Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-105mm Witte Doos of ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 24-105mm Witte Doos of ...

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Niet fijn? Konijn wil overleven en heeft daar gelijk in. Ik twijfel nog wel aan wat het domste is, de 24-105 voor die prijs verkopen of überhaupt een 24-105 verkopen.

PS: beide partijen zijn overeengekomen hé, laat daar geen twijfel over bestaan.
    Ik heb de 24-105 mm f4 verkocht omdat ik geld nodig had voor de 24-70 mm f 2.8 die beter is voor concerten. Met de 24-105 is natuurlijk niets mis, da's een heel goeie lens.

Ik had natuurlijk de 24-105 ook voor 600 euro aan een particulieren kunnen verkopen, maar als hij dan de week na de verkoop een kras op de lens maakt of ze laat vallen, steekt hij de fout op mij, staat hier aan de deur en eist zijn geld terug.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik had natuurlijk de 24-105 ook voor 600 euro aan een particulieren kunnen verkopen, maar als hij dan de week na de verkoop een kras op de lens maakt of ze laat vallen, steekt hij de fout op mij, staat hier aan de deur en eist zijn geld terug.
      laten vallen of kras maken? als er bij de verkoop niets te zien is aan de lens, is er geen discussie. Papieren opmaken dat ze in onberispelijke staat was.

Snap ook niet dat je die lens zo aan konijn overlaat.

Afin, dat terzijde, gewoon relax de witte doos kopen!
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        gewoon relax de witte doos kopen!
        Jep, maar liefst mèt inhoud. Tenzij je natuurlijk gek op witte dozen bent
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Pfff witte doos of geen witte doos, ik zou me daar niet mee bezighouden, koop gewoon een goede 2e hands 24-70 of 28-70 als u regelmatig een portret op f2.8 schiet, indien minder portretten de 24-105 IS tweedehands voor wat extra tele, maar persoonlijk kies ik maximum f2.8 (zeker voor een "allroundzoom").

Ha die €319 is de meest crazy price die ik ooit zag voor een L, minimum toch €500 voor de 200 2.8L
          Ik heb de mijne 1.5J geleden nog voor €630 ofzo verkocht.

Moesten alle L's aan 50% verkocht worden zou iedereen z'n arsenaal upgraden, maar t'was de laatste week van de solden, nu trouwens -70% :-)
          Last edited by CanonYouCan; 28 januari 2011, 17:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Pfff witte doos of geen witte doos, ik zou me daar niet mee bezighouden, koop gewoon een goede 2e hands 24-70 of 28-70 als u regelmatig een portret op f2.8 schiet, indien minder portretten de 24-105 IS tweedehands voor wat extra tele, maar persoonlijk kies ik maximum f2.8 (zeker voor een "allroundzoom").

Ha die €319 is de meest crazy price die ik ooit zag voor een L, minimum toch €500 voor de 200 2.8L
            Ik heb de mijne 1.5J geleden nog voor €630 ofzo verkocht.

Moesten alle L's aan 50% verkocht worden zou iedereen z'n arsenaal upgraden, maar t'was de laatste week van de solden, nu trouwens -70% :-)
            Ik heb voor mijn 24-70mm maar 700€ betaald en voor mijn 70-200mm maar 580. Dus dat valt nog mee in prijs zou ik denken (allebei 2de hands natuurlijk).
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Heeft niets met witte doos te maken, komaan maak de mensen niets wijs, denk na voor je iets op internet zet. Of dubbelcheck je bronnen (niet zoals de huidige journalisten dus).
              Ik maak de mensen niets wijs

Ik zeg LET OP voor refurbs (dit impliceerd "mogelijks")

Das gewoon een feit is geen fictie hoor.
              Vooral in engeland lopen refurbs heel goed alhoewel het de laatste tijd wa minder is dan pakweg een jaar geleden.

Op ebay zie je cameras die aan zeer scherpe prijzen over de toonbank gaan.
              En als je dan in de kleine lettertjes ga kijken zie je staan "Class A refurbished by factory".

Als je dan naar de verpakking gaat kijken dan zijn het eenvoudig witte dozen met "canon" op

Dat em uit een kit zou komen kan natuurlijk maar is zeer unlikely !!
              Als verkoper ga je geen kit schenden om te beginnen al.
              Ik ben er niet zeker van, maar zit er zelfs dik in dat je het niet eens los mag verkopen van de fabrikant!
              En canon gaat geen extra productielijnen opzetten met witte dozen hoor LOL.

Kijk naar wat wilde verhalen tweedehands autoverkopers je allemaal wijsmaken om vrakken verkocht te krijgen.
              Zo is er het verhaal van een porche waar serieus aan gefoefeld was en ze verkochten hem aan lage prijs omdat zogezegd een lijk er in had gelegen

Dat is geen onzin of zever, verkopers zijn gladde jongens en maken je wijs wat je wil horen.

Draai en keer zoals je wil, een witte doos is fishy!
              Typ eens in ebay "canon refubished" en doe een deep search, je zal genoeg te zien krijgen. (8000 hits heb ik hier)

Extra voorbeeldje voor de ongelovigen onder jullie
              zie deze top aanbieding en zoek naar refurbished

Kapotte spullen die weinig of geen gebruiksporen vertonen gaan zo terug de markt op na reparatie. Je dacht toch nie da ze die duizenden lenzen en bodys die binnen komen wegsmijten LOOOL

Lekje verf er op, witte doos in en ze vinden wel een zot die het koopt.
              Thats life, thats business.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Als je dan naar de verpakking gaat kijken dan zijn het eenvoudig witte dozen met "canon" op
                Op de witte dozen die gerenommeerde bedrijven zoals o.a. Konijnenberg, Cameranu.nl of Kamera-Express.nl staat de naam Canon niet eens vermeld

Heb je de kits van Canon ooit wel eens bekeken? Ik heb bijvoorbeeld een splinternieuwe 5D II gekocht vorig jaar. De doos waarin deze werd geleverd betrof eigenlijk een kit met de 24-70L. Nu ziet die kit er als volgt uit; De camera zit in een witte doos zonder enige opdruk. De 24-70L (die ze er in mijn geval dus uit hadden gehaald) zit in zo'n zelfde onbedrukte witte doos. Deze twee dozen zitten normaal vervolgens samen in een grotere, volledig bedrukte Canon doos.

