Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel keus zo weinig geld!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zoveel keus zo weinig geld!

    Ik wil hem inderdaad heel graag maar nu wil ik eerder een telezoom... Mijn budget ligt tussen de €1000 en de €1500. (mits ik de 550D verkocht krijg). Ik heb heel wat reviews gelezen en bekeken over de xxD versies maar die hebben niet bijsterveel meer te bieden dan de 550D (toch niet wat ik er in zoek/nodig heb).

    Opnieuw, je hebt inderdaad gelijk dat ik de 7D graag zou bezitten maar dit is zeker geen prioriteit, ik dacht zelfs aan: objectief nu, en dan verdersparen voor 7D MKII (verwacht najaar 2012).

    Wat ik me afvroeg is waar ik nú, op korte termijn het meeste baat bij heb als ik snellere AF wil, en meer mm (dat laatste spreekt voor zich natuurlijk).

    MicX

    Comment


    • #17
      Re: Zoveel keus zo weinig geld!

      + over die nattigheid, zowel de zoo, als sommige concerten, als sporten zijn buitenshuis en aangezien we nog steeds in Belgenland wonen...

      Comment


      • #18
        Re: Zoveel keus zo weinig geld!

        Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
        Wat ik me afvroeg is waar ik nú, op korte termijn het meeste baat bij heb als ik snellere AF wil, en meer mm (dat laatste spreekt voor zich natuurlijk).

        MicX
        een lens?

        tweedehands 24-105 f/4.0 L IS ( ongeveer 750euro en hou je nog wat geld over ook )
        De AF van deze lens is wel snel, heeft stabilisator en is een goeie 38mm-168mm op jouw 550D. Voor concertent zal hij niet goed zijn :/ maar met het geld dat je overhoud kan je nog een 85 f/1.8 kopen

        Ik heb heel wat reviews gelezen en bekeken over de xxD versies maar die hebben niet bijsterveel meer te bieden dan de 550D (toch niet wat ik er in zoek/nodig heb).
        dan moet je me toch eens vertellen waar je die reviews gevonden hebt hoor

        en waarom niet de 70-200 f/2.8?

        mvg
        Oli
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Zoveel keus zo weinig geld!

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          een lens?

          tweedehands 24-105 f/4.0 L IS ( ongeveer 750euro en hou je nog wat geld over ook )
          De AF van deze lens is wel snel, heeft stabilisator en is een goeie 38mm-168mm op jouw 550D. Voor concertent zal hij niet goed zijn :/ maar met het geld dat je overhoud kan je nog een 85 f/1.8 kopen



          dan moet je me toch eens vertellen waar je die reviews gevonden hebt hoor

          en waarom niet de 70-200 f/2.8?

          mvg
          Oli
          DigitalRevTV op YouTube

          En de 2.8 zie ik ook heel goed zitten natuurlijk maar die kost alweer een pak meer... En ik weet niet zeker of ik de IS nodig heb of niet... Wat is jullie mening hier over?

          Comment


          • #20
            Re: Zoveel keus zo weinig geld!

            Ik vind dat OLI gelijk heeft in al zijn commentaren!

            Ga eerst voor een goede lens, en latere prioriteit is dan de 7D, maar je kunt toch nog een heel eind verder met je 500D hoor!!!
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment


            • #21
              Re: Zoveel keus zo weinig geld!

              Heel goed, bedankt!

              Ga ik dan voor de f4 of de f2.8? De f4 presteert naar zeggens beter, maar is misschien minder geschikt voor concerttenten e.d.

              Alvast hartelijk bedankt voor de comments!
              MicX

              Comment


              • #22
                Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                Je ziet nogal wat f/4's op de tweedehandsmarkt, vaak van mensen die naar f/2.8 gaan...
                Dus ik zou zeggen: meteen voor die f/2.8. De mijne is IS, maar nog Mk I. Ook daarvan komen er wat op de tweedehandsmarkt, van mensen die naar de Mk II upgraden.
                Denk er wel aan dat de f/2.8 IS zwaarder is, een wijder filtermaat heeft (77mm) en via bijgeleverde statiefgondel op statief kan gebruikt worden.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                  Ik zie in je overigens fraaie album weinig of geen foto'n waar je een snelle AF voo nodig zou hebben. De AF van de 135L lens trouwens erg snel...
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                    Zoals ik zei heb ik nog niet veel bruikbare foto's kunnen maken van bewegende objecten...

