Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijksreportage: welke objektieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: huwelijksreportage: welke objektieven?

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Ik bedoel dit niet verkeerd...maar verkijken veel mensen zich niet op het fotograferen van een huwelijk? Ik ben inmiddels wel bedreven in het maken van portretten, heb de goede spullen...toch wil ik mijn vingers er niet aan branden, het is zo'n hectisch gebeuren en de foto's zijn voor het bruidspaar zo ontzettend belangrijk, brrrr.
    Ik laat het liever aan de echte vaklui over. Just my 2 cents
    Een trouw van een wild vreemde zou ik me ook niet aan wagen. Maar ik ken die vriendin nu een kleine 10 jaar. Dus ik weet wel wat ze wilt enzo.

Zoals ik zei, ze gingen eerst geen fotograaf nemen (enkel videograaf), dus verlies maken ze niet

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
    Ik denk dat het huwelijksfotografiegebeuren (wat een woord) ook een beetje overdreven wordt. Er zijn mensen die zouden van alles dubbel in de tas steken. Twee body's, dubbel flitsers... nemen jullie dan ook een bezemwagen mee voor als de eigen auto in panne valt?
    Het materiaal die in mn signature staat gaat mee Niet meer, niet minder (Er komt misschien nog een grip bij )

Ik zou zeggen, gewoon doen! En vergeet niet te genieten van uw fotografische momenten die dag! Niemand heeft het hier al gehad over hoe plezant het kan zijn om met zo'n koppel onderweg te zijn en op een leuke relaxte manier foto's te gaan schieten...
    Dat komt in orde
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Maar allé Monica toch, zo erg is dat nu ook weer niet hoor, soms eens lekker stressen hoort erbij, maar ik zal het je zeker aanraden, waag gewoon eens de sprong, en je zal het nog doen, wedden.

Jammer dat ik het niet meer mag doen, het was een van de dingen die ik zeer graag deed, maar met mijn huidige stelsel, doen de belastingen mij de das om.
      Oeh, dat is niet zo goed...dat spijt me erg voor je

Ik zou het wel heel leuk vinden om een dagje met een fotograaf mee te huppelen als assistent (en zelf ook wat foto's te maken natuurlijk)
      Hint hint

Comment

Maar vergeet vooral ook je externe flits en diffusor niet en zoek eventueel een transmitter zodat je je flits van je toestel kan halen (geeft heel mooie belichting). Als je op prospectie in de zaal gaat kan je de hoogte en kleur van de plafonds checken zodat je kan inschatten hoe je licht gaat weerkaatsen.

Ik heb enkel receptie en avondfeest van mijn schoonbroer in beeld gebracht (hetgene wat buiten het pakket van hun pro-fotograaf viel). Ik had geluk dat het zeer zonnig weer was met mooie stapelwolken tijdens de receptie buiten. Zo kon ik mijn gewone kitlens gebruiken (canon 17-55 mm en canon 28-105 mm). Voor het avondfeets binnen had ik een grote hulp aan mijn primes 28 mm f2.8 en 50 mm f2.8. De plaats in een zaal is toch beperkt, dus je kan niet veel met tele doen (enkel voor openingsdans natuurlijk).

Ik had enkel wat last van mijn oog op het einde van de avond door de constante flits.
        Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Ik heb vorige week nog een huwelijk gedaan in stadhuis van leuven, foto's buiten maar met somber weer.
          Binnen heb ik enkel de 24-105L gebruikt, ook al had ik een 50mm 1.8, en heb daar geen moment spijt van gehad. Zonder flits was enkel voor 'stille momenten' als er werd voorgelezen uit het wetboek en dergelijke. De belangrijke momenten ben je sowieso aan het flitsen..
          Voor buiten, alleen de 70-200 2.8 gebruikt...
          Zij die kunnen switchen naar een prime, zullen dat toch op een 2e toestel moeten doen, een burgerlijk huwelijk is echt veel te kort om met lenzen te staan prullen...
          De trouwers waren overigens zeer tevreden, ik had hun uiteraard verwittigd dat ik maar een amateurtje ben..
          5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
          Fuji Finepix F30

Comment

Zij die kunnen switchen naar een prime, zullen dat toch op een 2e toestel moeten doen, een burgerlijk huwelijk is echt veel te kort om met lenzen te staan prullen...
            Yep, bij zulke gelegenheden ook steeds met min 2 body's de baan op. Heb natuurlijk het geluk dat "we" altijd samen op shoot zijn, dus echtgenote heeft dan en andere lens en ander standpunt .
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Binnen een kleine 2 maand trouwt een vriendin van me en ze heeft mij gevraagd als fotograaf. First time, maar we moeten ergens beginnen

Ik werk met een Sony a300 en de Tamrons 17-55 en 70-200 beide F2,8. "Voorlopig" blijf ik bij 1 body, aangezien ik nog moet ontdekken als ik dit verder wil doen.

Ik denk dat ik het vaakst mijn 70-200 ga moeten gebruiken om toch wat afstand te houden, misschien op de receptie meer de 17-55 (mede door mogelijke flitsen). De sony 50mm 1.8 is ook al eens door mn gedachten gegaan, maar ja.. Zo blijf ik aankopen
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Working...