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Dat em uit een kit zou komen kan natuurlijk maar is zeer unlikely !!
                Als verkoper ga je geen kit schenden om te beginnen al.
                En dit is dus grote flauwe kul Als er vraag is naar losse camera body's, en men heeft alleen kits op voorraad, dan halen ze de lenzen er gewoon uit en verkopen ze de body en de lenzen vervolgens gewoon apart, doorgaans de camera in de bedrukte doos en de lens in een witte doos. Misschien dat winkeliers zelfs wel bewust zoveel mogelijk kits inkopen, ik kan mij tenminste zo voorstellen dat een kit inkopen prijstechnisch gunstiger is dan losse producten... En da's dan feitelijk voor iedereen een win-win situatie. De winkelier heeft meer mogelijkheden om los te verkopen, ze kunnen de body's net iets goedkoper aanbieden (en toch nog enige marge overhouden) en ze kunnen de lenzen als "bulk" verkopen tegen een iets lagere prijs. En dat is voor de consument dan weer gunstig
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Op de witte dozen die gerenommeerde bedrijven zoals o.a. Konijnenberg, Cameranu.nl of Kamera-Express.nl staat de naam Canon niet eens vermeld

Heb je de kits van Canon ooit wel eens bekeken? Ik heb bijvoorbeeld een splinternieuwe 5D II gekocht vorig jaar. De doos waarin deze werd geleverd betrof eigenlijk een kit met de 24-70L. Nu ziet die kit er als volgt uit; De camera zit in een witte doos zonder enige opdruk. De 24-70L (die ze er in mijn geval dus uit hadden gehaald) zit in zo'n zelfde onbedrukte witte doos. Deze twee dozen zitten normaal vervolgens samen in een grotere, volledig bedrukte Canon doos.

En dit is dus grote flauwe kul Als er vraag is naar losse camera body's, en men heeft alleen kits op voorraad, dan halen ze de lenzen er gewoon uit en verkopen ze de body en de lenzen vervolgens gewoon apart, doorgaans de camera in de bedrukte doos en de lens in een witte doos. Misschien dat winkeliers zelfs wel bewust zoveel mogelijk kits inkopen, ik kan mij tenminste zo voorstellen dat een kit inkopen prijstechnisch gunstiger is dan losse producten... En da's dan feitelijk voor iedereen een win-win situatie. De winkelier heeft meer mogelijkheden om los te verkopen, ze kunnen de body's net iets goedkoper aanbieden (en toch nog enige marge overhouden) en ze kunnen de lenzen als "bulk" verkopen tegen een iets lagere prijs. En dat is voor de consument dan weer gunstig
                  Markel, je hebt helemaal gelijk.
                  Het is inderdaad een manier voor de winkelier om de producten iets goedkoper te kunnen aankopen.
                  Daarnaast worden er ook kits besteld en apart verkocht als een product slecht leverbaar is.
                  Bijvoorbeeld was ergens in 2009 de 24-105 L slecht leverbaar door Canon maar
                  doordat de winkeliers een 5DII met kitlens (was dus de 24-105 L) gingen bestellen zijn er toch nog mensen aan de lens geholpen, weliswaar in witte doos.

Mijn 50D zat in een doos met 'kitflitser' namelijk 580EX (of zo iets)
                  Ik heb nu een perfecte camera voor een nette prijs en een ander heeft de 'kitflitser' in witte doos.
                  Zowel de winkelier als twee klanten blij.

Comment

ik heb dit trouwens zelf meegemaakt. Ik heb in augustus bij mediamarkt oostende op de fotoafdeling gewerkt en daar kwam het voor dat men een lens uit een kit haalde om zo direct de klant te kunnen bedienen. Dan heb je natuurlijk niet het mooie canon doosje maar dit is niet zo erg (toch :-))
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Ja idd, ik heb er nog eens over nagedacht en jullie hebben gelijk

De verkoper heeft er idd veel bij te verdienen door een kit te "breken".

Een vriend wil een D90 kopen en de meerprijs met kitlens was maar 30 euro meer terwijl die lens op zich stukken meer kost.

Als verkoper is het dan zeker meer interessant om die lens en body appart te gaan verkopen.

Voor de koper maakt da nie uit welk kleur de doos heeft, al was em in schijtpapier ingepakt Als em maar goed werkt en nieuw is natuurlijk.

Toch opletten voor refurbs ook, een gewaarshuwd man....

Comment

Dat is dom, verkoop ze dan via dit forum aan een eerlijke tweedehands prijs.
                        Vergeet niet dat Konijn er weer 1 jaar garantie op geeft hé !! als ik bv een occ koop paticulier voor 500 euro geef ik graag 560 euro bij konijn hoor dat geeft zekerheid
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                          Vergeet niet dat Konijn er weer 1 jaar garantie op geeft hé !! als ik bv een occ koop paticulier voor 500 euro geef ik graag 560 euro bij konijn hoor dat geeft zekerheid
                          Akkoord maar het gaat hier om het verkopen.

Comment

Working...
                          X