Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85L mkI vs mkII en E-TTL II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 85L mkI vs mkII en E-TTL II

Heeft er iemand van jullie ervaring met flitsen (met E-TTL II met een 85L mkI en II ?
    De 85L mkI ondersteunt geen E-TTL II (dus geen info over afstand dat wordt doorgegeven) en mijn vraag is dat een significant verschil uitmaakt bij je foto's (met flitser in ETTLII mode) ?
    De 85L mkII ondersteunt dat wel.

Re: Canon 85L mkI vs mkII en E-TTL II

Aangezien het een prime is, lijkt me dat niet echt een probleem. Zet je flits gewoon op 85mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
      Aangezien het een prime is, lijkt me dat niet echt een probleem. Zet je flits gewoon op 85mm
      Geeft blijk van een goed inzicht in de zaken.

Bij Nikon heeft het feit of een lens AF of AFD is weinig of geen invloed op de flitsresultaten(D=afstandsinfo).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ok, maar het maakt toch een verschil uit in flitssterkte of iemand nu op 1.2 meter staat of iemand op 5 meter?

Comment

ow, ik dacht dat je het over de brandpuntsafstand had. Tja, dat komt ervan als je tijdens je werk op BD zit

Veel verschil gaat het niet uitmaken denk ik. E-TTL II gebruikt die afstandsinformatie voor een fijnafstelling van de flitskracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Ok, maar het maakt toch een verschil uit in flitssterkte of iemand nu op 1.2 meter staat of iemand op 5 meter?
            Dat meet die toch ook met de voorflits, van 1,2 m zal meer licht terugkomen, dus zal de flits uiteindelijk minder gaan geven.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik vrees dat Psychodweep het bij het rechte eind heeft.

Onlangs was ik gevraagd voor een avondshoot (weekend van valentijn - in de sneeuw) in de stad (Gent).
              De combinatie 5dMKII met de 85LMKII en de 580EXII heeft voortreffelijk zijn werk gedaan maar er was geen duidelijk verschil te merken (qua flitssterkte) met de andere lenzen.

In RAW trekken en nabewerken, de 85L met of zonder II maakt daarvoor geen verschil.

Succes

Alain,

Comment

Working...
              X