Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke macro lens

beste lezers

ik wil de volgende macrolens van canon aanschaffen maar ik weet niet welke ik het best zou nemen het is de canon EF 100 f/2,8L IS USM of wel de zelfde 100 maar dan zonder de L elementen en zonder de IS

alvast bedankt voor uw reactie
    Jean

Re: welke macro lens

beste is de 100L IS, goedkoopste is de 100 macro.
    Klinkt kortaf, maar daar komt het min of meer op neer.
    het is alleen de vraag of je bereid bent om 300 Euro voor de IS te betalen en net even dat ietsiepietsie betere beeldkwaliteit.

Ikzelf heb de 100L, mede doordat ik hem ook inzet voor portretwerk heb ik veel profijt van de IS, voor Macro heb ik hem nog niet echt goed gebruikt, daar gebruik ik meer de 180 mm voor.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Ga maar voor de 100 L, kost wat meer maar je zal het écht niet beklagen.
      Ikzelf heb ze ook en zou ze niet meer willen missen. Vooral de extra zekerheid inzake weerstand tegen stof en water maakt de meerprijs te verantwoorden. Voor macro sta, zit of lig je niet altijd in "ideale" omstandigheden - vandaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriztov Bekijk bericht
        Voor macro sta, zit of lig je niet altijd in "ideale" omstandigheden - vandaar.
        Akkoord, maar daar merk je vooral als fotograaf iets van. Als ik macrofoto's ga maken, dan lig ik ook geregeld in de modder, sta ik half in een vijver of hang ik geregeld in het bedauwde gras.
        Maar mijn camera die blijft meestal netjes droog hoor Bij slecht weer kun je trouwens beter niet aan macrofotografie doen (wind etc.).

Weathersealing is niettemin altijd handig om te hebben. De beeldstabilisatie heeft m.i. weinig nut voor macrofotografie maar kan handig zijn voor portretwerk. Verschil in beeldkwaliteit ga je imho niet zien op foto.

@TS: weet dat je met beide opties goed af bent. Igor Siwanowicz heeft een groot deel van zijn behoorlijk beroemde macrofoto's met de oude 100mm macro van Canon gemaakt.
        Is budget geen issue, ga dan voor de 100L, als je liever op je centen let, ga dan voor de oude 100mm. Voor het verschil kun je haast een extra leuke lens kopen.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
        X