Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe of 2dehands lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe of 2dehands lens?

Hallo iedereen,

Na vele raadgevingen van forumleden ga ik straks mijne d800 halen. Maar ik zou er graag een 24-70mm 2.8 erbij willen (heb al een 70-200 lens).

Moet ik gaan voor een nieuwe (1500€) of voor tweedehands? (4-5 jaar oud en vagen ze nog 1100€ voor)?
    Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

Re: Nieuwe of 2dehands lens?

als je het geld hebt een nieuwe natuurlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja het geld hebben we wel maar is dit de beste optie dan? Behouden die lenzen zo lang hun waarde? Alle, ik draag toch uiterste zorg voor mijn spullen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
        Ja het geld hebben we wel maar is dit de beste optie dan?
        Een objectief zal door jarenlang gebruik niet per se slechter worden, maar beter zal hij er sowieso niet van worden ... Verder is het hebben van garantie natuurlijk een veilige gedachte.

Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
        Behouden die lenzen zo lang hun waarde?
        Helaas (voor kopers) of gelukkig (voor verkopers) wel ... Bij Canon L-lenzen betaal je door de bank genomen toch ook snel 75-80 % van de prijs van een nieuwe.

Comment

Bij de nikon lenzen (24-70 en 70-200) is deze marge soms zelfs groter door de grote tweedehandsvraag en het geringe aanbod ( eenmaal je er 1 hebt doe je het namelijk zeer moeilijk weg). Nieuw is altijd aan te raden door de garantie.

Comment

Ik heb mijn huidige lenzen allemaal tweedehands gekocht. Het is in feite een gok want je weet nooit hoe je voorganger er mee om is gegaan. Zelf ben ik altijd extreem zuinig op mijn spullen maar dat doet niet iedereen.

Als ik je in ieder geval een tip mag geven. Ga altijd dergelijke dure aankopen bij iemand thuis ophalen. Ik let ook altijd een beetje op het taalgebruik bij de communicatie en hoe iemand klinkt aan de telefoon. Sommige sites, zoals tweakers.net hebben een beoordelingssysteem, lees ik altijd even de ervaringen van anderen. Nogmaals, biedt nooit 100% garantie maar als je een goede koop maakt dan kan het je vele honderden euro's besparen, aan jou de afweging of je dit risico icm de besparing wilt lopen...

Comment

2de hands is altijd een (berekend) risico

kwestie van de betrouwbaarheid van de verkoper goed te checken ... en dan hopen op wat geluk

je kan er natuurlijk wel een aantal euri met uitsparen

een lens is natuurlijk ook niet zooooo kwetsbaar als men soms doet uitschijnen : http://kurtmunger.com/dirty_lens_articleid35.html

Mvg,
              TravelToy
              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ik heb al mijn lenzen nieuw gekocht. Ik vind het verschil met 2e hands dikwijls te klein. Mooi voorbeeld is mijn laatste aanwinst een canon 50mm 1.4 lens.
                Eerst gekeken 2e hands. Prijzen rond de 230 a 250 euro.Ik heb ze dan maar nieuw gekocht voor 309 euro verzending inclusief. Voor anderen is dit prijsverschil dan wel de moeite.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Als ik de tijd heb om rustig rond te kijken voor een exemplaar in uitstekende staat, dan koop ik altijd tweedehands.
                  Als het snel moet gaan (bv. gauw nog iets om mee te nemen op vakantie), of als er ergens een mooie promotie is in een winkel, dan koop ik nieuw.

Voor mij is het simpel: aangezien ik af en toe wel eens iets nieuws probeer en omdat je meteen minstens 20% van de waarde verliest als je er de winkel mee buiten stapt, kies ik voor tweedehands als het kan (zowel voor camera's als lenzen). Als ik de voorbije jaren alles nieuw had moeten kopen, dan was ik ondertussen een serieus bedrag extra kwijt geweest. De kost van de herstelling die ik gemiddeld voor 1 op de 20 aankopen heb laten doen, is in verhouding te verwaarlozen.

