Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor New York?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lens voor New York?

    Ik was al van plan de lens bij B&H in New York te kopen hoor (zie m'n eerste post). Adres is al aangeduid op m'n kaartje, en dat wordt m'n eerste stop

    Heb via deze site trouwens nog een nuttige link gevonden naar een vergelijking tussen gelijkaardige types, oa de Canon 10-22 en de Tokina 11-16.
    shared_files/articles/aps_wideangles/aps-c-wide-angles.jpg When the first APS-C digital cameras were introduced, there weren't wide-angle built exclusively for this format, so it was impossible to get a real wide:...

    Hier komt de Canon toch wel als betere uit tov de Tokina, vooral naar scherpte, contrast, en vooral dan in de hoeken. Nuttige vergelijking! De Sigma 10-22 3.5 komt hier trouwens als beste kwestie prijs/kwaliteit verhouding uit. Toch ook te overwegen misschien...
    Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

    Comment


    • #17
      Re: Lens voor New York?

      Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht
      Ik was al van plan de lens bij B&H in New York te kopen hoor (zie m'n eerste post). Adres is al aangeduid op m'n kaartje, en dat wordt m'n eerste stop

      Heb via deze site trouwens nog een nuttige link gevonden naar een vergelijking tussen gelijkaardige types, oa de Canon 10-22 en de Tokina 11-16.
      shared_files/articles/aps_wideangles/aps-c-wide-angles.jpg When the first APS-C digital cameras were introduced, there weren't wide-angle built exclusively for this format, so it was impossible to get a real wide:...

      Hier komt de Canon toch wel als betere uit tov de Tokina, vooral naar scherpte, contrast, en vooral dan in de hoeken. Nuttige vergelijking! De Sigma 10-22 3.5 komt hier trouwens als beste kwestie prijs/kwaliteit verhouding uit. Toch ook te overwegen misschien...
      goed bezig weer... ik zou zeker ook naar de sigma kijken heeft een goede kwaliteit.
      Heb je al een datum om naar NY te gaan. Is echt een geweldige stad ik heb er van genoten.
      Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

      Comment


      • #18
        Re: Lens voor New York?

        Oorspronkelijk geplaatst door jovdt Bekijk bericht
        Hoe minder je meeneemt hoe creatiever je wordt...Beperking is het begin van verruiming.Loop eerst wat rond zonder toestel dat het overdonderende wat weg is en begin dan pas te fotograferen.Gelijk welke lens zal je dan wel toelaten om leuke beelden te maken.Ik beperk me vaak tot 16-35mm op een 5d .Teveel gewicht werkt meer verlammend dan je denkt als je een dag in de stad rondloopt.
        Ook weer waar... Ik zit dan ook nog met het "dilemma" of ik al dan niet m'n statief ga meenemen. Ontontbeerlijk om aan mooie nachtfotografie te doen, maar ik heb ook al gelezen dat op locaties zoals TOTR en ESB geen tripods zijn toegelaten - heb ook al gelezen dat sommigen blijkbaar wel door de mazen van het net glippen, maar het staat dus wel vermeld op de site (van TOTR in elk geval toch) dat het niet is toegelaten. Ik droom er al lang van een mooie zelfgenomen Manhattan skyline bij me thuis op canvas aan de muur te hebben. Het lijkt me dan ook verschrikkelijk frustrerend als je daar dan staat op het "moment suprême" en je niet de apparatuur mag/kan gebruiken die je ervoor nodig hebt.
        Zal ik m'n statief dan toch maar niet meenemen? Of hele dagen meesleuren voor misschien enkel een stuk of wat foto's op Brooklyn Bridge? Was ook al gaan kijken voor een compacter en lichter statief dan het mijne, maar die lijken me dan weer niet stevig genoeg...
        Aaarghhhh, dilemma's, dilemma's, dilemma's...
        Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

        Comment


        • #19
          Re: Lens voor New York?

