Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik heb in het verleden een tweetal lenzen van Tokina gehad en beide waren/zijn erg goed afgwerkt, degelijk materiaal.
Een 24-200 mm, goed gebouwd, als een tank, echter zoals bij veel van dit soort multizooms iets soft aan de uiteinden, maar verder een prima stuk glas
Een 20-35 2.8, heb ik tot op heden nog spijt van dat ik dit lensje verkocht heb, scherp van hoek tot hoek, prachtig gebouwd, wederom als een klein tankje.
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
Het is maar als waarschuwing dat er met elk merk wel (kleine of grote) problemen kunnen voorvallen.
Iets dat wel vrij typisch is voor Tokina zoomlenzen is dat ze iets meer CA hebben dan gemiddeld, maar daarbij zijn ze vaak ook iets scherper.
Comment