Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe of 2dehands lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe of 2dehands lens?

Ik snap de discussie niet, je kan onmogelijk foto's (of zelfs de lens waarmee ze gemaakt is) via een site als flickr gaan beoordelen.
    99,9 % van de beelden die eender waar gepubliciteerd staan zijn (sterk) nabewerkt.
    Als je twee lenzen wil vergelijken moet je ze op dezelfde body en op dezelfde scene met identieke instellingen footo's laten nemen.
    En al zeker niet op body's van verschillende merken, iedere ernstige fotograaf weet toch dat de output van bijv. Nikon en Canon standaard anders is; kleur contrast, scherpte enz...om maar niet te spreken over de invloed van de fotograaf
    Nog iets; er zijn op het net mooie foto's van bijv. een nex te vinden en slechte van D700's, dus is dan een nex beter ????Laat me niet lachen
    D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      moet toch ook nog niet gaan uitleggen hoe flikker werkt ? of toch wel
      je gaat naar actions (links boven ) je drukt daarop (drop down menu), en dan selecteer je "view all sizes" en dan kies je gewoon het formaat dat je wenst te zien.
      als je "view exif info" selecteert krijg je uiteraard de exif informatie.
      alle beelden die ik al geselecteerd heb zijn te zien in full resolutie, sprankelend scherp, goede kleurbalans en contrast, zoals je verwacht van een goede lens.
      (pas op bij klein diafragma en redelijk korte afstand heb je beperkte scherpte diepte, maar dat wist je misschien ook al)

hoe kun je in godsnaam een lens beoordelen als je er nog geen beelden van gezien hebt, straffe gasten, jullie schrijven gewoon zo maar wat zonder te weten waarover.
      Bedankt voor alle uitleg Puerte. Ik wist niets van dat alles, je hebt de poorten van de hemel voor me geopend.
      Ik vind nu ook zeker dat jij die lens zelf moet aanschaffen.
      Nogmaals hulde en respect.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Het is maar dat ikzelf nu nog altijd niet weet als ik nog zonder beschaamde kaken onder het betere volk kan komen.

Comment

Nadat Peurte mij wat deed twijfelen aan het kunnen van Nikon heb ik wat reviews bekeken en overal zeggen ze: de Tamron is scherp voor een 3rd party lens, maar kan niet tippen aan de Nikon.
          En dat zijn mensen dat WEL resultaten bekeken uit hun eigen camera, zonder nabewerking en niet een vergelijking tussen foto's in verschillende situaties maken.
          Dus stop aub met die zever!

Comment

Hier een review van de 24-70 van iemand die er dus ook niks van kent : Bjorn Rorslett.

Rorslett is geen Rockwell, hij voelt zich helemaal niet te beroerd om een lens slecht te noemen.
            Je vraagt je af wat er in die mens omgaat als je ziet dat die lens de max score krijgt, dat gebeurt bij hem echt niet zo veel.
            Er zijn bar weinig Nikon lenzen die NIET door zijn handen zijn gepasseerd, als er maar een paar een 5 krijgen dan zegt dat veel over de belabberde kwaliteit van de vele andere Nikkors.

Comment

Tot post 16 ging het zuiver over "Nieuwe of 2dehands lens?".

Tot post 23 ging het daar ook nog min of meer over...

Alles wat daarna komt... kan een van onze mods misschien gewoon wegvegen ?
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Intussen is de topicstarter inderdaad nog niet echt geholpen.
                In het algemeen is het zo dat het 24-70mm objectief zeer goed is, alleen de eerste serie had weleens last van een "wringende" zoomring. ISoms komen er tweedehandse te koop, daar is doorgaans echt niks mee aan de hand. De lens is namelijk vrij zwaar, sommige gebruikers gaan toch de voorkeur geven aan vaste objectieven enz. Kijk dus bij aankoop of alles goed functioneert, of de lens inderdaad weinig gebruikt is en koop er liefst een waar nog een ruime (rest)garantie op van toepassing is.
                Last edited by Spanjaart; 2 augustus 2012, 23:30.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Zelf heb ik niets dan goede ervaringen met 2de hands aankopen.
                  Dit is alles wat ik 2de hands gekocht heb en slechts met één lens problemen gehad nl. de Sigma 50-500 mm maar onder coulance hersteld.
                  Wat kocht ik nog:
                  - Canon 400D met flash 420EX
                  - Lens 70-200 mm f2.8 IS USM
                  - Lens 17-55 mm f2.8
                  - Canon 50D
                  - Tokina 11-16 mm fisheye
                  - Sigma 10-20 mm (wel na jaaaaren gebruik AF moeten laten herstellen maar lag zeker niet aan aankoop)
                  - Sigma 50-500 mm (zie hierboven)

Wel steeds eerst telefonisch contact én via e-mail contact gezocht met de verkopers.
                  Aan deze contacten kan men al veel uitmaken.
                  Ik heb honderden € bespaard en zou het terug opnieuw doen.