          Oorspronkelijk geplaatst door kaiman Bekijk bericht
          goed bezig weer... ik zou zeker ook naar de sigma kijken heeft een goede kwaliteit.
          Heb je al een datum om naar NY te gaan. Is echt een geweldige stad ik heb er van genoten.
          Yep, eind maart. Vlucht en verblijf is geboekt. Droom er al jaren van en kijk er dan ook enorm naar uit
          Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

          Comment


          • #20
            Re: Lens voor New York?

            zeker je statief mee!!! Ga je meer gebruiken dan je denkt. avond foto van de empire state building is machtig mooi, vanaf de eerste ring en niet vanaf de top dat hebben ze dicht gemaakt met glas. Kan je geen mooie foto's maken. Zorg dat je bent voor de zon ondergaat. Ook vanaf de straat de ESB een foto maken die is in de avond verlicht (als die niet in de mist/wolken staat)
            Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

            Comment


            • #21
              Re: Lens voor New York?

              Oorspronkelijk geplaatst door kaiman Bekijk bericht
              zeker je statief mee!!! Ga je meer gebruiken dan je denkt. avond foto van de empire state building is machtig mooi, vanaf de eerste ring en niet vanaf de top dat hebben ze dicht gemaakt met glas. Kan je geen mooie foto's maken. Zorg dat je bent voor de zon ondergaat. Ook vanaf de straat de ESB een foto maken die is in de avond verlicht (als die niet in de mist/wolken staat)
              Statief mag naar 't schijnt dus niet mee naar boven. Pas nog gelezen (op een Amerika forum) dat iemand z'n statief bij de security had moeten achterlaten, en het achteraf nog een heel gedoe was om het terug te krijgen ook. Was ook al van plan om een uurtje voor zonsondergang te gaan en er te blijven tot het donker is, zodat ik nog foto's kan nemen bij daglicht, bij schemerlicht én in het donker.
              Ach, als het zover is zal ik m'n statief wel meenemen hoor. Vraag is alleen hetwelke, want hetgene ik heb is zo zwaar en log. Ben ook aan 't overwegen om me eventueel een monopod aan te schaffen. Is minder log in gebruik en biedt toch ook steun (natuurlijk niet zoveel als een tripod) Is dat aan te raden? of toch maar niet? Heb het nog nooit gebruikt.

              Probleem (of belemmering eerder - vraag is voor wie LOL) is ook een beetje dat ik met een vriendin ga die niets met fotografie heeft. Ik ben zelf bezig met de planning op te maken, en probeer dat min of meer rekening houdend met m'n fotografie te doen, naargelang de foto's die ik wil nemen en lichtinval e.d. Probleem is natuurlijk wel dat we met 2 zijn en allebei in de pap te brokken hebben. M'n vriendin weet wel dat ik met fotografie bezig ben en daar ook tijd wil aan spenderen, maar ik wil ook niet dat het zo ver komt dat het voor haar een belemmering wordt en haar gaat storen. Als ik om de haverklap m'n statief ga opzetten, gaat hier niet bevorderlijk voor zijn Andersom weet ik ook wel dat het feit dat ik niet alleen ben, mij ook al min of meer gaat belemmeren om er de tijd aan te spenderen die ik er graag zou willen aan spenderen... Maar ja, als je met 2 bent moet er nu eenmaal rekening worden gehouden met elkaar hè.
              Ach, misschien denk ik er allemaal teveel over na
              Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

              Comment


              • #22
                Re: Lens voor New York?

                Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht
                ..........
                Vermits de aankoopprijs (739€) toch wel een grote hap uit mijn toch wel beperkte budget is, wil ik eerst goed overwegen of de aankoop de moeite waard is....
                en das zeker het overdenken waard.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Lens voor New York?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  en das zeker het overdenken waard.
                  grt,bouk.
                  'k Weet 't... daarom dat ik ook niet over 1 nacht ijs ga en het eerst goed allemaal wil uitpluizen. Ik zou het wel heel jammer vinden achteraf te moeten denken: "had ik maar..." Ik ben eerder van het principe: "Ik heb nooit spijt van iets wat ik gedaan heb, enkel van wat ik NIET gedaan heb"
                  Maar hoedanook, Canon, Tokina of Sigma, het blijft een smak geld voor uiteindelijk niet zo hééél veel verschil met de lens die ik nu heb. Het blijft wikken en wegen... maar 'k geraak er wel uit vroeg of laat...
                  Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lens voor New York?

