendien telt de 70-200 F/4L IS mee voor CPN membership.
                            Dat doet de Non IS ook ! (net even test gedaan op mijn CPS Gold account) Tevens vallen ook aantal EF-s objectieven onder de CPS service. Het zijn dus niet alleen L objectieven die in aanmerking komen

Afhankelijk van Camera objectief combinaties val je in: Zilver - Goud - Platina
                            Zie voorwaarden wat nodig is om member te kunnen worden.

Bezit en registratie van ten minste 3 voor CPS in aanmerking komende objectieven en 2 camera's

Wheather seal is leuk, maar voegt niet zoveel toe als je body dat niet is ;-)
                            Last edited by Apple; 2 oktober 2012, 15:57.

Comment

Anderzijds heeft de 70-200 F/4L IS een kleinere minimum focusafstand (1,2m vs 1,4m), een betere bouwkwaliteit en is hij weathersealed. Als je dan weer een kleinere body hebt (xxxD of xxD reeks), is de balans beter met een 70-200 F/4L IS erop. De 70-200 F/4L IS heeft ook een betere maximale vergrotingsfactor (0,21x vs 0,13x) wat hem o.a. geschikter maakt voor closeup foto's van kleine zaken. Bovendien telt de 70-200 F/4L IS mee voor CPN membership.
                              Ik denk niet dat je een 70-200 koopt voor de minimum focusafstand hoor. En weathersealed, ik wil eens zien hoeveel amateurfotografen er met hun (duur) materiaal in de regen gaan staan ;-) Bouwkwaliteit van de sigma is ook zeer goed. Meestal is het een psychologische zaak tussen merkgebonden lenzen en third-party materiaal. Ik wil niemand pushen maar zeg gewoon mijn mening omdat ik beide lenzen gebruikt heb op een 60D en de sigma nu op een 7D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                                Dat doet de Non IS ook ! (net even test gedaan op mijn CPS Gold account) Tevens vallen ook aantal EF-s objectieven onder de CPS service. Het zijn dus niet alleen L objectieven die in aanmerking komen

Afhankelijk van Camera objectief combinaties val je in: Zilver - Goud - Platina
                                Zie voorwaarden wat nodig is om member te kunnen worden.

Bezit en registratie van ten minste 3 voor CPS in aanmerking komende objectieven en 2 camera's

Wheather seal is leuk, maar voegt niet zoveel toe als je body dat niet is ;-)
                                I know. Zelfs de (relatief) goedkope EF-S 60mm F/2.8 Macro USM volstaat voor zilver (zie Qualifying Products). :-) Wel jammer dat je 2 bodies moet hebben voor zilver en dat de xxxD reeks niet meetelt.

Comment

Working...
                                X