Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Nikon maakt een aantal van zijn tele lenzen ook in een witte versie (al zijn die eerder zeldzaam), om dezelfde reden.
    Daarom maken ze die zelfde lenzen gewoon in het zwart
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Een 70-200 mm f 2.8 is vooral een lens voor concerten en andere binnenevenementen.

      Voor outdoorfotografie is een f 4 wel goed genoeg. Evt met extender.
      klopt voor een deel maar sommige mensen gaan liever de 2.8 hebben omwille van de bokeh die toch helemaal anders is dan de f4
      wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

      Comment


      • #18
        Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Simpel : zwart trekt de zon aan.
        De witte zijn dus niet "in alles beter dan de zwarte, het zijn gewoon andere
        een nadenkertje?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
          hehe idd nu zie ik het ook.
          Ik heb me al rot gegoogled en er zijn niet echt foto's te vinden die met andere lenzen vergeleken worden. ...............................................
          http://www.the-digital-picture.com

          Comment


          • #20
            Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

            Die witte lenzen zijn om ijsberen te schieten , ze vallen minder op in de sneeuw

            Comment


            • #21
              Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

              Alternatieven voor de 100-400mm van Canon zijn (in die klasse) bvb de 120-400mm van Sigma (ook met beeldstabilisatie) of de (1)50-500mm van Sigma.

              Je kan een - volgens mij - heel goede vergelijking vinden op deze site.

              Mede door dit artikel en de verkoper uit de winkel (die het prijsverschil tussen de L-lens en deze toch wel overdreven vond, gelet op het kwaliteitsverschil) ben ik uiteindelijk voor de 120-400mm gegaan, en ik heb er alvast een heel goede eerste indruk van.

              Wat voor mij minder bepalend was, is dat de Canon een push-pull zoom mechanisme heeft, anders dan het meer conventionele draaien aan de scherpstelring. Bijkomend gevolg zou zijn dat dit push-pull mechanisme wat meer neiging heeft om stof binnen te trekken (bij snel gebruik > vacuum - effect).
              Michaël

              Comment


              • #22
                Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                die witte lenzen zijn wit opdat ze niet te heet zouden worden van de zon. Canon maakt enkel zijn L lenzen wit omdat de anderen misschien geen verlies zouden zijn

                Nikon maakt een aantal van zijn tele lenzen ook in een witte versie (al zijn die eerder zeldzaam), om dezelfde reden. Veel natuurfotografen nemen dan toch liever de zwarte omdat die minder opvallend zijn en dus minder risico op het afschrikken van dieren.
                Deel één van je antwoord is correct maar bij het tweede deel ga je de bocht uit. Canons glas is van een andere kwaliteit die te warmtegevoelig is. De lenzen (het glas) werd / wordt uit fluorite glas gemaakt. De fluorspar wordt in het glas bijgevoegd om chromtische aberratie te verminderen in de lensgroepen aan de telezoom kant. Nadeel : het glas wordt breekbaarder bij verhitting (de miniscule gasbelletjes zetten uit en kunnen haarscheurtjes veroorzaken). Met de witte buitenkant kan men het opwarmen verminderen.

                Nikon glas heeft dit probleem niet omdat ze ED en superED glas gebruiken in hun lenzen en dat is niet zo onderhevig aan hitte (omdat de samenstelling ervan zodanig is dat er een effectieve ontgassing kan plaats vinden in productie)

                De witte lenzen bleken dan ook nog het gekende marketing effect te hebben (kijk eens daar een pro !). Daarom heeft Nikon het ook effe geprobeerd maar zonder succes. Ze houden het enkel bij die gouden plaatjes op de lens. Vivons heureux, vivons caché
                Het was trouwens geen wit bij Nikon maar grijsachtig wit
                En voor de quizers onder ons : er bestaan ook nog "zilveren" lenzen bij Nikon, bestemd voor de Aziatische markt.

                Waar je die link tussen natuurfotografen haalt en het wit-zwart verhaal is me een raadsel. Er bestaat genoeg cameo materiaal om je lenzen aan te kleden.

                En nu ben ik weg, 'k moet mijn gouden plaatjes oppoetsen

                Slu !

                Tjerri

                Comment


                • #23
                  Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
                  klopt voor een deel maar sommige mensen gaan liever de 2.8 hebben omwille van de bokeh die toch helemaal anders is dan de f4
                  Vaneigenst, maar je gaat geen 2x zoveel betalen als t niet echt nodig is he.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Michaël_F Bekijk bericht
                    Alternatieven voor de 100-400mm van Canon zijn (in die klasse) bvb de 120-400mm van Sigma (ook met beeldstabilisatie) of de (1)50-500mm van Sigma.

                    Je kan een - volgens mij - heel goede vergelijking vinden op deze site.
                    Bij vogels ga je met deze lenzen echter vrijwel altijd maximaal inzoemen. Bovendien schiet je met een 400 sowieso niet uit de hand, waardoor een IS minder noodzakelijk is. Dit overwogen, is er ook de 400mm 5.6 prime van Canon, die voor evenveel geld op deze vergelijkende foto's een volgens mij enorm kwaliteitsverschil doet opmerken.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                      ik werk altijd zonder statief met mijn 100-400 .voor rally kan je statief niet zo gebruiken he .en foto s zijn altijd scherp is gewoon een pracht speeltje gr benn

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                        Ik ga er natuurlijk vanuit dat je bij vogels de 400mm vaak nog serieus moet croppen, tenminste als je niet in die 'volliere van 10x6 meter' blijft zitten.

                        Toch? Dan had ik voor deze deze mus op minder dan tien meter al genoeg aan een 135mm op een full framecamera: http://www.columbusmagazine.nl/europ...os/256774.html
                        Last edited by Poza; 25 juli 2010, 17:23.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                          Het glas de coating de stablisator en het diafragma getal van een lens bepaald de prijs.
                          Om me heen hoor ik dat de L serie van canon goed is.
                          Maar hou er rekening mee dat het wel een gesjouw is als je de grootste neemt.


                          Please do tell me, has anyone really seen someone carrying this 'HULK' or actually own one? Really.... please tell me. Although I have read ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Een 70-200 mm f 2.8 is vooral een lens voor concerten en andere binnenevenementen.

                            Voor outdoorfotografie is een f 4 wel goed genoeg. Evt met extender.
                            Ik heb een 70-200L 2.8 en ga nooit naar concerten en binnenevenementen. Zal ik hem dan maar verkopen?
                            Wat een onzin wordt er soms verkocht
                            Ik gebruik de 70-200 standaard voor mijn portretten (op een FF camera) BINNEN EN BUITEN. En ja.....zelfs op het strand in het zand

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                              Ja in Turkije zag ik ook een rus met zo'n boom van een 70-200 f2.8 lens rondlopen voor wat portretfotografie van z'n kinderen, concurrentie met de plaatselijke fotograaf

                              Toch liever een compactere zoom of prime

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Ik heb een 70-200L 2.8 en ga nooit naar concerten en binnenevenementen. Zal ik hem dan maar verkopen?
                              Wat een onzin wordt er soms verkocht
                              Ik gebruik de 70-200 standaard voor mijn portretten (op een FF camera) BINNEN EN BUITEN. En ja.....zelfs op het strand in het zand

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                                Je hebt ook mensen met een 4x4 die nooit modder heeft gezien.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X