Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens

Beste mensen ,

mijn canon efs 18-200 3,5-5,6 heeft een klap gehad in de drukte en kapje dat in de body draait en ook de verbinding maakt met de lens is afgebroken , met het kapje bedoel ik waar het lock knopje opzit en ook de knoppen stabilizer on/off en de AF/MF knop , nu ga ik morgen luisteren of deze te herstellen is ..
    als dit niet mogelijk is zou ik een andere willen kopen maar deze zijn zo duur , dus zit ik te denken aan een andere lens maar weet niet goed wat er bij mij past , ik ben geen prof ik wil gewoon mooie foto's maken van het gezin op vakantie en weekend uitstapjes in de natuur , stad enz..
    Met welke lens kan ik mooie foto's maken ..
    Of iemand een idèè waar ik goede tweedehands spullen kan kopen..
    Nu heb ik ook deze lens gevonden van canon ( Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS (stabilizer) ) en is de helft goedkoper wat is het verschil met mijn lens

Mvg
    Jeepney
    Last edited by jeepney; 30 januari 2011, 10:07.
    Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Re: welke lens

Misschien helpt je deze link.

Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Wat ik hier op kan uitmaken is dat het eigenlijk niet uitmaakt welke lens je gebruikt , is dat zo ???
      Niemand anders die mij hier wat meer over kan vertellen
      Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeepney Bekijk bericht
        Wat ik hier op kan uitmaken is dat het eigenlijk niet uitmaakt welke lens je gebruikt , is dat zo ???
        Niemand anders die mij hier wat meer over kan vertellen
        nee, het wil zeggen dat je lens afhangt van het doel
        -als je veel vakantiefoto's wil maken dan voldoet die 18-200
        -wil je echter kwaliteitsfoto's maken dan investeer je misschien best in een set van 17-55 + 70-200
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Wat betreft dat de 18-200 voldoende is voor vakantie foto's is natuurlijk per persoon verschillend, zelf wil ik hem niet in mijn tas hebben

De 18-55IS samen met de 55-250IS is een erg leuke set. Waar je leuke platen mee kunt schieten.

Wellicht kun je aangeven welk budget je hebt en wat je verwacht van een lens. Op basis hiervan kan men je gerichte advies geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
            Wat betreft dat de 18-200 voldoende is voor vakantie foto's is natuurlijk per persoon verschillend, zelf wil ik hem niet in mijn tas hebben
            ik zou hem ook niet willen maar aangezien de TS twijfelt tss een 18-200 en een 55-250 geeft aan dat hij best tevreden was van die superzoom
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Ik geef ook aan dat het per persoon verschillend is. En dat ik deze persoonlijk liever niet in mijn tas heb, maar laten wij het topic van LS niet hiermee vervuilen.

Over het algemeen zul je kwalitatief beter uit zijn als je het bereik van 18-200 gaat opsplitsen in twee a drie objectieven. Indien wisselen niet gewenst is dan is de 18-200 de betere optie.

Wat versta je onder mooie foto's ? Advies geef een budget dan word adviseren gemakkelijker

Comment

Iedereen bedankt voor het advies ,

Dus als ik het goed begrijp is de 18/200 niet goed voor kwaliteit foto's mag ik ook vragen waarom want als dit echt zo is laat ik deze niet maken , wat ik bedoel met mooie foto's ik ben geen prof maar het word toch steeds meer een hobby..
                Laat ons zeggen dat ik een budget heb tot 350 a 400 euro en dat ik toch wat meer naar kwaliteit foto's streef..
                Het wisselen van lenzen zou mij niet uitmaken ..
                Dus wat raden jullie aan de canon 18/55 en de 55/250 is dit dan een leuke set voor een starter die toch wat naar mooie foto's streeft..
                Of hebben jullie een betere suggestie ..
                Ik zie ook dat er wat goedkopere merken zijn zoals de Tamron lenzen maar ik weet niet of dit een goed idee is
                Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

De combo 18-55 + 55-250 zel je goed voldoen indien je niet te hoge eisen stelt aan scherpte bij volle lensopening in de hoeken.
                  Dat betekent dus diafragkmeren 1 of 2 stoppen.

De gevraagde kwaliteit hangt af van het doel van de foto's. Hoe groot laat jij de bestanden afdrukken? Is dat briefkaartformaat, A4 of A3?

Comment

Voorlopig print ik niets uit maar als ik dat zou beginnen doen zou ik niet groter gaan dan A4 formaat
                    Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

dan is kitlens + 55-250 niet verkeerd mits je niet bij vole opening werkt.

Comment

Iedereen bedankt voor het advies ,

Dus als ik het goed begrijp is de 18/200 niet goed voor kwaliteit foto's mag ik ook vragen waarom want als dit echt zo is laat ik deze niet maken , wat ik bedoel met mooie foto's ik ben geen prof maar het word toch steeds meer een hobby..
                        Laat ons zeggen dat ik een budget heb tot 350 a 400 euro en dat ik toch wat meer naar kwaliteit foto's streef..
                        Het wisselen van lenzen zou mij niet uitmaken ..
                        Dus wat raden jullie aan de canon 18/55 en de 55/250 is dit dan een leuke set voor een starter die toch wat naar mooie foto's streeft..
                        Of hebben jullie een betere suggestie ..
                        Ik zie ook dat er wat goedkopere merken zijn zoals de Tamron lenzen maar ik weet niet of dit een goed idee is
                        Gezien je budget is de 18-55IS en 55-250IS één van de beste opties. Heb zelf de 55-250IS een jaar gebruikt en dit is absoluut één van de beste tele objectieven in haar prijs klasse. Word ook wel Nifty Two-Fifty genoemd ;-)

Hier vindt je veel foto's genomen met de 55-250
                        Please post your photos taken with the Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens. Comments and opinions are welcomed! Enjoy!

Comment

Beste mensen ,

mijn canon efs 18-200 3,5-5,6 heeft een klap gehad in de drukte en kapje dat in de body draait en ook de verbinding maakt met de lens is afgebroken , met het kapje bedoel ik waar het lock knopje opzit en ook de knoppen stabilizer on/off en de AF/MF knop , nu ga ik morgen luisteren of deze te herstellen is ..
                          als dit niet mogelijk is zou ik een andere willen kopen maar deze zijn zo duur , dus zit ik te denken aan een andere lens maar weet niet goed wat er bij mij past , ik ben geen prof ik wil gewoon mooie foto's maken van het gezin op vakantie en weekend uitstapjes in de natuur , stad enz..
                          Met welke lens kan ik mooie foto's maken ..
                          Of iemand een idèè waar ik goede tweedehands spullen kan kopen..
                          Nu heb ik ook deze lens gevonden van canon ( Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS (stabilizer) ) en is de helft goedkoper wat is het verschil met mijn lens

Mvg
                          Jeepney

Misschien deze eens bekijken , dan heb je alles in één lens.
                          Heeft goeie reviews als allroundlens

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
                          X