Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel keus zo weinig geld!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Zoveel keus zo weinig geld!

    Inderdaad, dat ie front heavy zal zijn had ik al begrepen... Nu ben ik dit wel gewoon sinds ik begonnen ben met analoge fotografie en mastodonten van bijna 2kg op een lichte slr had. Het gewicht zal nog het minste van m'n zorgen zijn

    Trouwens Oli, wat maakte dat de verliefdheid over is gegaan?

    MicX

    Comment


    • #47
      Re: Zoveel keus zo weinig geld!

      Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
      Inderdaad, dat ie front heavy zal zijn had ik al begrepen... Nu ben ik dit wel gewoon sinds ik begonnen ben met analoge fotografie en mastodonten van bijna 2kg op een lichte slr had. Het gewicht zal nog het minste van m'n zorgen zijn

      Trouwens Oli, wat maakte dat de verliefdheid over is gegaan?

      MicX
      zijn kleur ( ik hou niet van witte opvallende lenzen, had die zwart geweest zoals de sigma of nikkor dan had het mischien een ander verhaal geweest ), zijn bereik ( ik zag in de exifs dat ik zelden over de 135mm ging laat staan 200mm), zijn "lichtsterkte" ( 2.8 is ... lichtsterk, maar het kan vele beter) en ben verliefd geworden op talrijke primes
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #48
        Re: Zoveel keus zo weinig geld!

        Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
        Over ver- en aankoop heb je waarschijnlijk gelijk maar nou moet je mij ff zeggen waar ik een 2.8 voor €650 kan vinden...

        Groetjes,
        MicX
        Ik heb mijn Canon 70-200 f/2.8 (geen IS) op de kop getikt voor 580€...
        Geen overhaaste koop doen, en de lens uittesten voor je ze koopt.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #49
          Re: Zoveel keus zo weinig geld!

          Aangezien ik geen kennis heb van 2dehandslenzen aan te kopen , waar moet men dan op letten.Ik heb over de F2,8 en de F4 reeds veel gelezen en bij de ene komt de 2,8 er beter uit en de andere zegt dat de F4 beter is . Zo wordt het natuurlijk niet gemakkelijk om te kiezen tussen beiden ,Er zal wel geen slechte zijn maar wat dan kiezen.

          Comment


          • #50
            Re: Zoveel keus zo weinig geld!

            Bij mijn weten is de 2.8 zonder IS scherper dan de f4. Vol open is een objectief natuurlijk nooit op zijn scherpst, en dit verschilt ook van het aantal gebruikte mm (70-135-200). Een objectief haalt de beste resultaten als ze enkele stops gesloten is kwa scherpte. Maar ik ben bijna zeker dat de 2.8 scherper is op f4 dan de f4. Trouwens dit verschil ga je in de praktijk niet merken hoor!!!
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

            Comment

            Working...
            X