Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testfoto's Sigma 8-16

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Testfoto's Sigma 8-16

    Kun je een paar reden geven welke lens je zou kopen als je nog geen groothoek hebt.
    De 10-20 F3.5 of de 8-16 ?
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #17
      Re: Testfoto's Sigma 8-16

      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Tonvorming is iets anders, en die valt hier moeilijk te beoordelen.
      Ik heb altijd gelezen dat bij tonvorming horizontale en verticale rechte lijnen krom trekken tot koordes, met het hoogtepunt van de kromming in het midden van randen van de foto, alsof de foto in het middelpunt omhoog wordt geduwd.

      hier een extreem voorbeeld

      als tonvorming iets anders is en als het kromtrekken van de rand van het raam in foto 4 daar geen voorbeeld van is, dan zou ik wel graag weten wat het wel is en wat dat raam kromtrekt. Dit teneinde het verspreiden van blaaskes door mij ook te verminderen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: Testfoto's Sigma 8-16

        Die hond !!

        Comment


        • #19
          Re: Testfoto's Sigma 8-16

          Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
          Die hond !!
          Goed opgemerkt
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #20
            Re: Testfoto's Sigma 8-16

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Ik heb altijd gelezen dat bij tonvorming horizontale en verticale rechte lijnen krom trekken tot koordes, met het hoogtepunt van de kromming in het midden van randen van de foto, alsof de foto in het middelpunt omhoog wordt geduwd.

            hier een extreem voorbeeld

            als tonvorming iets anders is en als het kromtrekken van de rand van het raam in foto 4 daar geen voorbeeld van is, dan zou ik wel graag weten wat het wel is en wat dat raam kromtrekt. Dit teneinde het verspreiden van blaaskes door mij ook te verminderen.
            Dat extreme voorbeeld is wel van een fish, dus niet te vergelijken
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #21
              Re: Testfoto's Sigma 8-16

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Dat extreme voorbeeld is wel van een fish, dus niet te vergelijken
              het is een extreem voorbeeld, maar hetzelfde effect (vergelijkbaar zoals een haai en een forel zijn allebei vissen) zit in veel mindere mate in jouw foto's. Onmiskenbaar. Stoort het mij? nee! Is het er? ja! Ik zie niet in waarom je dat zou ontkennen of in de categorie 'bijna geen' zou plaatsen.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Testfoto's Sigma 8-16

                een update geplaatst
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #23
                  Re: Testfoto's Sigma 8-16

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  een update geplaatst
                  regenpijp
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Testfoto's Sigma 8-16

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    regenpijp
                    die heb ik zelf gemonteerd op maandagochtend
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #25
                      Re: Testfoto's Sigma 8-16

                      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                      die heb ik zelf gemonteerd op maandagochtend
                      en uw vrouw heeft uw hand niet afgehakt?
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Testfoto's Sigma 8-16

                        Wow zeg de foto in de auto is bangelijk ik denk dat ik zo eentje ga kopen ik zie dat ze al te koop is aan 600 euro dus dat gaat nog wel zal mijn printer is aan zetten sé
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                        Comment


                        • #27
                          Re: Testfoto's Sigma 8-16

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          als tonvorming iets anders is en als het kromtrekken van de rand van het raam in foto 4 daar geen voorbeeld van is, dan zou ik wel graag weten wat het wel is en wat dat raam kromtrekt.
                          Dat is tonvormigevervorming van een schuine lijn in combinatie met perpektief vertekening
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Testfoto's Sigma 8-16

                            Ben zelf ook in het bezit van de 8-16mm ( canon vatting) bijna een maand nu al. Ik kom van de canon 10-22 en kan maar 1 ding zeggen: prachtige lens

                            De vervormingen zijn veel minder dan bij de 10-22, ook is de scherpte veel beter. ( Ik had mischien toch geen al te goed exemplaar van de 10-22? ) de kleuren zijn ook veel beter, en ik was al zo tevreden over de 10-22, maar deze lens, is nu mijn favoriete breedhoek.

                            Mijn allereerste test toen ik pas thuiskwam:

                            klik

                            contrast/saturatie en standaard verscherpt. Het had geen nut om hier een raw beeld te gaan tonen vermits iedereen liever het eindresultaat wilt zien wat je ermee kan doen.

                            Ik heb er ondertussen wat trouwfoto's mee gemaakt ( kerk, gemeentehuis ) en wat een prachtresultaten.

                            Een aanrader. Spijtig genoeg belet deze lens mij nu om over te stappen op de 5D mkII

                            Mvg,
                            Oli
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • #29
                              Re: Testfoto's Sigma 8-16

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              klik

                              contrast/saturatie en standaard verscherpt. Het had geen nut om hier een raw beeld te gaan tonen vermits iedereen liever het eindresultaat wilt zien wat je ermee kan doen.

                              Mvg,
                              Oli
                              Wat minder saturatie had evenwel wat beter geweest, vind ik. De blauwe lucht is net iets té.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Testfoto's Sigma 8-16

                                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Wat minder saturatie had evenwel wat beter geweest, vind ik. De blauwe lucht is net iets té.
                                jah, maar mijn scherm is naar de botten ( of de instellingen ). Op dit scherm lijken de kleuren goed, op een ander flets, en op nog een ander té gesatureerd. Ik denk zelfs dat de saturatie op +10 is gezet ( wat ik standaard deed bij de 10-22 en wat blijkbaar niet meer nodig is met de 8-16 ). Maar ik moet zowieso dringend dit scherm eens calibreren ...

                                Mvg,
                                Oli
                                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X