Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Ik crop ook niet snel maar zolang er genoeg resolutie is en je beeldkwaliteit er niet onder lijdt voor je gewenste formaat dat je wil zie ik geen probleem.
    Veel vogelspotters croppen, alsook macro-shooters. En daar is dikwijls niet veel van te merken.. zolang je maar binnen bepaalde grenzen blijft.
    Dus ik zie daar niet echt een probleem in.
    Ik ben er niet zo voor te vinden, omdat op den duur het gewoon klikken wordt en dan thuis de compo bepalen...
    Nu ja, ieder zijn mening natuurlijk.

PS: met mijn 8 megapixeltjes verkeer ik ook niet echt in een positie om te gaan croppen...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik hou sowieso niet van croppen.
      Wie wel? Je gaat natuurlijk altijd zo kortbij mogelijk. Maar een 400 croppen uit een 300, dat is niet meer dan er een randje afsnijden. Het is die 400 die vaak verder gecropt moet worden, op een renbaan waar je toch redelijk veraf staat.
      Op een full frame is een paard met ruiter beeldvullend op ongeveer 60 meter. Dat is dus alleen maar dwars over de baan.
      Last edited by Poza; 21 mei 2012, 11:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza
        Wie wel? Je gaat natuurlijk altijd zo kortbij mogelijk. Maar een 400 croppen uit een 300, dat is niet meer dan er een randje afsnijden. Het is die 400 die vaak verder gecropt moet worden, op een renbaan waar je toch redelijk veraf staat.
        Op een full frame is een paard met ruiter beeldvullend op ongeveer 60 meter. Dat is dus alleen maar dwars over de baan.
        Waar heb ik aangegeven dat het paard compleet beeldvullend moèt zijn? En wie zegt dat ik achter de afsluiting van tussen het publiek foto's wil/zal maken.
        Mocht ik echt meer dan die 400mm van doen hebben, dan vroeg ik wel gebruikerservaringen over iets waar ik die meer mm mee kon halen toch?
        Op mijn bejaarde 1D komt die 400mm al overeen met 520mm op full frame...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Waar heb ik aangegeven dat het paard compleet beeldvullend moèt zijn? En wie zegt dat ik achter de afsluiting van tussen het publiek foto's wil/zal maken.
          Mocht ik echt meer dan die 400mm van doen hebben, dan vroeg ik wel gebruikerservaringen over iets waar ik die meer mm mee kon halen toch?
          Tof, jij snauwt mensen die willen helpen precies wel graag af?

Als je een zoom met 400mm nodig hebt is de 100-400L zowat de beste optie (buiten de vorige genoemde 120-300 f2.8 OS, maar die wil je blijkbaar niet, want je reageerde daar niet op). Dus gewoon halen die handel, er zijn hier mijns inziens al meer dan genoeg gebruikerervaringen gepost.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Doe er dan maar een paar meter bij.

Comment

Zoals reeds gezegd staat de 100/400 bijna altijd op mijn 7D ,en de 70/200 f2.8 II op de 5DmkII.
              De af is zeker snel genoeg maar aan alles zijn grenzen iets dat tegen meer dan 1000km/h op je afkomt zal met af misschien wel problemen geven.Ik kan je alleen maar de 100/400 aanraden , en de schuifzoom vind ik gemakkelijker dan een draaizoom maar dat is mijn visie.
              soms is ze op de 7D (640mm ) ook nog te kort.

Comment

Snap het ni goe,
                Die 100-400 is steengoed voor wat het moet zijn. Zeker de laatste versies tot zo'n 5 jaar terug geven geen noemenwaardige problemen meer ivb met softheid.
                Toen ik destijds deze lens kocht had ik ook mijn twijfels.... Maar ze is beter dan ik verwachte...veel beter !
                Je weet wat je koopt, waarvoor je ze wil gebruiken... en iedereen die ze heeft is er positief over.
                Voor mijzelf is er geen beter alternatief (dieren, buitensport en zelfs Concerten op statische momenten).
                Flexibiliteit is de grootste troef van deze lens in een heel compact jasje.
                En wees redelijk ... voor zo'n totaalpakket kan je niet de kwaliteit en de scherpte verlangen van b.v een 400 2.8 tegen een prijs van om en bij de 1400 euro.
                Zijn geld dus echt wel waard.
                Dus gewoon kopen die handel... Punt uit
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Snap het ni goe,
                  Die 100-400 is steengoed voor wat het moet zijn. Zeker de laatste versies tot zo'n 5 jaar terug geven geen noemenwaardige problemen meer ivb met softheid.
                  Toen ik destijds deze lens kocht had ik ook mijn twijfels.... Maar ze is beter dan ik verwachte...veel beter !
                  Je weet wat je koopt, waarvoor je ze wil gebruiken... en iedereen die ze heeft is er positief over.
                  Voor mijzelf is er geen beter alternatief (dieren, buitensport en zelfs Concerten op statische momenten).
                  Flexibiliteit is de grootste troef van deze lens in een heel compact jasje.
                  En wees redelijk ... voor zo'n totaalpakket kan je niet de kwaliteit en de scherpte verlangen van b.v een 400 2.8 tegen een prijs van om en bij de 1400 euro.
                  hiermee is alles gezegd, helemaal mee eens

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Dus gewoon halen die handel, er zijn hier mijns inziens al meer dan genoeg gebruikerervaringen gepost.