                    Over die f2.8 MKI, IS of niet?

                    Mvg,
                    MicX

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                      Zoals velen hier voor mij:

                      best eerst investeren in lenzen.


                      Ben vroeger ook begonnen met de 300D en dan langzaamaan lenzen beginnen aanschaffen: 50 1.8, 85 1.8, 70-200 2.8 (eerst de Sigma en later de Canon) en later ook nog de 24-70 2.8.

                      Nadien ook van camera gewisseld (30D en dan nu de 40D en de 1D MII.

                      Natuurlijk is de snellere burst handig bij sport maar met goeie lenzen ga je toch al heel snel mooie sportfoto's maken. De 50 en 85 1.8 zijn ook nog heel betaalbare lenzen en bij indoorsport staan die toch vaak op mijn toestel (badminton en volleybal).

                      Die nieuwe(re) camera komt dan nadien ook nog wel.


                      Mvg

                      Steven
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                        Bedankt voor de reactie, Steven. Valt de sigma te vergelijken met de canon?

                        MicX

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                          135L staat op mijn wishlist:
                          - heel scherp op f/2.0
                          - snelle AF
                          - nice bokeh ( neen geen boterhammen )
                          - prijs kwaliteit ist een topper
                          - lichtsterk
                          - L bouwkwaliteit

                          nadelen zijn wel ( als je het een nadeel kunt noemen want ik hou van primes ) dat het geen zoom is, je zal dus moeten kunnen dansen om goed te kadreren
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                            Ik heb een 550 en vind het een ontzettend goede toestel voor die prijs. Hiermee zou jij best een aantal jaren ermee door kunnen gaan. Ik zou juist veel eerder in glas investeren.

                            groeten,
                            Helen
                            vriendelijke groeten, Helen
                            Updated WWW.HELENICA.NL
                            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              135L staat op mijn wishlist:
                              - heel scherp op f/2.0
                              - snelle AF
                              - nice bokeh ( neen geen boterhammen )
                              - prijs kwaliteit ist een topper
                              - lichtsterk
                              - L bouwkwaliteit

                              nadelen zijn wel ( als je het een nadeel kunt noemen want ik hou van primes ) dat het geen zoom is, je zal dus moeten kunnen dansen om goed te kadreren
                              Ik ben ook weg van m'n (manuele) primes hoor!
                              Maar net daarom denk ik dat het misschien beter is eens met een zoom te werken... toch in de hogere regionen (200mm+ prime zie ik niet meteen zitten...)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                              Ik heb een 550 en vind het een ontzettend goede toestel voor die prijs. Hiermee zou jij best een aantal jaren ermee door kunnen gaan. Ik zou juist veel eerder in glas investeren.

                              groeten,
                              Helen
                              Bedankt voor je reactie! Dat stond nu al ongeveer vast

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zoveel keus zo weinig geld!

                                Oorspronkelijk geplaatst door MicX Bekijk bericht
                                Bedankt voor de reactie, Steven. Valt de sigma te vergelijken met de canon?

                                MicX
                                De kwaliteit op zich wel maar ik heb eens een Canon kunnen lenen van iemand en het viel mij direct op dat er veel meer foto's (burst mode) scherper waren dan met de Sigma.

                                Is een vrij gekend probleem en waarschijnlijk door Canon express gedaan.

                                Mijn Sigma was wel in 2005 en het zou kunnen dat de nieuwe versie dit probleem niet zoveel heeft.


                                Ik had toen ook de mogelijkheid om de IS versie te kunnen kopen alhoewel ik deze nog niet veel nodig gehad heb.


                                Mvg

                                Steven
                                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                                Comment

                                Working...
                                X