Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 35mm 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor AF-S 35mm 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
    Bekend hoekje Rob

Was je niet benieuwd hoe de 35 ZF zou presteren ? ik ben eigenlijk in afwachting van die namelijk,

Groet,

Michael (ik heb de Zeiss 100mm van je gekocht)
    Zeker benieuwd, ik heb destijds de Canon 35L veel gebruikt. Snelle AF en voor reportage gebruik is dat toch wel nodig. Ben benieuwd of de Nikkor dat ook gaat bieden.
    Optisch is het dan interessant hoe de Zeiss lens en de Nikkor zich verhouden.

Misschien is het een idee om een keer een Lenzen SD te organiseren voor de liefhebbers.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Misschien is het een idee om een keer een Lenzen SD te organiseren voor de liefhebbers.
      Count me in

Comment

Voor foto's met de 24mm zie de discussie die ik vandaag heb neergezet.

http://forum.belgiumdigital.com/f35/...en-340942.html
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Rob, een vraagje, hoe verhoud de 35 (of de 24) zich ten opzichte van de 'oude' 28 ? Ik heb de 28 en twijfel eigenlijk waar ik goed aan doe. Houden, of een 24 er voor in de plaats en / of de 24 en 35 samen.

Ben benieuwd of jij voor die keuze hebt gestaan.
          Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
            Rob, een vraagje, hoe verhoud de 35 (of de 24) zich ten opzichte van de 'oude' 28 ? Ik heb de 28 en twijfel eigenlijk waar ik goed aan doe. Houden, of een 24 er voor in de plaats en / of de 24 en 35 samen.

Ben benieuwd of jij voor die keuze hebt gestaan.
            Ik voelde na de verkoop dit voorjaar toch het gemis aan de 1.4 28mm en heb er bij toeval een op Ebay gevonden rond de 1600 euro. Een kennis van me verkocht 6 weken later de 24mm. Ik ben daar op ingegaan en heb het vergeleken: de nieuwe 24mm biedt vol open en op 2.8 een stuk meer resolutie. Ik vind de beeldhoek van 24mm op FX ook wel interessant. Voor de 28mm heb ik Ebay weer bijna mijn geld terug gehad.
            2 weken terug kreeg ik van dezelfde kennis een mailtje dat hij zijn nieuwe 85mm niet ging houden (hij wilde portret + sport combineren met deze lens en een 70-200 is daarvoor geschikter), dus voorlopig is de oorlogskas wel weer even leeg.
            Destijds op mij Canon 5D had ik de 24L en de 35L en de 35L gebruikte ik vrij vaak.
            Last edited by Spanjaart; 25 november 2010, 20:29.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Dank voor je antwoord. De 85 Afs heb ik ook idd al even binnen. Dat is een erg fijn ding.

Hou jij de 24 en de 35 naast elkaar als ik nog mag vragen ? Of doe je een van beiden op den duur weg. Ik vraag me namelijk af of de 35 niet weinig gebruikt zal gaan worden. Immers ik zou snel naar de 24 grijpen, of anders de 50.
              Nikon spul

Comment

Zoals gezegd, de 35mm heb niet. Of nog niet... het is een mooi ding.
                Als er binnenkort zich een mooie situatie voor doet (tips welkom) om met een clubje geïnteresseerden wat te schieten, dan moeten we maar eens een dagje of middagje aan de hobby gaan. Als jij dan ook naast je 28mm de 2/200 mee neemt en nog wat meer exotisch glas....
                Je d3x is ook welkom

Bij de 1.4 28mm was de sample variatie best groot, ik denk dat de nieuwe types hier iets minder van te lijden hebben.
                Eerlijk gezegd: als de perfecte 28 zou bestaan zou ik die graag hebben, maar op ijnn Canon 5D had ik de 24L en de 35L waarvan de laatste wel veel vaker gebruikt werd, ook voor algemene fotografie. De 24mm vereist wat meer aandacht voor compositie.
                Last edited by Spanjaart; 26 november 2010, 21:00.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Spanjaart , werk jij ook met canon naast je nikon , dat is dan ook dubbel glas , maar ik vind dat wel interesant

Comment

Ik meen op te maken uit een aantal posts van hem dat Rob (Spanjaart) in een vorig leven Canongebruiker was ? Zo schijnt het mij toch toe op dit moment .
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Nou, zo lang is het ook weer niet geleden

Ik heb anderhalf jaar een Canon 5D gehad enkele jaren terug. Heb de laatste tijd ook wel overwogen een 5DII te nemen als 2e toestel, Nikon lenzen gaan daar perfect op met een tussenring.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Working...
                      X