Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 2.8 gromt !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 17-55 2.8 gromt !

Ik ben sedert een paar dagen in het bezit van deze lens en stel twee zaken vast :

- handmatig scherpgestelde foto's zijn veel scherper als deze in AF modus genomen ??

- bij halfindrukken van de ontspanknop, zelfs na scherpstelling, blijf ik een licht gebrom horen - is dit normaal ??

Groetjes en dank bij voorbaat voor de reactie(s)

PS lens wordt gebruikt op een 50d

Re: Canon 17-55 2.8 gromt !

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
    Ik ben sedert een paar dagen in het bezit van deze lens en stel twee zaken vast :

- handmatig scherpgestelde foto's zijn veel scherper als deze in AF modus genomen ??

- bij halfindrukken van de ontspanknop, zelfs na scherpstelling, blijf ik een licht gebrom horen - is dit normaal ??

Groetjes en dank bij voorbaat voor de reactie(s)

PS lens wordt gebruikt op een 50d
    de grom dat zal de IS zijn

het verkeerd scherpstellen kan je proberen corrigeren met AF fijnafstelling (eerst even checken of je front of backfocus hebt)
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      de grom dat zal de IS zijn

het verkeerd scherpstellen kan je proberen corrigeren met AF fijnafstelling (eerst even checken of je front of backfocus hebt)
      de Canon EF 17-55 f2.8 IS heeft blijkbaar echt wel een ZEER hoge uitval van lenzen na 1 a 2 jaar met hun IS systeem.... echt rampzalig zelfs, want zo goedkoop is die lens nu ook weer niet.

Hopelijk heb je nog garantie...?
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        de Canon EF 17-55 f2.8 IS heeft blijkbaar echt wel een ZEER hoge uitval van lenzen na 1 a 2 jaar met hun IS systeem.... echt rampzalig zelfs, want zo goedkoop is die lens nu ook weer niet.

Is dit echt zo? Het eerste dat ik daarover hoor, ik was van plan deze aan te schaffen maar nu doet u mij effen schrikken.
        De nieuwe Sigma lig in tweede positie van voorkeur aankoop.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Is dit echt zo? Het eerste dat ik daarover hoor, ik was van plan deze aan te schaffen maar nu doet u mij effen schrikken.
          De nieuwe Sigma lig in tweede positie van voorkeur aankoop.

Grtz, RF
          De Canon EFs 17-55 f2.8 IS is op zich als lens (optisch, IS, zoomrange, f2.8...) zeer goed vind ik.

Er zijn maar 3 (voor mij grote) nadelen aan:- build quality : is geen L lens, bij L-lenzen is meestal het zoomgedeelte netjes ingewerkt en bij de 17-55 is dat zo een telescopische zoomgedeelte die eruit komt draaien (... is wel wat fragiler voor stof enz)
          - de IS heeft echt geen goede reputatie, google maar eens of zoek eens op BD, je zal er al redelijk wat tegenkomen die de IS hebben stuk gehad op 1 a 2 jaar tijd (en veel langer bestaat die lens niet)
          - De lens past niet op FF body's : echt wel doodzonde... want ik zou heel graag een lichtsterke (2.8) lens hebben mét daar nog een IS bovenop die ik op 1D en fullframe body's kan gebruiken

Conclusie... mainly de IS is a bit tricky (je kan ze ook verkopen na 2 jaar als de garantie op is... maar dat is niet zo netjes uiteraard. Maar of de Sigma dan zoveel beter is, is ook een grote vraag. Want optisch en ook de werking van de IS op die Canon lens vond ik echt wel zalig.

Misschien dat het enkel de eerste series waren met problemen... dat kan ook.
          (de mijne was perfect, deed niks raar, heb die gewoon weggedaan omdat ik geen cropbody meer heb)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

De lens is nog maar een 7/8 maanden "oud", dus nog onder garantie. Ik zette dit berichtje omdat ik niet weet of dat blijvend licht grommen al dan niet normaal is !?
            Als ik bij de winkel ga, en ze zeggen dat het normaal is, kan ik niet reageren.
            Als meerdere gebruikers zouden zeggen dat het normaal is, dan hoef ik zelfs niet naar de winkel. Vandaar mijn vraag aan gebruikers van deze lens.
            Desnoods ga ik eens tot bij iemand die dergelijke lens heeft zodat die kan vergelijken met zijn lens. Dus indien kandidaten voor deze test..... ze mogen het me laten weten.
            Groetjes

Comment

Ik vind het toch zeer voorbarig om te concluderen dat het hier om uitval zou gaan. Het is niet meer dan normaal dat je de IS blijft horen als deze ingeschakeld staat. Gewoon even de IS uitschakelen en je zult hoogstwaarschijnlijk merken dat het geluid weg is
              http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

is geen L lens, bij L-lenzen is meestal het zoomgedeelte netjes ingewerkt en bij de 17-55 is dat zo een telescopische zoomgedeelte die eruit komt draaien (... is wel wat fragiler voor stof enz)
                Er zijn genoeg L-lenzen die langer of korter worden tijdens het zoomen (24-105 en 24-70). De 24-70 wordt zelfs langer wordt op een kortere brandpuntsafstand, ze is dus langer op 24mm dan op 70mm (dan werkt de zonnekap optimaal over het hele zoombereik).

