Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel keus zo weinig geld!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zoveel keus zo weinig geld!

    Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
    De kwaliteit op zich wel maar ik heb eens een Canon kunnen lenen van iemand en het viel mij direct op dat er veel meer foto's (burst mode) scherper waren dan met de Sigma.

    Is een vrij gekend probleem en waarschijnlijk door Canon express gedaan.

    Mijn Sigma was wel in 2005 en het zou kunnen dat de nieuwe versie dit probleem niet zoveel heeft.


    Ik had toen ook de mogelijkheid om de IS versie te kunnen kopen alhoewel ik deze nog niet veel nodig gehad heb.


    Mvg

    Steven
    Goed! Daar zal ik dan ook wat info rond zoeken, dankjewel!


    MicX

    Comment


    • #32
      Re: Zoveel keus zo weinig geld!

      soryy maar, doe ff normaal jongen
      Waarom 7d?
      1000 euro budget ? Koop een sigma/canon 70-200 2.8 en een tamron 17-50 2.8 ( samen 550-600 euro) en je bent voorlopig klaar. als je met 4 fotos per seconde niet een goede foto kunt maken dan zal dat ook niet met 7/sec lukken. Enne je camera niet nat laten worden ( je kunt van die plastiek dingen kopen ).

      Je hebt het over vakantiewerk, dan moet je wat strategischer denken over je aankopen ( lenzen kun je verkopen voor ongeveer de prijs waarvoor je ze 2dehands hebt gekocht, camera's maak je verlies op ). Kies hier 2 van en you're good to go
      sigma +- 300-400 euro
      canon 70-200> 600-650 euro
      tamron 17-50mm> 200 euro
      canon 17-55> 550-650 euro

      Comment


      • #33
        Re: Zoveel keus zo weinig geld!

        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        soryy maar, doe ff normaal jongen
        Waarom 7d?
        1000 euro budget ? Koop een sigma/canon 70-200 2.8 en een tamron 17-50 2.8 ( samen 550-600 euro) en je bent voorlopig klaar. als je met 4 fotos per seconde niet een goede foto kunt maken dan zal dat ook niet met 7/sec lukken. Enne je camera niet nat laten worden ( je kunt van die plastiek dingen kopen ).

        Je hebt het over vakantiewerk, dan moet je wat strategischer denken over je aankopen ( lenzen kun je verkopen voor ongeveer de prijs waarvoor je ze 2dehands hebt gekocht, camera's maak je verlies op ). Kies hier 2 van en you're good to go
        sigma +- 300-400 euro
        canon 70-200> 600-650 euro
        tamron 17-50mm> 200 euro
        canon 17-55> 550-650 euro
        Als je wil reageren, lees dan eerst even mee. Je kan heus meer doen met die burst dan er één goeie foto uithalen

        Over ver- en aankoop heb je waarschijnlijk gelijk maar nou moet je mij ff zeggen waar ik een 2.8 voor €650 kan vinden...

        Groetjes,
        MicX

        Comment


        • #34
          Re: Zoveel keus zo weinig geld!

          marktplaats.nl krijg je ze zeer regelmatig voor rond die prijs.

          Comment


          • #35
            Re: Zoveel keus zo weinig geld!

            ga gewoon voor een canon 70-200 2.8 met of zonder IS. Met IS heeft zo zijn voordelen, maar prijskaartje is er ook wel, tenzij je een tweedehands mkI kunt vinden. Die heb ik zelf ook nog gehad en een heel leuke lens, maar moest bij mij weg want ik gebruikte die echt niet zo vaak, mijn bereik licht op max 135mm vandaar ook dat mijn wishlist de 135L bevat. IS is voor mij niet nodig ik werk toch enkel met lichtsterke lenzen nu en een 5D mkII kan tamelijk hoog gaan in iso zonder al te veel kwaliteit verlies waardoor ik goeie sluitertijden haal. ( got to primes )
            Als je voor de f./4.0 zou gaan kun je het je later nog beklagen, de 4.0 is ideaal als je geld teveel hebt en zowel de 2.8 als 4.0 kunt betalen en dan de 4.0 eens op reis zou nemen om "licht" te reizen en de 2.8 gebruiken voor meer professionele doel einden, maar als je er maar eentje kunt betalen neem dan meteen de 2.8 versie anders kom je nogal heel snel beperkingen tegen. Ik spreek uit ervaring omwille van mijn de 24-105 f/4.0 L IS, heb me nadien verplicht de 24-70 f/2.8 L gekocht, zelfs al heeft deze geen IS, ze is veel nuttiger door de 2.8 die actie beter kan bevriezen. De dof is ook zoveel mooier
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #36
              Re: Zoveel keus zo weinig geld!

