Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 35mm 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor AF-S 35mm 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Ik stop er mee alleen wil ik nog vermelden dat ik mijn materiaal zelf tot de laatste euro betaal.
    Waarom zou dat bij mij anders zijn Ik hou wel van goed materiaal. Ik zie deze 35mm daarom zeker wel zitten, maar het zal niet voor dit jaar zijn, en wie weet pas in 2012 of zelfs later...

Comment

Misschien brengt de sint hem wel

Comment

Het zal wel een toplens zijn maar als je de lichtsterkte niet echt nodig hebt zoals ik.
        Ik kom voorlopig goed weg met de 24-70mm 2.8 al heb je met de 35mm f1.4 dan wel twee stops meer.
        Persoonlijk zou ik ook sneller een 85mm kopen dan een 35mm maar ja ieder zijn keuze he.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Het zal wel een toplens zijn maar als je de lichtsterkte niet echt nodig hebt zoals ik.
          Ik kom voorlopig goed weg met de 24-70mm 2.8 al heb je met de 35mm f1.4 dan wel twee stops meer.
          Persoonlijk zou ik ook sneller een 85mm kopen dan een 35mm maar ja ieder zijn keuze he.
          Als het nu alleen om de lichtsterkte van het objectief gaat, dan zou ik in het geval van die goeie D700 de ISO met 2 stops verhogen...hou je in ieder geval de sluitertijd gelijk. Gaat het om de scherptediepte, dan wordt het een ander verhaal en zul je heel hard moeten gaan sparen voor die 35 mm/f1.4.
          Zelf hou ik het ook heel graag bij de Nikon 24-70/f2.8...heeft al genoeg geld gekost en is een schitterend objectief waarmee je niet snel iets zal missen tijdens het fotograferen.
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Het gaat bij zulke lenzen vooral om het loshalen van je onderwerp uit de achtergrond, in combinatie met het perspectief. Afgelopen weekend heb ik de 24mm en de 85mm vergeleken en de resultaten zijn van beide prachtig. Een 35mm geeft dan weer een ander gebruik...

Nikon AF-S 1.4 24mm

Nikon AF-S 1.4 85mm

Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Het gaat bij zulke lenzen vooral om het loshalen van je onderwerp uit de achtergrond, in combinatie met het perspectief. Afgelopen weekend heb ik de 24mm en de 85mm vergeleken en de resultaten zijn van beide prachtig. Een 35mm geeft dan weer een ander gebruik...

Nikon AF-S 1.4 24mm

Nikon AF-S 1.4 85mm

Mooie impressie van wat de lenzen kunnen. Maar ik zie toch maar beperkt aabtal foto's op F1.4

Er staat ook een oude bekende bij
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Te kleine scherptediepte om mooie foto's te leveren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  Hangt van de compositie en onderwerp af .
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Hangt van de compositie en onderwerp af .
                    Inderdaad. Daar worden deze ojectieven immers speciaal voor ontworpen

@ Rob, mooie set foto's Hoe valt die 24/1.4 mee in dagelijks gebruik, en dan vooral naar focus toe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Inderdaad. Daar worden deze ojectieven immers speciaal voor ontworpen

@ Rob, mooie set foto's Hoe valt die 24/1.4 mee in dagelijks gebruik, en dan vooral naar focus toe?
                      Ik ben ook razend benieuwd én hoe je lens presteert op 1.4

Groeten,

Roland

Comment

Voorbeeldje van nachtfoto, zo uit de hand op iso 3200, 1,4.
                        Voor de AF zal ik a.s. donderdag de lens een half uurtje op reportage gebruiken.

Ik heb deze foto upsized naar 25mp aan het albumpje toegevoegd

http://robspanjaart.smugmug.com/Lens...99269418_mWFrh
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Daar heb je zo'n ding toch juist voor
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Natuurlijk ,dat gebruik je in functie van het onderwerp , maar ik bedoelde dat hij hier de mooiste foto,s wilde plaatsen en die één stop dichtgeknepen waren hadden dat ietsje meer diepte ,gelijk die sleutel die had zo weinig scherptediepte dat ik hem eigenlijk niet zo mooi vond als de anderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Bekend hoekje Rob

Was je niet benieuwd hoe de 35 ZF zou presteren ? ik ben eigenlijk in afwachting van die namelijk,

Groet,

Michael (ik heb de Zeiss 100mm van je gekocht)
                              Nikon spul

Comment

Natuurlijk ,dat gebruik je in functie van het onderwerp , maar ik bedoelde dat hij hier de mooiste foto,s wilde plaatsen en die één stop dichtgeknepen waren hadden dat ietsje meer diepte ,gelijk die sleutel die had zo weinig scherptediepte dat ik hem eigenlijk niet zo mooi vond als de anderen
                                Die sleutel was in het pikkedonker, ik denk ook wat bewegingsonscherpte.
                                Sony en Olympus
                                Fotoseries

Comment

Working...
                                X