Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor New York?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Lens voor New York?

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Wat is heel groot, mijns inziens is de kans eerder heel klein... Ik ben de laatste jaren behoorlijk regelmatig over en weer geweest in Amerika en Canada, telkens had ik behoorlijk wat van mijn fotomateriaal mee ( waar soms vrij opvallend materiaal zoals 500F4 en 300F2.8 lenzen bijzaten ) , veiligheidshalve had ik altijd kopijen bij van de facturen maar ik heb die nog NOOIT moeten tonen laat staan dat ze er ook maar één vraag over stelden... zowel niet in Amerika of Zaventem...
    Kan ik alleen maar beamen.

    Comment


    • #47
      Re: Lens voor New York?

      Wat objectief betreft zal ik zéker de Sigma 10-22 overwegen...op prijs-kwaliteit onverslaanbaar en hoeft niet onder te doen voor de Canon.

      Qua waar je het objectief aan gaat schaffen een overweging of die je het prijsverschil waard is...

      Weet niet hoe het bij Canon zit, maar voor Sigma objectieven geldt dat een een Nederland aangekocht Sigma objectief (vanaf Sigma Benelux) standaard 3 jaar garantie heeft (na registratie bij Sigma Benelux). Bij Nikon is deze termijn twee jaar....van Sigma weet ik ook dat zijn géén garantie verlenen op objectieven die niet door hen zijn geďmporteerd. Hierdoor kán goedkoop ook nog wel eens duurkoop worden...maar dat hoeft natuurlijk niet.

      Qua statief...neem een Gorillapod mee. Wellicht niet 's werelds beste tripod, maar zeer klein opvouwbaar, dus lage "pakkans" lijkt me. Die dingen kosten je ook de kop niet en moeten jouw camera met een 10-22 erop makkelijk stabiel kunnen houden.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Wat objectief betreft zal ik zéker de Sigma 10-22 overwegen...op prijs-kwaliteit onverslaanbaar en hoeft niet onder te doen voor de Canon.

        Qua waar je het objectief aan gaat schaffen een overweging of die je het prijsverschil waard is...

        Weet niet hoe het bij Canon zit, maar voor Sigma objectieven geldt dat een een Nederland aangekocht Sigma objectief (vanaf Sigma Benelux) standaard 3 jaar garantie heeft (na registratie bij Sigma Benelux). Bij Nikon is deze termijn twee jaar....van Sigma weet ik ook dat zijn géén garantie verlenen op objectieven die niet door hen zijn geďmporteerd. Hierdoor kán goedkoop ook nog wel eens duurkoop worden...maar dat hoeft natuurlijk niet.

        Qua statief...neem een Gorillapod mee. Wellicht niet 's werelds beste tripod, maar zeer klein opvouwbaar, dus lage "pakkans" lijkt me. Die dingen kosten je ook de kop niet en moeten jouw camera met een 10-22 erop makkelijk stabiel kunnen houden.
        Bedoel je niet een sigma 10-20 f3.5 of f4/5.6?
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #49
          Re: Lens voor New York?

          Excuus...de 10-20 inderdaad
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #50
            Re: Lens voor New York?

            Ik ben toevallig net terug van een paar dagen NY, (woon zelf in Boston) en had mijn Tokina 11-16 bij me. Ideaal voor architectuur (binnen en buiten)

            Het zijn niet de beste foto's, en onbewerkt bovendien, maar het geeft je een idee hoeveel er te zien valt en hoe moeilijk het is tegelijkertijd om alles in 1 shot te vatten.

            Ik heb deze lens net aangeschaft, en ik zit nog in de leerfase, maar ben zeer tevereden to nu toe..wellicht het overwegen waard.




            groeten en goede reis

            Comment


            • #51
              Re: Lens voor New York?

              Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
              Ik heb er hier nog enkele staan! De meeste maakte ik met een Nikkor 12-24mm F4
              Mooie B&W reeks!
              Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

              Comment


              • #52
                Re: Lens voor New York?

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Hier staan nog wat fotos waarvan de laatste met de 12-24 genomen is. Er staat ook een link naar een eerder bezoek.

                Als je een lens bij B&H koopt, hou dan rekening met de wat gekke openingsuren, de extra sales tax in NY en denk vooraf eens na over het voorstel voor een 'extended international warranty' dat men je ongetwijfeld zal maken. Voor dat laatste deinst men er niet voor terug te proberen U een beetje de stuipen op het lijf te jagen over de Amerikaanse garantie. Bij mij logen ze zelfs over de duur van die garantie - zij beweerden dat het 1 jaar was bij Tokina, in werkelijkheid waren het er 3. Dat zijn dingen die je in de winkel niet snel even kan controleren.
                Mooi, mooi, mooi! Die van Central Park is mijn favoriet.
                Idd gek dat de winkel gesloten is op zaterdag, maar heb m'n bezoek gepland voor maandag of dinsdag (ben er niet eens op zaterdag) dus dat komt goed.
                Ben ook al vaak in Amerika geweest dus ben vertrouwd met de sales tax.
                Wat houdt die "extended international warranty" precies in en hoeveel bedraagt die? (zal wel van type lens en merk afhangen veronderstel ik)
                Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                Comment


                • #53
                  Re: Lens voor New York?

                  Joden werken niet op Sabbat
                  Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
                  EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
                  EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                  Comment


                  • #54
                    Re: Lens voor New York?

                    Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht
                    Wat houdt die "extended international warranty" precies in en hoeveel bedraagt die?
                    Ik denk dat de aangeboden formule nogal eens wisselt - Google is your friend. Toen ik er was, werd een SageMax warranty aangeboden, bij een eerder bezoek was het Mack. Destijds was dat 50 dollar meerprijs voor een lens van 400 dollar - 3 jaar warranty, ook voor accidentele schade. Het is zo een beetje de 'Vandenborre' methode - klant beetje stuipen op het lijf jagen, denkelijk omdat de marges hierop erg voordelig zijn voor de verkoper.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #55
                      Re: Lens voor New York?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      das niet genoeg hoor.

                      Ik had een 18-200 bij mij toen ik strandde in NY een paar jaar geleden en ik mistte mijn 10-20, die in de bagage zat, erg. Maar het gaat wel natuurlijk.
                      Inderdaad. plaatsen genoeg ginder in NY waar je een 10-20 best kan gebruiken.
                      Het gaat zeker, maar.....

                      Comment

                      Working...
                      X