Gewoon wat uitkijken, goed testen vooraf of anders weten van wie je koopt.
                  Hier op BD (en ook op Dyxum) zijn er verschillende mensen waarvan ik zonder probleem koop zonder te testen vooraf.
                  Last edited by K-2; 24 juli 2012, 17:21.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Als ik de tijd heb om rustig rond te kijken voor een exemplaar in uitstekende staat, dan koop ik altijd tweedehands.
                    Als het snel moet gaan (bv. gauw nog iets om mee te nemen op vakantie), of als er ergens een mooie promotie is in een winkel, dan koop ik nieuw.

Voor mij is het simpel: aangezien ik af en toe wel eens iets nieuws probeer en omdat je meteen minstens 20% van de waarde verliest als je er de winkel mee buiten stapt, kies ik voor tweedehands als het kan (zowel voor camera's als lenzen). Als ik de voorbije jaren alles nieuw had moeten kopen, dan was ik ondertussen een serieus bedrag extra kwijt geweest. De kost van de herstelling die ik gemiddeld voor 1 op de 20 aankopen heb laten doen, is in verhouding te verwaarlozen.

Gewoon wat uitkijken, goed testen vooraf of anders weten van wie je koopt.
                    Hier op BD (en ook op Dyxum) zijn er verschillende mensen waarvan ik zonder probleem koop zonder te testen vooraf.
                    Grotendeels mee eens, in mijn koffer is op het moment alleen een SB900 en m'n 70-200VRII nieuw, al de rest is tweedehands en ik heb nog maar één keer een slechte koop gehad (Sigma lens) maar die had nog garantie en daar heb ik een nieuwe voor gehad.
                    Nu zaterdag ga ik weer om een objectief dat 30% goedkoper is dan nieuw en nog een half jaar garantie heeft. Dat verschil moet ik al zeker niet laten vallen als ik ze terug verkoop
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Het voordeel van een tweedehands is inderdaad dat je ze met niet teveel verlies weer kan verkopen als je ze niet meer nodig hebt.
                      Als je ze nieuw hebt gekocht, dan verlies je veel meer.

De betere lenzen behouden over het algemeen vrij goed hun waarde.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Enkel mijn body en standaard lens heb ik nieuw gekocht, al de rest is 2de hands aangekocht. Als je op je gemakje de 2de hands lenzen kan controleren en uittesten bij de mensen thuis dan is het geen probleem. Enkel een body, die koop ik precies toch liever nieuw.

Veel succes

Greetz
                        Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                        http://www.500px.com/Forex7d

Comment

Idem hier.
                          D90 + kitlens was drie maanden oud, faktuur bijgeleverd.
                          70-200 was 1.5 jaar oud, faktuur bijgeleverd.
                          28-70 was 5 jaar oud, geen faktuur uiteraard maar uitvoerig getest met de verkoper en een leuke middag gehad in zijn studio.
                          SB800 was 1.7 jaar oud, faktuur bijgeleverd.

Alles wel gekocht bij BD leden en heeft me toch zo'n slordige 2000 euro bespaard.

Ruud
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

In principe kocht ik alles nieuw. Vers van bij de fotoboer. Maar tegenwoordig wordt
                            er zoveel moois tweedehands aangeboden, niet alleen van lenzen of fototoestellen,
                            maar van alles, dat je, mits een beetje uitkijken, hele goede zaken kan doen. Lang
                            leve het internet. Ik koop niets meer nieuw. Mijn ondergoed misschien.

Comment

Ik ben mij de lens gisteren nieuw gaan aankopen, want 2dehands vond ik niet meteen iets interessants en morgen begint Suikerrock, waar ik als pers aanwezig ben, en moest dus snel de knoop doorhakken. Ik kreeg van mijn leverancier wel te horen dat vorige maand er een actie was op de 24-70mm, nl korting van 200€. Dus das wel even slikken, ma bon, nu geniet ik van een nieuwe lens, met de nodige garantie. De doos van mijn nieuwe D800 en 24-70mm staan voor me. Dadelijk eens het boeltje uitpakken en testen

Comment

Working...
                              X