Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 2.8 gromt !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 17-55 2.8 gromt !

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
    Heb dit onmiddellijk geprobeerd en inderdaad geen geluid meer

Met grommen heb ik misschien een beetje overdreven, het is eerder een heel licht "krrrrrrrrrrrrrrrr" (beter kan ik het niet omschrijven ) dat blijft aanhouden zolang er half ingedrukt wordt.

Als ik de verschillende reacties lees, is er waarschijnlijk niet veel/of helemaal niks aan de hand en maak ik me onnodig ongerust. Het is echter altijd beter te vroeg als te laat.

Dank voor de reacties.

MOCHT ER ECHTER EEN 50d GEBRUIKER ZIJN MET DEZE LENS, ik wil altijd eens langskomen om de mijne door jou te laten testen. Laat me misschien maar iets weten via PB.
    hoe je het beschreven hebt... "krrrrrrrrrr" is effectief identiek zoals mijn exemplaar dat ook deed. Maar die krrrrrrrr was gewoon het horen continue stabiliseren... motortjes I guess... maar was zeker geen schurende of krassende geluid ofzo. Gewoon iets mechanisch wat intern zijn ding aan het doen is.
    Dus op zich is dat geen geluid om je zorgen om te maken, maar het bijft wel een feit dat de 17-55 f2.8 IS een vrij grote uitval qua IS heeft.
    Het kan ook gewoonweg "toeval" zijn dat ik het meerdere keren las dat er mensen hun IS niet meer werkte na een tijdje.
    (je hebt zo veel zaken... een 5D mark I was een batteryvreter... en toch vond iedereen (!) de 5D gedurende 4 jaar een "geweldig" toestel.... alles is dus subjectief :-)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Heb even vergeleken met mijn 24-105 en maakt nagenoeg hetzelfde geluid dus dood normaal :-)

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

waarschijnlijk de USM motor dat je hoort tijdens het scherpstellen !

Heb dit onmiddellijk geprobeerd en inderdaad geen geluid meer

Met grommen heb ik misschien een beetje overdreven, het is eerder een heel licht "krrrrrrrrrrrrrrrr" (beter kan ik het niet omschrijven ) dat blijft aanhouden zolang er half ingedrukt wordt.

Als ik de verschillende reacties lees, is er waarschijnlijk niet veel/of helemaal niks aan de hand en maak ik me onnodig ongerust. Het is echter altijd beter te vroeg als te laat.

Dank voor de reacties.

MOCHT ER ECHTER EEN 50d GEBRUIKER ZIJN MET DEZE LENS, ik wil altijd eens langskomen om de mijne door jou te laten testen. Laat me misschien maar iets weten via PB.
        ik streef naar goeie fotokes
        Canon 7D en Canon glas

Comment

Ik heb ook de 50d met 17-55 en in het begin dacht ik ook van: Aj is het al vandat, tot ik hier op het forum een topic vond waarin gezegd werd dat het inderdaad doodnormaal is dat die lens "gromt".
          Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
          www.moosedesign.be

flickr

Comment

Hier ook een 50D met 17-55. Heb daar pas nog even aandachtig geluisterd. Niks te horen.
            Maar ja, ik zal wel zo doof zijn als een Zwitser met kaas in zijn oren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Hier ook een 50D met 17-55. Heb daar pas nog even aandachtig geluisterd. Niks te horen.
              Maar ja, ik zal wel zo doof zijn als een Zwitser met kaas in zijn oren.
              Ik zit voor het ogenblik in Zwitserland Doudeke, als ik wat kaas moet meebrengen ......
              Maar nu serieus , als ik terug ben wil ik gerust eens tot in Brugge komen hoor, om je mijn combinatie eens te laten testen. Een beter vergelijk kan ik niet hebben toch ??
              Als het OK is voor jou laat me maar iets weten via PB. Ik ben echter pas terug in den Belgiek vanaf 30 mei. Past voor mij 'altijd'.