Bij de EF-S 17-55 f2,8 IS is het percentage dat defect raakt wel wat hoger dan bij de meeste L lenzen.

De beeldstabilisatie van de EF-S 17-55 hoor je lichtjes, als die echt begint te "grommen", dan zou ik ze toch maar laten nazien voor ze helemaal defect is.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                  Gewoon even de IS uitschakelen en je zult hoogstwaarschijnlijk merken dat het geluid weg is
                  Heb dit onmiddellijk geprobeerd en inderdaad geen geluid meer

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De beeldstabilisatie van de EF-S 17-55 hoor je lichtjes, als die echt begint te "grommen", dan zou ik ze toch maar laten nazien voor ze helemaal defect is.
                  Met grommen heb ik misschien een beetje overdreven, het is eerder een heel licht "krrrrrrrrrrrrrrrr" (beter kan ik het niet omschrijven ) dat blijft aanhouden zolang er half ingedrukt wordt.

Als ik de verschillende reacties lees, is er waarschijnlijk niet veel/of helemaal niks aan de hand en maak ik me onnodig ongerust. Het is echter altijd beter te vroeg als te laat.

Dank voor de reacties.

MOCHT ER ECHTER EEN 50d GEBRUIKER ZIJN MET DEZE LENS, ik wil altijd eens langskomen om de mijne door jou te laten testen. Laat me misschien maar iets weten via PB.

Comment

Ik heb zojuist mijn 5D + 24-105 ter hand genomen en die lens maakt ook een licht lawaai percies alsof tandwieltjes over elkaar lopen.
                    Mijn 17-40 en 50 prime (Sigma) maken helemaal geen lawaai.
                    Ik moest die 24-105 wel dicht bij mijn oor houden om iets te horen.
                    Voor alle zekerheid zou ik de fotozaak inlichten van het lawaai dat u hoort, of misschien de zaakvoerder zelf laten horen "hoeveel" lawaai uw lens wel maakt.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik heb zojuist mijn 5D + 24-105 ter hand genomen en die lens maakt ook een licht lawaai percies alsof tandwieltjes over elkaar lopen.
                      Mijn 17-40 en 50 prime (Sigma) maken helemaal geen lawaai.
                      Ik moest die 24-105 wel dicht bij mijn oor houden om iets te horen.
                      Voor alle zekerheid zou ik de fotozaak inlichten van het lawaai dat u hoort, of misschien de zaakvoerder zelf laten horen "hoeveel" lawaai uw lens wel maakt.
                      Ik hoor het (als er geen omgevingsgeluid is) wanneer ik gewoon door de zoeker aan het kijken ben. Ik ga inderdaad toch eens langsgaan bij de winkel en ze eens laten luisteren. Het is natuurlijk zo, dat ik geen antwoord kan geven wanneer ze zeggen dat het normaal is. Mocht ik kunnen zeggen, ik heb een identieke lens gezien/gehoord en die doet het niet. Ik wacht nog een beetje af, misschien komt er nog een reactie op mijn vraag naar iemand met een 50d + 17-55 2.8 met wie ik eens kan samenkomen.
                      Op hoop van zege.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                        Met grommen heb ik misschien een beetje overdreven, het is eerder een heel licht "krrrrrrrrrrrrrrrr" (beter kan ik het niet omschrijven ) dat blijft aanhouden zolang er half ingedrukt wordt.
                        Zoals hier al werd gezegd, dat is je IS dat in werking is (dus wanneer je je sluiterknop half indrukt en hij focust). Ik heb al verschillende 17-55mm in m'n handen gehad en bij elk exemplaar deed em dat.
                        Je kan ook checken of je IS nog werkt door verticale en horizontale bewegingen te maken terwijl je focust (op 55mm), dan merk je door je zoeker of je IS nog wel werkt of niet. Het verschil zonder IS is heel duidelijk hoor.

Comment

Als ie dat nog eens doet, terug grommen en je tanden tonen zou ik zeggen
                          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

als die lens dat in begin niet deed en nu wel mankeert er volgens mij toch iets aan niet?

greets
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              als die lens dat in begin niet deed en nu wel mankeert er volgens mij toch iets aan niet?

greets
                              Ik kocht ze een paar dagen geleden 2de hands. Pas 7/8 maanden "oud", factuur van Belgische winkel erbij gekregen, dus nog bijna anderhalf jaar garantie. Dus wat ze vroeger deed ???????? Het is de eerste keer dat ik zo'n lens in handen heb, dus weet ik niet wat normaal/abnormaal is qua geluid . Vandaar mijn vraag naar iemand met idem body + lens om te kunnen vergelijken. Misschien reageert er nog zo iemand.
                              Groetjes

Comment

Working...
                              X