                    Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht
                    'k Weet 't... het blijft een smak geld voor uiteindelijk niet zo hééél veel verschil met de lens die ik nu heb. Het blijft wikken en wegen... maar 'k geraak er wel uit vroeg of laat...
                    maar je bent niet gewend om met een UWA te werken.
                    das toch wel speciaal compositioneren hoor.
                    zeker als je hem daar gaat kopen, zit oefenen er niet in.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lens voor New York?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      maar je bent niet gewend om met een UWA te werken.
                      das toch wel speciaal compositioneren hoor.
                      zeker als je hem daar gaat kopen, zit oefenen er niet in.
                      grt,bouk.
                      Geen betere gelegenheid om te oefenen hè, in een stad als New York!
                      Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lens voor New York?

                        Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht
                        Geen betere gelegenheid om te oefenen hè, in een stad als New York!
                        OK....maar je wil toch met mooie opnamen thuis komen.
                        je leest ook vaak, ik ga op safari en wil een goede tele kopen.
                        als je daar niet eerst mee gaat oefenen is de kans groot dat je met teleurstellende opnamen thuiskomt van je unieke en dure safari.
                        grt,bouk.
                        Last edited by bouk; 17 februari 2012, 06:12.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lens voor New York?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          OK....maar je wil toch met mooie opnamen thuis komen.
                          je leest ook vaak, ik ga op safari en wil een goede tele kopen.
                          als je daar niet eerst mee gaat oefenen is de kans groot dat je met teleurstellende opnamen thuiskomt van je unieke en dure safari.
                          grt,bouk.
                          + 1 voor Bouk. Lenzen hebben zo hun eigen karakter, die krengen. Daarom een lens die je
                          door en door kent. Lijkt me geen overbodige luxe.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lens voor New York?

                            Ja, ok, ik ga ermee akkoord dat het zeker nuttig is om eerst je lens te leren kennen, maar dan mogen jullie me nu eens vertellen waar ik hier in godsnaam kan oefenen op het soort skyscrapers die je in New York vindt. De hoogste flatgebouwen die ik hier 100-en kilometers in de omtrek ken zijn amper half zo hoog, dus de situatie en omstandigheden zijn sowieso anders en niet te vergelijken, dus oefenen in vergelijkbare omstandigheden kan sowieso niet. Ik heb ook een laptop mee waar ik onmiddellijk het resultaat kan evaluren hoor...

                            Trouwens, ik ga niet op peperdure safari, ik heb een "spotgoedkoop" tripje naar New York geboekt en heb bij voorbaat al het idee dat het niet de enige keer gaat zijn dat ik daar kom... dus da's appelen met peren vergelijken...
                            Canon500D - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 - Tokina 11-16mm f/2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lens voor New York?

                              Oorspronkelijk geplaatst door M@rleen Bekijk bericht
                              Ja, ok, ik ga ermee akkoord dat het zeker nuttig is om eerst je lens te leren kennen, maar dan mogen jullie me nu eens vertellen waar ik hier in godsnaam kan oefenen op het soort skyscrapers die je in New York vindt.
                              tja.....dan raad ik U toch zeker af een UWA te kopen hoor.
                              als je denkt te moeten oefenen op skyscrapers kan je er beter zo wie zo niet aan beginnen.
                              succes.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lens voor New York?

                                vorig jaar ook een week geweest naar NYen dat met de 17-55mm2.8 IS.
                                zou gerust met wat je nu hebt de overtocht maken en je dollars voor iets anders gebruiken want het 'leven' is daar ongeveer even duur.
                                veel succes en geniet maar voluit van deze toffe trip.

                                Comment

                                Working...
                                X