              Lenzen zijn en blijven het belangrijkste onderdeel.Mijn 350D presteerd veelbeter met L-glas.( was aangekocht met de 7D )

              Comment


              • #37
                Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                Indien je gaat voor bewegende onderwerpen, wat vnl bij sport het geval is, ga je mijn insziens en rekening houdend met je beperkt budget veel beter voor de 70-200 f2.8 zonder is. Immers de IS is niet zo zinvol bij bewegende onderwerpen, eerder om je eigen beweging te compenseren. Je vind ze idd makkelijk voor een 700-750 euro 2-de hands en dan heb je een dijk van een lens die ver de f4 versie voorbijsteekt, zeker in ons donker belgische klimaat zal de f4 snel haar beperkingen tonen. Zo bleek ook uit mijn leercurve (heb ze beiden gehad en voelde snel de noodzaak over te schakelen). Bovendien heeft dit objectief een erg mooie bokeh voor dergelijke zoomlens. Achteraf kan je nog makkelijk de 1.4 extender bijkopen, met behoud van de AF. De AF van dit objectief is ook top of the bill, en dit ligt niet noodzakelijk aan je body, doch eerder aan het objectief.
                Investeer het resterende geld ev. in een 2de hands 40/50d en je hebt een voldoende snel toestel voor actie dat tevens beter in de hand ligt dan de 550d. Mijn oude 30d is in vgl met mijn 7d niet veel trager. AF merk ik weinig of geen verschil, daar ik toch altijd centerpoint af gebruik. Enige voordeel van de 7d, voor mij, is de grotere dekking en beter beeld in de viewfinder. Dit was voor mij de doorslag om te upgraden nr. de 7d.
                Als je dan alsnog de IS mist, koop je een goedkope monopod erbij en heb je hetzelfde effect als de IS, waarbij je nog eens mooi kan pannen indien je ook nog eens op een circuit autosport wil fotograferen.

                Wat ook niet onbelangrijk is : objectieven behouden beter hun waarde in vgl met body's die relatief snel verouderen en waarde verliezen. Dus dergelijk obj. kan je met weinig verlies doorverkopen indien je wil upgraden.
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                Comment


                • #38
                  Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                  Waren weer prachtige reacties, bedankt!

                  Waar ik graag nog even op zou willen wijzen: uit enkele reviews heb ik gelezen dat de f2.8 mk1 niet heel scherp is, op f4 schiet de f4 zelf, veel scherper. Natuurlijk kan ik niet vergelijken daar de reviews op YouTube waren (image quality heel laag). Misschien is het verschil zelfs zeer gering. Heeft hier iemand ervaring mee?

                  Alvast bedankt!
                  MicX

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                    Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
                    Waren weer prachtige reacties, bedankt!

                    Waar ik graag nog even op zou willen wijzen: uit enkele reviews heb ik gelezen dat de f2.8 mk1 niet heel scherp is, op f4 schiet de f4 zelf, veel scherper. Natuurlijk kan ik niet vergelijken daar de reviews op YouTube waren (image quality heel laag). Misschien is het verschil zelfs zeer gering. Heeft hier iemand ervaring mee?

