Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe of 2dehands lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe of 2dehands lens?

In tegenstelling tot bodies verslijten lenzen niet echt. Tenzij ze gevallen zijn of zo. Je moet natuurlijk alles bij de verkoper thuis kunnen testen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

[QUOTE=puerte;3618300]daarbij de meeste testen en ervaringen van de nikon 24-70 zijn gebaseerd op ocharme 12mp toestellekes, en op 70mm moet je voldoende klein diafragma gebruiken zie ik als je alles scherp wil hebben.
      /QUOTE]

Ik heb zo'n slechte lens op een 12 mp toestelleke (D3). Kan ik daarmee nog onder het volk komen ?

Comment

Is anybody out there ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          waarom die Nikon lens ? zou mij eerder de tamron 24-70 f 2,8 aanschaffen, heb je ook meteen beeldstabilisatie en optisch minstens zo goed als de nikon versie, zo niet beter.
          hier staan voorbeelden weliswaar gemaakt met de canon 5dmkiii, zijn beschikbaar op full-resolutie
          http://www.flickr.com/photos/transco...7629441185336/
          Dat lijkt mij baarlijke nonsens. De foto's die ik ervan gezien heb en die op het oog wel scherp leken, bleken allemaal gemaakt met f/16 en dergelijke. Ik zou ook liever af gaan op foto's van gebruikers dan op die van de verdeler.
          Ik gebruik de Nikon 24-70 zelf toch echt op de D800 en ik kan niet zeggen dat de lens dan optisch door de mand valt of onaangename beelden oplevert.
          Ben wel benieuwd naar de foto's die je gepost hebt?
          Last edited by Spanjaart; 29 juli 2012, 00:00.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Is anybody out there ?
            Wat wil je Paul, als diene kwakkel zich hier terug komt moeien

En ik ben hem een paar maanden geleden zelfs nog gaan geloven ook, heb dan juistgeteld twee weken een NEX-7

in mijn bezit gehad, mijn twee slechtste ervaringen ooit, een Sony R-1, en die NEX-7 met 24mm zeiss.

Comment

Ik vind het knap dat iemand ervoor uitkomt dat hij die Nex-7 ook niet zo denderend vindt. Door de hype rond al die 'systeem-camera's', compacten met verwisselbare lens en heel veel pixels, zouden we inderdaad gaan denken dat we met onze D700's niet meer op straat durven komen. Ik heb de Panasonic GX1 gekocht, maar als het echt goed moet zijn: D700/Nikkor 24-70 2.8 !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Dat lijkt mij baarlijke nonsens. De foto's die ik ervan gezien heb en die op het oog wel scherp leken, bleken allemaal gemaakt met f/16 en dergelijke. Ik zou ook liever af gaan op foto's van gebruikers dan op die van de verdeler.
                Ik gebruik de Nikon 24-70 zelf toch echt op de D800 en ik kan niet zeggen dat de lens dan optisch door de mand valt of onaangename beelden oplevert.
                Ben wel benieuwd naar de foto's die je gepost hebt?
                ja kent er ook niet veel van denk ik dan zo, als foto's scherp zijn op f16 zullen ze het zeker zijn lagere diafragma's
                ooit gehoord van diffractie

Comment

als dat voor jou goed is is dat voldoende zekers, maar niet te vergelijken met andere toestellen wat beeldkwaliteit betreft, zekers niet met wat vandaag op de markt is.
                  en vergelijk maar eens het gedrag van een objectief op 12mp, 24mp of 36mp, je zult het verschil nogal eens zien.
                  zoiets zou je toch moeten weten of niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Ik vind het knap dat iemand ervoor uitkomt dat hij die Nex-7 ook niet zo denderend vindt. Door de hype rond al die 'systeem-camera's', compacten met verwisselbare lens en heel veel pixels, zouden we inderdaad gaan denken dat we met onze D700's niet meer op straat durven komen. Ik heb de Panasonic GX1 gekocht, maar als het echt goed moet zijn: D700/Nikkor 24-70 2.8 !!!
                    Persoonlijk vind ik de nex 7 WEL denderend en ik heb ook al lang de d700 en nikon toplenzen en die worden nog maar zelden gebruikt. Op 2 weken een camera als rommel afschrijven vind ik ook niet zo denderend...

Comment

ja kent er ook niet veel van denk ik dan zo, als foto's scherp zijn op f16 zullen ze het zeker zijn lagere diafragma's
                      ooit gehoord van diffractie
                      En toch zijn de foto's die Tamron bij de pers release publiceerde genomen op f/16. Alsof ik nooit van diffractie gehoord heb???
                      Maar ik ben als een kind zo blij dat jij er wel iets van kent. Of wordt het tijd om je mond eens te houden met je stompzinnige beweringen?
                      Ben nog steeds benieuwd naar de foto's die je zelf met de Tamron hebt genomen?????

