Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testfoto's Sigma 8-16

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Testfoto's Sigma 8-16

    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    Spijtig genoeg belet deze lens mij nu om over te stappen op de 5D mkII
    Waarom? Ga dan voor de Sigma 12-24mm. Dezelfde beeldhoek, nul vervorming en rechte lijnen overal. Misschien wel een fractie minder scherp. Maar niet iets om je tegen te houden bij een update...

    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
    Krijg de lens zopas binnen , eerste probeersel :
    Zal denkelijk wel een domme opmerking zijn : maar is dat normaal dat de foto op 8 mm ROND is ? Ik kijk precies door een verrekijker .....
    Is toch niet te merken bij bovenstaande foto's.
    Zou mij verwonderen dat een lens zo'n buitensporige mechanisch mankement toont.

    Zeker dat je niet gewoon de filterhouder erop laten staan hebt?

    Zoals hier: http://erphotoreview.com/wordpress/?attachment_id=239
    En hier: http://www.stockholmviews.com/sigma_...ges/cap-on.jpg

    Comment


    • #47
      Re: Testfoto's Sigma 8-16


      Ik heb wel dagen dat er niets lukt en dat ik een ware kluns ben, maar neen, je kan er op de folder niet naastzien en zelfs mijn 17-55 heeft een aangepaste,"rare" zonnekap die je in een welbepaalde hoek moet bevestigen.
      B.t.w. dat brengt me op het idee dat misschien, de vleugeltjes van de breedhoek niet goed "gecentreerd waren" .... alhoewel dat spul niet kan draaien.
      Enfin, maar een idee, ik heb er niet op gelet.

      Achteraf bekeken ben ik verwonderd dat de lens zo weinig vervorming teweeg brengt. Hoe doe ze het, het is bijna een fish-eye ??????
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

      Comment


      • #48
        Re: Testfoto's Sigma 8-16

        Als die nieuwe het maar doet is alles opgelost ik hoop dat we nog veel foto ,s mogen bewonderen

        Comment


        • #49
          Re: Testfoto's Sigma 8-16

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Waarom? Ga dan voor de Sigma 12-24mm. Dezelfde beeldhoek, nul vervorming en rechte lijnen overal. Misschien wel een fractie minder scherp. Maar niet iets om je tegen te houden bij een update...

          Zou mij verwonderen dat een lens zo'n buitensporige mechanisch mankement toont.

          Zeker dat je niet gewoon de filterhouder erop laten staan hebt?

          Zoals hier: http://erphotoreview.com/wordpress/?attachment_id=239
          En hier: http://www.stockholmviews.com/sigma_...ges/cap-on.jpg
          welja, dat is de bedoeling he om te gaan naar FF met de 12-24, maar ik heb pas de 8-16 gekocht, dan moet die weer weg. Kennende sommige kopers hier gaan die weer afkomen van "300€ en ik koop je lens ... " terwijl die nog maar een maand en half oud is ofzo en nog met volle garantie -_-

          Mvg,
          Oli
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #50
            Re: Testfoto's Sigma 8-16

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            De hoeken zien er alvast een pak beter uit dan die van de 12-24mm op FF
            Da's inderdaad zo Frank .

            Ik heb de 12-24 ondertussen voor deze nieuwe ingeruild . Prima lens !
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #51
              Re: Testfoto's Sigma 8-16

              Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
              Krijg de lens zopas binnen , eerste probeersel :
              Zal denkelijk wel een domme opmerking zijn : maar is dat normaal dat de foto op 8 mm ROND is ? Ik kijk precies door een verrekijker .....
              Is toch niet te merken bij bovenstaande foto's.
              Echt lachen dit, ik had dit ook.
              het was gewoon de lensdop houder die je erop liet zitten.
              Probeer meer eens opnieuw met je nieuw lens dan krijg je weer hetzelfde effect.
              Je 1e lens was dus ook goed, vreemd dat ze dit niet in de winkel wisten
              Ik reageerde niet eerder omdat ik in Spanje zit.

              Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #52
                Re: Testfoto's Sigma 8-16

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                het was gewoon de lensdop houder die je erop liet zitten.
                Probeer meer eens opnieuw met je nieuw lens dan krijg je weer hetzelfde effect.
                Je 1e lens was dus ook goed, vreemd dat ze dit niet in de winkel wisten
                Ik had het op de vorige pagina ook al vermeld.

                Weer een Sigma lens met een "quality control probleem"

                Terwijl het gewoon puur verstrooidheid van de gebruiker is...

                Comment

                Working...
                X