                    Alvast bedankt!
                    MicX
                    het is maar wat je niet scherp noemt:



                    groter formaat

                    getrokken met de 70-200 f/2.8 L IS mkI op iso200 ( 40D ) f/2.8 en 1/1000

                    Laat die mannen maar zeggen dat de f/4.0 scherper is, vergeet niet dat f/4.0 volledig open is bij de f/4.0 versie, moest je de f2.8 op f/4.0 zetten dan kunnen ze er een puntje aan zuigen aan hun scherpte En voor dat heel klein petieterig beetje meer scherpte ( als het al zo is natuurlijk ) neem ik nog steeds liever 2.8 om actie te stoppen wat met een f/4.0 lens al veel moeilijker is

                    mvg
                    Oli
                    Last edited by Oli; 29 mei 2011, 12:36.
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                      het is maar wat je niet scherp noemt:



                      groter formaat

                      getrokken met de 70-200 f/2.8 L IS mkI op iso200 ( 40D ) f/2.8 en 1/1000

                      Laat die mannen maar zeggen dat de f/4.0 scherper is, vergeet niet dat f/4.0 volledig open is bij de f/4.0 versie, moest je de f2.8 op f/4.0 zetten dan kunnen ze er een puntje aan zuigen aan hun scherpte En voor dat heel klein petieterig beetje meer scherpte ( als het al zo is natuurlijk ) neem ik nog steeds liever 2.8 om actie te stoppen wat met een f/4.0 lens al veel moeilijker is

                      mvg
                      Oli
                      Mooi!
                      Geen postprocessing?

                      MicX
                      Last edited by LesC; 29 mei 2011, 13:36. Reden: Foto uit quote gehaald

                      Comment


                      • #41
                        Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                        Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
                        Mooi!
                        Geen postprocessing?

                        MicX
                        contrast +10 , kleurtjes +5 en 0.2px 80% verscherpt, heel miniem dus. Het was wel verschieten toen ik de foto opendeed in Brigde, de kleuren waren al echt uitstekend
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #42
                          Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                          hier nog eentje als je wilt, tis maar om je te zeggen dat de AF uitstekend stil en heel snel werkt. Een spelend kind is moeilijk op beeld te krijgen, maar deze lens heeft toch wel wat voor mirakels gezorgd:

                          Canon 70-200 F2.8 L IS @ f/2.8 iso100 -0,33 1/5000s op een 40D
                          nog een voorbeeldje

                          de lens aankopen deed heel zeer, maar hij behoud goed zijn waarde en eens gekocht, je schroeft hem op je body, neem een testshot en je bent op slag verliefd. ( mijn verliefdheid is wel overgegaan bij deze lens )
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #43
                            Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                            hier nog eentje als je wilt, tis maar om je te zeggen dat de AF uitstekend stil en heel snel werkt. Een spelend kind is moeilijk op beeld te krijgen, maar deze lens heeft toch wel wat voor mirakels gezorgd:

                            Canon 70-200 F2.8 L IS @ f/2.8 iso100 -0,33 1/5000s op een 40D
                            nog een voorbeeldje

                            de lens aankopen deed heel zeer, maar hij behoud goed zijn waarde en eens gekocht, je schroeft hem op je body, neem een testshot en je bent op slag verliefd. ( mijn verliefdheid is wel overgegaan bij deze lens )
                            Super!
                            De jacht is geopend!!

                            Hartelijk bedankt iedereen!
                            MicX

                            Comment


                            • #44
                              Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                              let wel dat het evenwicht van je body plus lens een serieuze deuk krijgt, de lens weegt 1.4kg, je 550D zal echt niet zwaar genoeg wegen om het tegengewicht te bieden. Maar als je dan ooit overweegt je body te upgraden naar een hoger model dan zit het weer goed. Lenzen zijn belangrijker dan body's. Niet voor niets dat ze body's om de zoveel tijd vervangen, upgraden etc ... en lenzen ... jah dat duurt langer voor ze die upgraden.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment


                              • #45
                                Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                                Het geldt zelfs voor de 7D dat de 70-200 f/2.8 IS (mk I) zwaarder is. Maar je houdt die combo wellicht bij de gondel vast. Je plaatst ook die gondel op statief, en ik hecht zelfs mijn SunSniper aan die gondel vast.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X