Comment

Ik weet dat het VR systeem van Nikon ook een zeer zacht gezoem laat horen. Volgens mij niets aan de hand met je lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                  Ik weet dat het VR systeem van Nikon ook een zeer zacht gezoem laat horen. Volgens mij niets aan de hand met je lens.
                  Ik denk het ook. Nu ik buiten aan het fotograferen ben, hoor ik niets meer. Het was bij het testen binnenhuis (waar het muisstil was) dat ik iets hoorde .... .
                  De scherpte van mijn foto's baren me wel nog steeds zorgen. Ik oefen duchtig verder.
                  Spijtig dat er niemand met dezelfde combinatie reageert op mijn vraag om mijn combinatie eens te willen uittesten om te kunnen vergelijken.... maar ja, je kunt de mensen niet verplichten hé. Misschien moet ik eerst een etentje beloven bij mijn 'buur' Peter Goossens ???? Maar ja, dan kan ik beter voor hetzelfde geld een andere lens kopen zeker .
                  Groetjes aan iedereen en dank voor de reacties.

Comment

Ik denk het ook. Nu ik buiten aan het fotograferen ben, hoor ik niets meer. Het was bij het testen binnenhuis (waar het muisstil was) dat ik iets hoorde .... .
                    De scherpte van mijn foto's baren me wel nog steeds zorgen. Ik oefen duchtig verder.
                    Spijtig dat er niemand met dezelfde combinatie reageert op mijn vraag om mijn combinatie eens te willen uittesten om te kunnen vergelijken.... maar ja, je kunt de mensen niet verplichten hé. Misschien moet ik eerst een etentje beloven bij mijn 'buur' Peter Goossens ???? Maar ja, dan kan ik beter voor hetzelfde geld een andere lens kopen zeker .
                    Ik heb ook een 50D met de 17-55 2.8 IS , dus je mag altijd langskomen in het mooie St-Truiden
                    Is volgens mij ook niks mee aan de hand.
                    Groeten ,
                    VDS Digit@l
                    Rohnny
                    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Ik ben sedert een paar dagen in het bezit van deze lens en stel twee zaken vast :

- handmatig scherpgestelde foto's zijn veel scherper als deze in AF modus genomen ??

...........
                      Is er al een verklaring voor bovenstaande vaststelling?
                      Een beetje ondergesneeuwd door het grommen maar niet onbelangrijk lijkt me.

Comment

Uwe buur? dan moet je wel uwe nick veranderen wellicht want Peter z'n resto is toch in kruishoutem? ;-)
                        Anyhow, ik deelde je mijn ervaring met 17-55 f2.8 IS... op mij gaf die lens allesinds een reactie zoals op de ZIPdrives van IOmega destijds met de click of death... weg met die handel voor je brokken hebt.
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

Comment

Spijtig dat er niemand met dezelfde combinatie reageert op mijn vraag om mijn combinatie eens te willen uittesten om te kunnen vergelijken.... maar ja, je kunt de mensen niet verplichten hé.
                          O maar, je mag rustig langskomen hoor. Ik dacht dat je nog even weg was, vandaar dat
                          ik niet onmiddellijk reageerde. Sorry daarvoor. Zoals je weet ben ik in Brugge te vinden.
                          Groetjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                            Ik heb ook een 50D met de 17-55 2.8 IS , dus je mag altijd langskomen in het mooie St-Truiden
                            Is volgens mij ook niks mee aan de hand.
                            Groeten ,
                            VDS Digit@l
                            Rohnny
                            Hoi Rohnny,
                            Van Waregem naar Sint-Truiden is niet niks, maar ik heb het er voor over.
                            Als er niemand van dichterbij reageert, dan stuur ik je een pb van zodra ik terug ben uit Zwitserland. Eerst nog een beetje genieten en foto's nemen met m'n G10.
                            Ik hou je op de hoogte.
                            Groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Is er al een verklaring voor bovenstaande vaststelling?
                              Een beetje ondergesneeuwd door het grommen maar niet onbelangrijk lijkt me.
                              Dat leek me inderdaad zo op het eerste gezicht, maar nu ik reeds een honderdtal proefopnamen gemaakt heb, kan ik niet meer zo'n verschil merken tussen MF en AF. Al mijn foto's zijn gelijk onscherp. Misschien kan ik het nog niet, maar ik heb reeds ontelbare instellingen geprobeerd en kom steeds tot hetzelfde resultaat. Met beschaamde kaken moet ik toegeven dat ik met mijn oudste bakske dat ik heb (Powershot S40) de scherpste foto's maakte. Begrijpe wie begrijpen kan . (of ben ik te veel eisend ??)
                              Ik maak me toch al een "beetje" ongerust .
                              Ik blijf jullie op de hoogte houden.

Comment

Is het met de AF-finetuning van de 50D niet in orde te krijgen?

Comment

Working...
                                X