(En meestal reageer ik toch vrij beschaafd...)
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Belachelijke Idee om te gaan fantaseren over hoe iemand met zijn lenzen omgaat door op zijn taalgebruik te letten ( het is geen vrouw die in haar vorige relaties geestelijke littekens heeft opgelopen die je vanbuiten niet kan zien he ) Ik koop en verkoop geregeld lenzen, heb gewoonweg het geld niet om alles te behouden en ben altijd benieuwd naar andere lenzen.

Een toplens is een toplens ff checken of het naar behoren werkt en dat is het. De cosmetische staat van een lens is alleen van belang als je het weer wil verkopen en die moet gereflecteerd worden in de prijs ervan. Ik koop alleen nieuw als ik het 2dehands niet kan vinden. Ik heb het vooral over canon en nikkor lenzen die weinig getest hoeven te worden ( op enkele na ) sigma moet je iets beter testen of het goed focust.

Een keer troep gekocht van de fotograaf van de politie sigma 20mm 1.8 en heb het weer verkocht aan een vastgoed fotograaf die er ook na een week erg tevreden over was..?!! goed andere criteria. Is overigens een super lens om mee te filmen, maar mensen fotograferen vond ik bedroevend slecht

Ik krijg deze week een samyang 650-1300mm voor een prikkie ben erg benieuwd
                        Last edited by aras; 1 augustus 2012, 01:30.

Comment

En toch zijn de foto's die Tamron bij de pers release publiceerde genomen op f/16. Alsof ik nooit van diffractie gehoord heb???
                          Maar ik ben als een kind zo blij dat jij er wel iets van kent. Of wordt het tijd om je mond eens te houden met je stompzinnige beweringen?
                          Ben nog steeds benieuwd naar de foto's die je zelf met de Tamron hebt genomen?????

en omdat tamron tijdens pers release beelden zou laten zien op f16 (waar is de link ?) zou dit geen goed objectief zijn en zou je enkel maar opnames maken kunnen op f16, je zijt nog staffer dan straf.
                          heb enkel beelden van Laura Rose gezien bij presentatie welke ook hier in terug te vinden zijn.

kijk gewoon naar die beelden, vergelijk met jou standaard zoom en zie het verschil !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart

Dat kan van Puerte inderdaad niet altijd gezegd worden :-)

Comment

en omdat tamron tijdens pers release beelden zou laten zien op f16 (waar is de link ?) zou dit geen goed objectief zijn en zou je enkel maar opnames maken kunnen op f16, je zijt nog staffer dan straf.
                              heb enkel beelden van Laura Rose gezien bij presentatie welke ook hier in terug te vinden zijn.

kijk gewoon naar die beelden, vergelijk met jou standaard zoom en zie het verschil !
                              Ik zie alleen dat veel van de foto' s in 0,5 mp gepubliceerd zijn. Heb een enkele bekeken die in hoge resolutie erop staat en de scherpte is ver te zoeken. Nogmaals: laat iets zien van je eigen exemplaar. In ieder geval zie ik hier niks wat niet even goed of beter te maken zou zijn met een Nikon 24-70.
                              Verder stop ik hierbij de discussie met Puerte, tenzij hij gewoon doorgaat met vijandige dommigheid uit te kramen tegen mij.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Ik zie alleen dat veel van de foto' s in 0,5 mp gepubliceerd zijn. Heb een enkele bekeken die in hoge resolutie erop staat en de scherpte is ver te zoeken. Nogmaals: laat iets zien van je eigen exemplaar. In ieder geval zie ik hier niks wat niet even goed of beter te maken zou zijn met een Nikon 24-70.
                                Verder stop ik hierbij de discussie met Puerte, tenzij hij gewoon doorgaat met vijandige dommigheid uit te kramen tegen mij.
                                moet toch ook nog niet gaan uitleggen hoe flikker werkt ? of toch wel
                                je gaat naar actions (links boven ) je drukt daarop (drop down menu), en dan selecteer je "view all sizes" en dan kies je gewoon het formaat dat je wenst te zien.
                                als je "view exif info" selecteert krijg je uiteraard de exif informatie.
                                alle beelden die ik al geselecteerd heb zijn te zien in full resolutie, sprankelend scherp, goede kleurbalans en contrast, zoals je verwacht van een goede lens.
                                (pas op bij klein diafragma en redelijk korte afstand heb je beperkte scherpte diepte, maar dat wist je misschien ook al)

hoe kun je in godsnaam een lens beoordelen als je er nog geen beelden van gezien hebt, straffe gasten, jullie schrijven gewoon zo maar wat zonder te weten waarover.

Comment

Working...
                                X