Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtgevoelige 50mm met betrouwbare AF voor Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtgevoelige 50mm met betrouwbare AF voor Canon?

De 77mm is inderdaad een enorm voordeel inzake het gebruik van filters. En mede dankzij die dromerige bokeh denk ik voor de sigma te gaan.

Hopelijk zijn de recentere exemplaren beter.

Alles over review-sigma-50mm-f1-4-ex-dg-hsm op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.

In deze review zegt men toch niets negatief over de autofocus. En onderstaande reactie's spreken ook van betere nieuwere modellen.

En ik versta de taal niet maar de foto's zeggen denk ik genoeg?

I test di obiettivi di LucaMoglia.it: il grande test dei 50mm (sigma 1.4, canon 1.4 e canon 1.8)
    Last edited by AndriesDeLeener; 10 juni 2010, 09:55. Reden: extra link
    ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Die focusproblemen is dus wel een probleem.
      Zou het met een nieuw en huidig exemplaar dan opgelost zijn?
      Op THE digital picture, toch wel een goede site, werd gesteld dat er zowel Front als back focus voorkwam en dat een calibratie dus eigenlijk geen oplossing is.

http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
      Tja, ik steek mijn handen er zeker niet voor in het vuur maar mijn huidige, nieuwere exemplaar doet het stukken beter dan de eerste twee. De review op The Digital Picture is al van een tijdje geleden (25-11-2008), dit objectief was toen nog maar kort op de markt. Intussen zijn we 1 1/2 jaar verder, je zou toch mogen verwachten dat Sigma de problemen inmiddels heeft verholpen... Ik weet dat Sigma bij mijn tweede exemplaar het electronisch circuit heeft vervangen (juli 2009) en dat en het 'focus punt meting' opnieuw heeft ingelezen. Men dacht dat de problemen hiermee verholpen waren... niet dus. (hier vind je een post van mij van een jaar geleden over deze kwestie.) Uiteindelijk heeft Konijnenberg mijn oude lens teruggenomen en heb ik een nieuwe meegekregen die wél goed is.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Bedankt voor de info

Ik denk dat ik een shot ga wagen op de sigma.

Comment

Geen dank. Veel succes
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik ga ze ook kopen.

Gisteren stond ze aan 385 bij konijn en nu aan 415

Gelukkig had ik gisteren een offerte opgeslagen

Grtz en bedankt.

Comment

Psg, effe ter info, ik ben wat prijzen aan het bekijken en bij foto rubens loopt er een promotie waarbij je 3jaar garantie krijgt!!!

Kost iets meer maar het is zeker de moeite denk ik, zo'n jaartje garantie aan 15euro..

Ik denk trouwens dat er op andere producten ook een 3jaar garantie promotie is.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                Psg, effe ter info, ik ben wat prijzen aan het bekijken en bij foto rubens loopt er een promotie waarbij je 3jaar garantie krijgt!!!

Kost iets meer maar het is zeker de moeite denk ik, zo'n jaartje garantie aan 15euro..

Ik denk trouwens dat er op andere producten ook een 3jaar garantie promotie is.

Grtz
                Onlangs bij konijnenberg een Sigma 10-20 f/4-5.6 gekocht en daar had ik ook drie jaar garantie
                op. Die is van Sigma uit, dus zal hoogstwaarschijnlijk in alle winkels hetzelfde zijn.
                Have fun!
                EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                  Onlangs bij konijnenberg een Sigma 10-20 f/4-5.6 gekocht en daar had ik ook drie jaar garantie
                  op. Die is van Sigma uit, dus zal hoogstwaarschijnlijk in alle winkels hetzelfde zijn.
                  Dan staat het toch niet vermeld bij de lens op de site vn FK.

Er staat: zorgeloos - 2jaar garantie.

Maar het is bij Rubens enkel op sigma's dus het zal wel van Sigma uit zijn.

Comment

Om nog even terug te komen op de AF. Als er te weinig licht of contrast is gaat elke lens en eender welke body hunten. Of je nu fotografeert met de 1.2 of de 1.4 van Canon, het verschil zal je niet merken. Verder, gebruik in donkere omstandigheden enkel het center AF punt bij de 5D en consoorten want enkel dat punt is een cross-AF punt.
                    Als je niet direct een goede focus kan krijgen, zoek dan een punt op dezelfde afstand met meer licht of meer contrast en stel daar op scherp en maak dan een foto van je onderwerp of stel gewoon manueel scherp.