Het mag dan wel om "maar" € 1.400 gaan, voor een gewone arbeider is dat ruim een maandloon. Dus mag het dat ik er effe over nadenk?

En Laurent, je bent niet verplicht al die gebruikerservaringen te lezen, hé... Ik lees ze en tot nog toe steken ze mij niet tegen.

Soms gaat een mens het jammer vinden dat ie hier sowieso een vraag heeft gesteld.

Comment

De 100-400 is de lens die ik nu t meest gebruik, echt wel heel goed voor zijn prijs ! Niet twijfelen.

Ook regelmatig 2e hands te koop bij mensen die op primes overschakelen.

Maar dan spreken we al over andere bedragen (6500 euro en meer ...)
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Het mag dan wel om "maar" € 1.400 gaan, voor een gewone arbeider is dat ruim een maandloon. Dus mag het dat ik er effe over nadenk?

En Laurent, je bent niet verplicht al die gebruikerservaringen te lezen, hé... Ik lees ze en tot nog toe steken ze mij niet tegen.

Soms gaat een mens het jammer vinden dat ie hier sowieso een vraag heeft gesteld.
                        je vraag:

( "Ik heb hier effe gezocht, maar vind niet direct wat ik zoek.
                        Ik overweeg dus de aankoop van de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM. Maar ik had toch graag geweten hoe het werken is mèt en overschakelen is nààr een schuifzoom t.o.v. een draaizoom.
                        Ook qua autofocssnelheid had ik graag iets meer info. Zal deze snel genoeg zijn voor paarden- en eventueel autosport?
                        Kan de IS worden uitgeschakeld? Want blijkbaar is het beter wanneer je een monopod gebruikt om geen IS ingeschakeld te hebben? " )

Ik denk dat je ondertussen wel al antwoord geregen hebt op je vraag.
                        De prijs kan geen probleem zijn.. deze lens ligt HEEL GOED op de tweedehands markt.
                        Koop je ze nieuw.. dan zal je wel wat verlies inboeten indien ze je niet bevalt.
                        Koop je ze tweedehands dan krijg je waarschijnlijk het geïnvesteerde bedrag terug.
                        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Bon, gezien bepaalden het leuker vinden om onzinnige commentaren te geven en anderen vinden dat "hun inziens al meer dan genoeg gebruikerservaringen zijn gepost", lijkt het mij nuttiger om dit topic op slot te doen.

Bij deze, moderatoren, ga uw gang!

PS: aan alle anderen die wèl de moeite deden om, al dan niet uitgebreide, ervaringen en bevindingen te posten, een welgemeende merci.

Comment

Waarom steeds de vraag om topics te sluiten ?
                            Als bepaalde reacties je niet aanstaan negeer ze gewoon.

mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Bon, gezien bepaalden het leuker vinden om onzinnige commentaren te geven en anderen vinden dat "hun inziens al meer dan genoeg gebruikerservaringen zijn gepost", lijkt het mij nuttiger om dit topic op slot te doen.

Bij deze, moderatoren, ga uw gang!

PS: aan alle anderen die wèl de moeite deden om, al dan niet uitgebreide, ervaringen en bevindingen te posten, een welgemeende merci.
                              Grappig dat je zo hoog van je toren blaast, terwijl je op het einde van pagina 2 Poza afsnauwt terwijl deze je gewoon wilt helpen... Ook grappig dat je mij quote, maar enkel het deel dat jou goed uitkomt... Maw je klaagt erg veel over mensen die onzinnige reacties geven, maar in plaats van deze gewoon te negeren, verlaag je je zelf tot dat niveau door andere mensen af te snauwen.

Dat het om een behoorlijk bedrag gaat en dat je een weloverwogen beslissing moet nemen, daar ben ik het helemaal met je eens. Ik ben zelf nog student dus ik weet zeer goed wat het is om niet veel budget te hebben. Geld kan je ook maar één keer uitgeven. Echter is er enorm veel informatie over deze lens op dit forum, op andere fora en op het internet te vinden.
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Snap hier echt niet wat het probleem is van TS

Comment

Working...
                                X