Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 2.8 gromt !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 17-55 2.8 gromt !

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    O maar, je mag rustig langskomen hoor. Ik dacht dat je nog even weg was, vandaar dat
    ik niet onmiddellijk reageerde. Sorry daarvoor. Zoals je weet ben ik in Brugge te vinden.
    Groetjes...
    Inderdaad nog tot 29 mei tussen de bergen , daarna neem ik wel contact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Is het met de AF-finetuning van de 50D niet in orde te krijgen?
      Heb ik nog niet geprobeerd, ik ben nog een pro hé .
      Ik dacht een goeie body en een goeie lens te hebben, dus daarvan verwacht je retescherpe foto's toch......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        Uwe buur? dan moet je wel uwe nick veranderen wellicht want Peter z'n resto is toch in kruishoutem? ;-)
        Anyhow, ik deelde je mijn ervaring met 17-55 f2.8 IS... op mij gaf die lens allesinds een reactie zoals op de ZIPdrives van IOmega destijds met de click of death... weg met die handel voor je brokken hebt.
        PS Kruishoutem grenst aan Zulte hé, Peter z'n resto is op ongeveer 500 m van bij mij (wat niet wil zeggen dat ik er veel ga eten..... ik ben er trouwens nog nooit gaan eten )

Uw laatste zin begrijp ik niet. Kun je iets specifieker of duidelijker zijn.... naar wat verwijs je ??????

Comment

Daar mag je inderdaad scherpe foto's van verwachten.
          Probeer de AF-finetuning eens, misschien helpt het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
            PS Kruishoutem grenst aan Zulte hé, Peter z'n resto is op ongeveer 500 m van bij mij (wat niet wil zeggen dat ik er veel ga eten..... ik ben er trouwens nog nooit gaan eten )

Uw laatste zin begrijp ik niet. Kun je iets specifieker of duidelijker zijn.... naar wat verwijs je ??????
            Met die laatste zin wou ik eigenlijk gewoon zeggen,... dat de 17-55 IS houden toch wel een risico is gezien er meerdere mensen al IS problemen hebben gehad.
            Maar dat kan ook "toeval" zijn geweest.
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              O maar, je mag rustig langskomen hoor. Ik dacht dat je nog even weg was, vandaar dat
              ik niet onmiddellijk reageerde. Sorry daarvoor. Zoals je weet ben ik in Brugge te vinden.
              Groetjes...
              Een beetje laat met m'n antwoord Doudeke, maar toch wil ik je bedanken voor je voorstel. Waarschijnlijk heb je intussen ook wel gezien/gelezen op dit forum dat ik zeer tevreden ben over dit objectief. De eerste, vele, onscherpe foto's hadden dus duidelijk te maken met het manneke achter het toestel . Ik leer nog elke dag bij en ben dus zoals gezegd heel tevreden nu. Voor mijn "noden" een goed toestel en dito lens.
              Groetjes en nogmaals bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik heb zojuist mijn 5D + 24-105 ter hand genomen en die lens maakt ook een licht lawaai percies alsof tandwieltjes over elkaar lopen.
                Mijn 17-40 en 50 prime (Sigma) maken helemaal geen lawaai.
                Ik moest die 24-105 wel dicht bij mijn oor houden om iets te horen.
                Voor alle zekerheid zou ik de fotozaak inlichten van het lawaai dat u hoort, of misschien de zaakvoerder zelf laten horen "hoeveel" lawaai uw lens wel maakt.
                De 17-40 is een L lens....ik had een Canon 70-300 IS USM....die IS was ook lawaaierig. Ik herken wel wat TS schrijft. Niets om je zorgen over te maken.

Comment

De 17-55 die gromt als de IS op staat terwijl je de sluiterknop indrukt, is normaal. De mijne was stil geworden, vooral onder de 35mm, dat was niet normaal. Kapot. Terug aan de winkel gegeven.
                  Overigens, wel heel goede lens optisch, maar toch veel uitval. Beetje geluk mee hebben.

Comment

Ik hoor de IS van mijn 17-55 f/2.8 IS enkel als ik mijn oor tegen de lens leg (na de ontspanknop van de camera half ingedrukt te hebben), een heel zacht geluid, als iets dat ronddraait.

Persoonlijk vind ik dat mijn 70-200 f/2,8 IS meer geluid produceert, maar ook dat kan ik niet omschrijven als een gegrom.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik hoor de IS van mijn 17-55 f/2.8 IS enkel als ik mijn oor tegen de lens leg (na de ontspanknop van de camera half ingedrukt te hebben), een heel zacht geluid, als iets dat ronddraait.

Persoonlijk vind ik dat mijn 70-200 f/2,8 IS meer geluid produceert, maar ook dat kan ik niet omschrijven als een gegrom.
                      Volledig mee eens Les. Ook ik hoorde het enkel binnenshuis wanneer het muisstil was. Mijn term "gegrom" heb ik later gecorrigeerd naar een stil "krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr".
                      Is dus duidelijk idem als hetgeen jij omschrijft met "als iets dat ronddraait".
                      Ik was wat paniekerig omdat ik het geluid van een IS niet kende , vandaar.....
                      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        Er zijn maar 3 (voor mij grote) nadelen aan:- build quality : is geen L lens, bij L-lenzen is meestal het zoomgedeelte netjes ingewerkt en bij de 17-55 is dat zo een telescopische zoomgedeelte die eruit komt draaien (... is wel wat fragiler voor stof enz)
                        De 17-55 op crop is het equivalent van de 24-70 op FF. Die 24-70 is ook een lens die het telescopische karakter vertoont; de 24-105 doet het ook; de 100-400 ook. Eigenlijk zijn het enkel de korte telezooms (70-200) en de wide zooms (17-40; 16-35) die het niet doen.

Qua L-lenzen die tele- & wide combineren en dat niet met een telescopische build doen denk ik niet dat ik er één ken...

Ik zou dat dan ook geen nadeel durven noemen

Comment

Working...
                        X