Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor New York?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Lens voor New York?

    Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
    vorig jaar ook een week geweest naar NYen dat met de 17-55mm2.8 IS.
    zou gerust met wat je nu hebt de overtocht maken en je dollars voor iets anders gebruiken want het 'leven' is daar ongeveer even duur.
    veel succes en geniet maar voluit van deze toffe trip.
    Merci... Heb je foto's van NY bekeken... knap werk! ik bekijk het nog wel; vermits ik toch, als ik ze koop, ginds zal kopen, ga ik het eerst even aankijken of ik ze naar mijn gevoel ga nodig hebben of niet.
    Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

    Comment


    • #32
      Re: Lens voor New York?

      Ik heb mijn Tokina 12-24 in New York gekocht en begrijp vanuit die ervaring sommige van de bovenstaande commentaren niet. Natuurlijk worden je fotos beter naarmate je een lens leert gebruiken. Het is evenwel geen 'rocket science' - Je kan al vanaf foto 1 ervoor zorgen dat je opnames hebt die het overweldigende van de stad veel beter weergeven dan de beperkte groothoek van een kitlens. 'Zorg voor een interessant voorgrond element en zet dan nog 1 stapje naar voren' meen ik me uit één of andere blog te herinneren. Ik was alleszins tevreden met de eerste resultaten en het feit dat ik zo'n lens daar ter beschikking had.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #33
        Re: Lens voor New York?

        Ik ben in 2010 naar New York geweest en kan toch wel ten zeerste een UWA aanraden.
        Ik had toen mijn Canon 5D mee met een 24-105 lens en daarbij de sigma 12-24.
        hier kan je alvast enkele resultaten zien: klik

        Comment


        • #34
          Re: Lens voor New York?

          Ik ga naar NY en neem mee....
          Een goed kompaktje!!!! zeker wel met 28 of liever 24mm. Maar voor de rest denk ik geen betere foto's in de stad te maken met een dslr dan met een goede kompakt.

          Comment


          • #35
            Re: Lens voor New York?

            Ik zou ook vooral proberen te genieten van de stad New York. Goede foto's is één ding maar je komt niet elke week daar he. Moest ik nu naar daar gaan dan zou ik mijn 60D+17-55 2.8 meenemen en sterk twijfelen om niet gewoon een goed compactje alleen mee te nemen.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #36
              Re: Lens voor New York?

              't Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt gaan fotograferen. Ik heb bijna al mijn foto's daar met de 70-200 gemaakt. Klik.. Voor gebouwen, architectuur e.d. zoals de TS wil is een 10-22 natuurlijk wel geschikter, maar ook met andere lenzen is er daar genoeg te fotograferen.

              Comment


              • #37
                Re: Lens voor New York?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                tja.....dan raad ik U toch zeker af een UWA te kopen hoor.
                als je denkt te moeten oefenen op skyscrapers kan je er beter zo wie zo niet aan beginnen.
                Tja, het is nu net precies om die scycrapers te fotograferen dat ik overweeg om die lens NU te kopen... Dus als ik al ergens zou op moeten oefenen, dan is het daar wel op... Ik heb jullie mening gevraagd en je hebt die gegeven en ik zal die meenemen in m'n uiteindelijke beslissing Bouk, maar je punt is me nu wel duidelijk en je hoeft het niet tot in den treure te blijven herhalen hoor...
                Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                Comment


                • #38
                  Re: Lens voor New York?

                  Dankjewel voor de laatst toegevoegde reacties. Kijk, DAT zijn nu eens reacties waar ik echt iets aan heb, gestaafd met concrete voorbeelden en/of tips.
                  Na een groot aantal foto's met bijhorende exif te hebben bekeken, ben ik ervan overtuigd dat een 10-22 lens voor het soort foto's dat ik er graag wil mee gaan nemen, voor mij weldegelijk van meerwaarde kan zijn. Punt blijft enkel of die meerwaarde evenredig is met het prijskaartje dat eraan hangt, dus dat wordt nog even afwegen... 'k heb nog een maand om het wat te laten bezinken
                  Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Lens voor New York?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                    Ik heb mijn Tokina 12-24 in New York gekocht en begrijp vanuit die ervaring sommige van de bovenstaande commentaren niet. Natuurlijk worden je fotos beter naarmate je een lens leert gebruiken. Het is evenwel geen 'rocket science' - Je kan al vanaf foto 1 ervoor zorgen dat je opnames hebt die het overweldigende van de stad veel beter weergeven dan de beperkte groothoek van een kitlens. 'Zorg voor een interessant voorgrond element en zet dan nog 1 stapje naar voren' meen ik me uit één of andere blog te herinneren. Ik was alleszins tevreden met de eerste resultaten en het feit dat ik zo'n lens daar ter beschikking had.

