Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstelafstand Canon 70-200mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scherpstelafstand Canon 70-200mm

Hallo.

Kan iemand mij vertellen, het liefst op een duidelijke manier, wat de bedoeling/nut is van de keuzeknop voor scherpstelafstand 1,5 m - oneindig/3 m - oneindig?

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Scherpstelafstand Canon 70-200mm

In de ene stand kan het objectief scherpstellen van 1,5 meter tot oneindig.
    In de andere stand van 3 meter tot oneindig.

Het nadeel van de eerste stand is soms dat de AF heen en weer gaat pendelen van oneindig naar 1,5 meter en weer terug. Dat kost tijd en levert frustratie op. Dat pendelen gebeurt wanneer het AF systeem niet in staat is scherp te stellen. Denk daarbij aan te weinig licht, te laag contrast en/of gebrekkige AF van de camera.

Zet je dan het objectief op 3 meter tot oneindig dan duurt dat pendelen tijdens het zoeken van het AF systeem veel minder lang.

Eerlijk gezegd, ik zet die 'limiter' nooit aan.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Is dit echt alles??
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Is dit echt alles??
        dat is inderdaad alles maar in veel omstandigheden kan het wel het verschil maken.

Als je weet dat je onderwerp nooit dichter dan 3m gaat komen, zet je die best aan die limiter. Vooral voor actiefotografie kan dit net de iets snellere AF geven die je wil.

Ik maak daar regelmatig gebruik van.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

We hebben er allen voor betaald, maar ik gebruik de limiter nooit.
          Eens het toestel de afstand gemeten heeft, onthoudt hij dat wel voor de volgende opnames en gaat hij niet telkens terug "zoeken".
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Bij mijn 400 heb ik die al twee keer ongewild opgezet. Als ie de volgende keer niet wil scherpstellen weet ik wat de oorzaak is.

Comment

Ik gebruik de focus-limiter toch wel regelmatig, zeker op bijv. mijn macrolens. (en die heeft zelfs 3 standen) Ook op m'n 100-400L gebruik ik de limiter toch vaak...
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Op de nieuwe 70-200 L2.8 mkII is dit zelfs 1.2 meter.
                Subliem, voor als je eens van wat dichter foto's wil maken , of als je niet naar achter kan stappen

Da is iets wat je gewoon moet aanvoelen, en vooral het soort foto's dat je wenst te maken.
                Bevoorbeeld voor produktfotografie is dat heel handig.
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
                X