Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 18-125

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma 18-125

okee, dankjewel allemaal voor de duidelijke uitleg.
    ik denk dat ik ga kiezen voor de Tamron AF 18-250mm f3.5-6.3 Di ll LD Aspherical (IF) Macro
    wil toch graag eentje die behoorlijk kan inzoomen.
    ik kan hem kopen voor 200 euro, samen met kap en uv filter.
    vind het wel een mooi prijsje, ja toch?

Comment

Is een nette prijs denk ik zo.
      Deze lens heeft echter geen stabilisatie, daar moet je je wel bewust van zijn.
      Je loopt snel tegen de grens aan op 250mm en iets geknepen, wat bij zo'n lens noodzakelijk is om goede resultaten te krijgen.
      Is er genoeg licht , kan je er een goede allrounder aan hebben die nergens heel goed in is, maar overall redelijk.

Comment

heeft dat zoveel inpact dan als je geen stabilisatie hebt?
        en als je werkt met een starief dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tettje Bekijk bericht
          heeft dat zoveel inpact dan als je geen stabilisatie hebt?
          en als je werkt met een starief dan?
          Op een statief maakt het niks uit, meestal MOET de stabilisatie uitgeschakeld worden.
          Uit de hand wordt het lastig om scherpe opnamen te maken met een sluitertijd van >1/200
          (op 250mm) en dan komt de srtabilisatie van pas.
          Noodzaak is het niet, maar het vergroot de mogelijkheden.

Comment

okee, dankjewel telekees voor de erg duidelijke andwoorden,
            daar heb je nog eens wat aan.
            ik denk dat ik hem toch doe, voor de rest geen zooms voor mij.
            maar eentje die aardig wat kan inzoomen lijkt me toch wel wat.

nogmaals bedankt!!

Comment

Ik heb in februari een Sigma 18-125 gekocht. Na m'n hele leven gefotografeerd te hebben (ben nu 60), heb ik vorig jaar m'n eerste digitale SLR gekocht, een tweedehands Canon 20D in zeer goede staat, werkt uitstekend (voor een digiding). De standaard kit lens (canon 18-55) was zeer matig dus een betere kwaliteit Canon 28-105 aangeschaft.
              Die is echter bedoeld voor analoge EOS camera's en ik kreeg er geen scherpe foto's mee. Had volgens experts te maken met het feit dat deze "analoog" lenzen geen coating hebben op het achterste element en teveel reflectie krijgen van de beeldchip.
              (film reflecteerd niet).
              Deze Canon 28-105 ingeruild voor een Sigma 18-125. Kan er zeer beslist NIET over naar huis schrijven. Onder f11 is ie onscherp en de autofocus is erg onbetrouwbaar. Zet hem meestal uit en stel handmatig scherp.
              Ik ben nu redelijk wanhopig geworden. Welke lens werkt wel goed in combinatie met de kleine beeldchip ? (10 mp)
              Wie weet raad ? Veel zoombereik is niet belangrijk maar ik wil wel redelijke groothoek ( 18mm) ( dus plusminus 28mm voor 35mm film)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Sandifort Bekijk bericht
                ...
                Deze Canon 28-105 ingeruild voor een Sigma 18-125. Kan er zeer beslist NIET over naar huis schrijven. Onder f11 is ie onscherp en de autofocus is erg onbetrouwbaar. Zet hem meestal uit en stel handmatig scherp.
                Ik ben nu redelijk wanhopig geworden. Welke lens werkt wel goed in combinatie met de kleine beeldchip ? (10 mp)
                Wie weet raad ? Veel zoombereik is niet belangrijk maar ik wil wel redelijke groothoek ( 18mm) ( dus plusminus 28mm voor 35mm film)
                Zonder twijfel: de EF-s 17-55 f/2.8 IS USM! : niet goedkoop en redelijk zwaar, maar wat een lens!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Goedkoper alternatief: Tamron 17-50 2.8.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Beste moderator Les en Hr. Jansen,
                    Heel erg bedankt voor uw adviezen ! Ga het zeker onderzoeken (woon in Nederland).
                    Valt niet mee om een goeie lens te vinden als je 35mm film bent gewend.
                    Bestond er maar een adaptor om m'n oude Canon FD lenzen te gebruiken op zo'n digitaal EOS ding. Maar da's fysiek onmogelijk denk ik. (of gaat veel geld kosten)
                    Groeten en nogmaals dank, Rob

Comment

Ik heb de Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM (de nieuwe versie dus) en ben er wel héél tevreden over.
                      De vorige versie (welke de TS voor €75 kan kopen en f/3.5-5.6) zou geen goed objectief zijn volgens tal van reviews. Dus afblijven.

Foto's in deze bij f/4.0 en deze bij f/6.3 topic zijn gemaakt met de Sigma 18-125 (nieuwe versie).
                      Alsook de carnavalfoto's op m'n site (bij "fotoalbum" en "mensen"). Heb toch direct geen opmerkingen over dat objectief.

Uiteraard zijn er véél betere objectieven maar dan is de prijs ook navenant.
                      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht

Vooral bij ocassielenzen geldt de brul wordt aangeboden en de goede lenzen geeft men aan vrienden en kinderen en zul je bijna nooit gebruik vinden.
                        Van rampenplan of brol heb ik geen weet, maar dat de goede lenzen bijna nooit gebruikt te vinden zijn daar heb je een overschot van gelijk.
                        Wie kan me een Canon 50d body + canon 17-55 2.8 IS USM aanbieden in gebruikt ???
                        Niemand, of ze bieden er een paar extra batterijen bij aan (die waarschijnlijk tot op de draad versleten zijn door veelvuldig opladen) en vragen dan (soms) meer als de huidige nieuwprijzen.
                        Voor kwaliteitsvol materiaal wordt zoveel gevraagd in 2de hands, dat je beter nieuw koopt. Het prijsverschil is soms zo miniem en de garantie bijna verstreken.

Comment

Working...
                        X