Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testfoto's Sigma 8-16

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Testfoto's Sigma 8-16

    Dank je, je verslag en foto's stellen me weer gerust.
    Er zit wel geen IS op maar de lens lijkt me prachtig.
    Had de Sigma gisteren besteld, past mooi aan bij mijn 17-55.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #32
      Re: Testfoto's Sigma 8-16

      dat er een soort tonvorming wel of niet zou zijn kan me persoonlijk niet zo heel veel schelen want met zo'n ultrawide angle weet je dat je dat soort zaken krijgt.
      Waar ik me wel vragen bij stel is de glaskwaliteit. Ik heb het gevoel dat dit de 16-35 f2.8 versie 1 kwaliteit is... zijnde eerder soft.... maar voor 1/2 van de prijs van Canon moeten we daar wel kunnen mee leven I guess?
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #33
        Re: Testfoto's Sigma 8-16

        ik hoor van alle kanten dat die lens heel goed scherp is en jij zegt dat ie soft is dan klopt er ook iets niet

        Comment


        • #34
          Re: Testfoto's Sigma 8-16

          ziet er een degelijke lens uit.

          Comment


          • #35
            Re: Testfoto's Sigma 8-16

            Krijg de lens zopas binnen , eerste probeersel :
            Zal denkelijk wel een domme opmerking zijn : maar is dat normaal dat de foto op 8 mm ROND is ? Ik kijk precies door een verrekijker .....
            Is toch niet te merken bij bovenstaande foto's.
            Last edited by zoltan; 12 augustus 2010, 15:50.
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #36
              Re: Testfoto's Sigma 8-16

              Laat ons eens wat zien

              Comment


              • #37
                Re: Testfoto's Sigma 8-16

                Sorry, ben gene artiest in het verzenden van foto's.
                Heb naar de winkel gebeld en die verzekeren mij dat de lens past op mijn 1000D maar als fish-eye reageert. Op een 5D zou het een ander effect hebben.
                Vind het toch raar.
                Mag wel mijn geld terug hebben, morgen.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #38
                  Re: Testfoto's Sigma 8-16

                  Er is ofwel iets heel erg mis met uw lens, ofwel is het gewoon een heel andere (fisheye) lens!
                  Wat staat er zoal op uw lens/verpakking gedrukt?
                  Op een FF 5D zou het evt nog kunnen dat je een circulair beeld krijgt, maar zeker niet op een cropbody.
                  De voorbeelden van TS zien er trouwens prima uit! Zo goed als geen CA te bespeuren, maar dat wordt vanzelf weggewerkt in de d300 zeker?
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Testfoto's Sigma 8-16

                    Nogal last met mij, hé ?
                    Bon, lens : 8-16mm 1:4.5-5.6 HSM
                    Op de doos staat : 8-16 mm F 4.5-5.6 DC for Canon AF
                    Het toestel een Canon 1000D ( dus cropfactor 1.6 )
                    Op de site van de winkel staan ze als compatibel.

                    Het beeld is bijna cirkelvormig maar de voorwerpen staan er mooi recht op ??? Op 16 mm werkt de lens normaal, scherp en een snelle, geruisloze AF, dus had die graag gehad.
                    Persoonlijk denk ik ook dat er iets verkeerd is met de lens, hopelijk hebben ze er nog één en kan ik morgen uittesten.
                    Last edited by zoltan; 12 augustus 2010, 17:58.
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                    Comment


                    • #40
                      Re: Testfoto's Sigma 8-16

                      Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                      Nogal last met mij, hé ?
                      Bon, lens : 8-16mm 1:4.5-5.6 HSM
                      Op de doos staat : 8-16 mm F 4.5-5.6 DC for Canon AF
                      Het toestel een Canon 1000D ( dus cropfactor 1.6 )
                      Op de site van de winkel staan ze als compatibel.

                      Het beeld is bijna cirkelvormig maar de voorwerpen staan er mooi recht op ??? Op 16 mm werkt de lens normaal, scherp en een snelle, geruisloze AF, dus had die graag gehad.
                      Persoonlijk denk ik ook dat er iets verkeerd is met de lens, hopelijk hebben ze er nog één en kan ik morgen uittesten.
                      Ik hoop dat je snel een nieuwe goede lens krijgt zelf zou ik ze ook willen kopen na dit te horen zal ik ze zeker eerst effe op mijn boddy zetten en uit testen bij Grobet Ik volg wat ze gaan doen maar moet zeker in orde komen
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #41
                        Re: Testfoto's Sigma 8-16

                        Voilà, er was een tweede lens in de winkel, en deze werkt perfect.
                        Dus "Wat hebben wij vandaag GHELEERD ? "
                        Bij de aankoop van een lens steeds uw toestel,bijhebben om ter plaatse te testen.
                        Gaat natuurlijk niet als je het per post laat komen.
                        B.t.w.
                        Bangelijk goede, scherpe en geruisloze lens.
                        Veel suc6 bij Grobet.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                        Comment


                        • #42
                          Re: Testfoto's Sigma 8-16

                          Ben blij voor jou dat het opgelost is geraakt, toen ik mijn 8-16 in de winkel ging halen scheelde er ook iets mee, de autofocus bleef maar overal rondspringen van zodra je deze op AI servo zet, eens op one shot stopte het en terug op AI servo en weer van dat. Meteen een andere genomen, deze had geen problemen, beelden op pc bekeken en dan ... naar huis ermee
                          CA heb ik echt nog geen last van gehad. Dus als je om deze lens gaat, zeker goed alles testen ^^ ik denk dat ertoch wat slechte exemplaren tussen zitten als het om AF gaat.

                          Mvg,
                          Oli
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #43
                            Re: Testfoto's Sigma 8-16

                            Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                            Bangelijk goede, scherpe en geruisloze lens.
                            Veel suc6 bij Grobet.
                            Ik vraag me al een tijdje af waarom een lens zo stil moet zijn als spiegel, diafragma en sluiter samen zoveel kabaal mogen maken.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #44
                              Re: Testfoto's Sigma 8-16

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              Ik vraag me al een tijdje af waarom een lens zo stil moet zijn als spiegel, diafragma en sluiter samen zoveel kabaal mogen maken.
                              Omdat anders de diertjes weglopen vant lawaai ... oeps welke dieren
                              No idea eigenlijk, tegenwoordig zijn de lenzen toch al heel stil op zich ... ten opzichte van een ouwe kitlens dat ik hier nog heb staan of de 50 F1.8 mkI ...

                              Mvg,
                              Oli
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment


                              • #45
                                Re: Testfoto's Sigma 8-16

                                Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                                Voilà, er was een tweede lens in de winkel, en deze werkt perfect.
                                Dus "Wat hebben wij vandaag GHELEERD ? "
                                Bij de aankoop van een lens steeds uw toestel,bijhebben om ter plaatse te testen.
                                Gaat natuurlijk niet als je het per post laat komen.
                                B.t.w.
                                Bangelijk goede, scherpe en geruisloze lens.
                                Veel suc6 bij Grobet.
                                Mooi dat is weer opgelost en idd ik zal mijn toestel maar mee nemen want 95 percent heb ik prijs een loodgieter heeft weinig geluk al zitten wij soms in de chit
                                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                                Comment

                                Working...
                                X