Jakke
                    Canon en glas
                    www.jakke16.be

Comment

Goed advies Jakke, maar niet altijd volledig van toepassing of toepasbaar.

Terwijl er wel een afhankelijkheid is van de AF van de 5D doet het probleem zich vb niet voor bij mijn 85/1.8. Los van het feit dat inderdaad elke lens bij minder contrast meer moeite gaat krijgen. Maar het wordt bij de 85 niet problematisch.

Verder is het probleem specifiek in situaties met weinig licht en open diafragma's (bij modellenfotografie). Situaties die ik ook opzoek omdat ik hou van geringe DOF en natuurlijk licht.

Open diafragma's in combinatie met de geringe DOF van de 5D betekent: superaccuraat focussen en niet recomposen. Ik kan dan niet het middelste focuspunt gebruiken. Typisch focus je op de ogen die typisch aan de hoeken van de compo liggen en niet in het midden. Ander punt zoeken is vrij theoretisch. Bij modellenfotografie is het moment zó weer weg en moet je het tempo er wat inhouden.

Uw advies is goed maar ik zoek dus een lens die de situatie kan volgen ipv de fotograaf die het materiaal volgt. Ik leid, het materiaal volgt. Toch bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                        Dan staat het toch niet vermeld bij de lens op de site vn FK.
                        Er staat: zorgeloos - 2jaar garantie.
                        Maar het is bij Rubens enkel op sigma's dus het zal wel van Sigma uit zijn.
                        Ja, ik denk dat dit van Sigma uitgaat. Ik ga wel bij de locale fotoboer kopen, zodat ik een goed contact heb als er toch problemen opduiken. Bij dozenschuivers moet je niet op veel service rekenen.

Comment

Als je toch in een gecontroleerde omgeving werkt, wat modellenfotografie toch is, waarom licht je dan niet bij voor de AF en eens gefocused block je het licht. Deze techniek wordt bij mijn wete toch best wel veel toegepast.

Jakke
                          Canon en glas
                          www.jakke16.be

Comment

Ho, gecontroleerd het hangt er allemaal van af hé.
                            In studio is er niet zo een probleem. Dit heb je in de hand.

Mijn laatste shoot was evenwel urban, puur met natuurlijk licht.
                            Ik lag dan op een bepaald moment plat op de grond; handen nodig voor de camera.
                            Efkes bijlichten zat er niet zo in. Of ik moest een assistent hebben.

Ik veronderstel dat je voor die belangrijke shots wel alles kunt voorbereiden en uw tijd nemen maar de meeste modellen hebben een beperkte aandachtsspan. Je moet het tempo erin houden. Met digitale fotografie is dit nog erger. Sommige modellen verwachten ahw een klik elke 3 seconden. Het is dus een balans vinden en uw model happy houden.
                            Als uw model ambetant wordt, is de expressie toch naar de zak. Dan kan je evengoed stoppen. Een modellenshoot verloopt niet zoals in de boekskes.
                            Als je werkt met mensen weze het huwelijksfotograaf of modellen dan moet je toch wel snel kunnen reageren of het moment is weg. Zo is toch meestal... Ik heb typisch ook een erg vol programma.

Je zou kunnen zeggen : ik ga voor 5 goede shots en that's it.
                            Opnieuw in de praktijk gaat het zo niet.
                            Last edited by PSG; 12 juni 2010, 19:39.

Comment

Ik heb op basis van diverse reviews de Sigma 50mm 1.4 gekocht. Moderner ontwerp dan de Canon tegenhanger en komt eigenlijk in alle reviews als beste uit de test. Natuurlijk was ik huiverig vanwege de Sigma horror verhalen maar ik heb nog geen moment spijt gehad. Tís een enorm fijne lens om mee te werken. Bokeh is fraai, scherpte is super en HSM is vlot. Ik gebruik de lens op zowel een 5D als de 550D. Qua scherpte vergelijkbaar met de Canon 85mm 1.8.

Comment

Wanneer heb je die gekocht, Chow?
                                Da's blijkbaar belangrijk.

Comment

Working...
                                X