Misschien heb je hier wat aan. Succes met uw beslissing.
                  Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

Comment

allez daar zijn toch dinges die je al snapt, in het vervolg geen zotte dinges meer schrijven

Comment

laat me zien waar, wie schrijft dat wat zijn de verschillen, leer nu toch eens kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Intussen is de topicstarter inderdaad nog niet echt geholpen.
                        In het algemeen is het zo dat het 24-70mm objectief zeer goed is, alleen de eerste serie had weleens last van een "wringende" zoomring. ISoms komen er tweedehandse te koop, daar is doorgaans echt niks mee aan de hand. De lens is namelijk vrij zwaar, sommige gebruikers gaan toch de voorkeur geven aan vaste objectieven enz. Kijk dus bij aankoop of alles goed functioneert, of de lens inderdaad weinig gebruikt is en koop er liefst een waar nog een ruime (rest)garantie op van toepassing is.
                        nee de topic starter heeft een groot deel van zijn beschikbaar kapitaal besteeg aan de aankoop van een d800, hij wilt een goede lens, doet vooral concertopnames, en wil een standaardzoom voor een aantrekkelijke prijs
                        de nikon 24-70 is een zeer goede lens maar is buiten zijn budget
                        kan hij op de 2de hands markt gaan , maar dat houdt risico's
                        volgens mij veel beter optie is de tamron 24-70, een lens van topkwaliteit op punten beter dan de nikon versie en beschikbaar voor 1000€
                        het nadeel van die tamron lens is dat er geen nikon op staat, voordeel van de nikon lens is dat er nikon op staat, wil zeggen dat in het toestel lenscorrectie worden uitgevoerd ivm vignetting, vervorming, ca etc.
                        handig als je jpg fotgrafeert , als je RAW fotografeert maakt het weinig uit, als je jpg nabewerkt maakt het ook weinig uit.

dat is de situatie, en kom niet af dat de tamron enkel scherp is van f16, de voorbeelden die ik gepost heb bevatten beelden op f2,8 en je kunt ze zien op full-resolutie. die voorbeelden vertellen voldoende.
                        de tamron is veruit beste wat je kunt kopen voor je geld, waar je schitterende foto's kun mee maken in alle omstandigheden, zelfs in situaties waar je de nikon aan den haak moet hangen.

Comment

Aangezien we Peurte zijn Mening nu al kennen: zou ik persoonlijk een nikon 24-70 2.8 kopen, uit elke objectieve test blijkt dit objectief veel scherper dan zijn tamron tegenhanger en minder ca en vignetering. Als je toch denkt dat je stabilisatie nodig hebt, (voor mij persoonlijk niet nodig in die range) dan zal de Tamron jouw lens zijn.
                          En denk ook aan het verschil in bouwkwaliteit tussen de tamron en de nikon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                            Aangezien we Peurte zijn Mening nu al kennen: zou ik persoonlijk een nikon 24-70 2.8 kopen, uit elke objectieve test blijkt dit objectief veel scherper dan zijn tamron tegenhanger en minder ca en vignetering. Als je toch denkt dat je stabilisatie nodig hebt, (voor mij persoonlijk niet nodig in die range) dan zal de Tamron jouw lens zijn.
                            En denk ook aan het verschil in bouwkwaliteit tussen de tamron en de nikon!
                            welke testen, alle testen die ik zie, alle beelden die ik zie zetten de tamron op gelijke hoogte met de nikon, en de tamron heeft daarbij nog het groot voordeel van beeldstabilisatie (3 a 4 stops winst).
                            als je uit de geposte beelden niet in staat bent de kwaliteit in te schatten dan zijn hier een aantal reviews van die lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              welke testen, alle testen die ik zie, alle beelden die ik zie zetten de tamron op gelijke hoogte met de nikon, en de tamron heeft daarbij nog het groot voordeel van beeldstabilisatie (3 a 4 stops winst).
                              als je uit de geposte beelden niet in staat bent de kwaliteit in te schatten dan zijn hier een aantal reviews van die lens

http://www.photozone.de/canon_eos_ff...on2470f28eosff
                              Heb je problemen met Engels of zo???

photozone.de:
                              " The Tamron AF 24-70mm f/2.8 SP Di USD VC is not a perfect lens - none really are - but regarding the sum of its qualities it is obviously the best standard zoom for Canon EOS at this stage - at least till the Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L II enters the scene. However, in any case it will be very hard to beat from a price perspective!"
                              Er staat dus dat de lens niet zo slecht is als de oude Canon versie (en die was vrij slecht) en dat hij goedkoper is dan de vermoedelijk betere van Canon die er aan komt.

Deze topic gaat over het wel of niet tweedehands kopen van een Nikon 24-70. Niet over het nieuw aankopen van een Tamron lens, waar je in ieder geval bij verkoop meer op afschrijft dan op een nieuwe nikon.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                                Heb je problemen met Engels of zo???

photozone.de:
                                " The Tamron AF 24-70mm f/2.8 SP Di USD VC is not a perfect lens - none really are - but regarding the sum of its qualities it is obviously the best standard zoom for Canon EOS at this stage - at least till the Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L II enters the scene. However, in any case it will be very hard to beat from a price perspective!"
                                Er staat dus dat de lens niet zo slecht is als de oude Canon versie (en die was vrij slecht) en dat hij goedkoper is dan de vermoedelijk betere van Canon die er aan komt.

Deze topic gaat over het wel of niet tweedehands kopen van een Nikon 24-70. Niet over het nieuw aankopen van een Tamron lens, waar je in ieder geval bij verkoop meer op afschrijft dan op een nieuwe nikon.
                                toch eigenlijk straffe mannen hier , laat ze bellekes zien en dan zien ze het niet, laat ze een paar reviews zien en dan begrijpen ze het nog niet.
                                kijk gewoon naar de testresultaten van die lens en vergelijk ze met de resultaten van de nikon versie beide sites hebben de nikon ook getest, daar gaat het om !

Comment

Working...
                                X