                    Je foto van het Guggenheim vind ik heel erg knap, Laurens. Heb je nog andere foto's van New York online staan die ik eens kan bekijken?
                    Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: Lens voor New York?

                      @ Bourkejos: jouw foto's leunen dichter aan bij wat ik wil fotograferen dan wat vb. Leonidas doet. Ik kan me goed inbeelden dat voor Leonidas dit soort lens dan niet noodzakelijk is.
                      @ Rudy en Tbird: een compactje is natuurlijk "handiger", ik ga vb. ook nog een paar dagen naar Praag en neem daar gewoon mijn compactje mee. De voornaamste reden hiervoor is dat ik met een groep ben, en het dan niet altijd praktisch is om met een DSLR te werken. Automatisch besteed je dan toch (ik toch) iets meer aandacht aan het maken van je foto's en neemt het wat meer tijd in beslag.
                      Maar naar New York gaat zeker m'n DSLR mee! En genieten zal ik zeker doen! Fotografie is voor mij ook een vorm van genieten, automatisch ga je meer naar details kijken en neem je dingen beter in je op, vind ik. Maar het is niet dat ik als een bezetene achter m'n camera aanloop hoor, wees gerust, genieten zal ik doen!
                      Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                      Comment


                      • #41
                        Re: Lens voor New York?

                        Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht

                        Heb je nog andere foto's van New York online staan die ik eens kan bekijken?
                        Ik heb er hier nog enkele staan! De meeste maakte ik met een Nikkor 12-24mm F4

                        Veel plezier daar!
                        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                        Comment


                        • #42
                          Re: Lens voor New York?

                          Waarom overweeg je niet een simpele zak droge rijst. Je kan hem ergens opzetten en daarop je camera zetten, een beetje wiebelen tot hij stabiel staat en voila je kan fotograferen met lange sluitertijden. Ik denk ook niet dat ze zo moeilijk gaan doen over een zak rijst in je bagage en anders kan je hem wel goedkoop in New York kopen en als je terugkomt geef je hem aan een baglady daar, dan heeft zij er ook nog iets aan. ;-)
                          Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Lens voor New York?

                            Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht

                            Je foto van het Guggenheim vind ik heel erg knap, Laurens. Heb je nog andere foto's van New York online staan die ik eens kan bekijken?
                            Hier staan nog wat fotos waarvan de laatste met de 12-24 genomen is. Er staat ook een link naar een eerder bezoek.

                            Als je een lens bij B&H koopt, hou dan rekening met de wat gekke openingsuren, de extra sales tax in NY en denk vooraf eens na over het voorstel voor een 'extended international warranty' dat men je ongetwijfeld zal maken. Voor dat laatste deinst men er niet voor terug te proberen U een beetje de stuipen op het lijf te jagen over de Amerikaanse garantie. Bij mij logen ze zelfs over de duur van die garantie - zij beweerden dat het 1 jaar was bij Tokina, in werkelijkheid waren het er 3. Dat zijn dingen die je in de winkel niet snel even kan controleren.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #44
                              Re: Lens voor New York?

                              Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht
                              ..... Bouk, maar je punt is me nu wel duidelijk en je hoeft het niet tot in den treure te blijven herhalen hoor...
                              U zal van mij geen last meer hebben.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #45
                                Re: Lens voor New York?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                                En dat is heel groot....
                                Wat is heel groot, mijns inziens is de kans eerder heel klein... Ik ben de laatste jaren behoorlijk regelmatig over en weer geweest in Amerika en Canada, telkens had ik behoorlijk wat van mijn fotomateriaal mee ( waar soms vrij opvallend materiaal zoals 500F4 en 300F2.8 lenzen bijzaten ) , veiligheidshalve had ik altijd kopijen bij van de facturen maar ik heb die nog NOOIT moeten tonen laat staan dat ze er ook maar één vraag over stelden... zowel niet in Amerika of Zaventem...
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                                Comment

                                Working...
                                X