Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw plus feest s'avonds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Trouw plus feest s'avonds

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
    Wat betreft die vermeende noodzaak aan f1.8:
    plooi eens alle daadwerkelijk gebruikte foto's uit uw trouwreportage's samen in zoiets als Exposureplot (=freeware)
    en kijk dan eens in die statistieken hoeveel keer u een foto nam beneden f2.0 ?
    en zeg dan eens of het uiteindelijk de investering waard is voor een beginnende/gelegenheids trouwfotograaf?

groeten,
    Hangt af van je stijl en wat de mensen willen. Ik fotografeer nu wel daadwerkelijk veel in de buurt van maximaal diafragma en met aanwezig licht, krijg je volgens mij veel meer sfeerbeelden ipv gestandaardiseerde plaatjes. Ook bij portretten en mensen isoleren in een groep of los van de achtergrond.
    Anderen fotograferen dan weer op f5.6 of f8 en flitsen met 3 draadloze flitsers... ieder zijn manier van werken.

Zoals de link hierboven ook aantoont, ben ik echt niet de enige.

Comment

Re: Trouw plus feest s'avonds

Moet eerlijk toegeven.
      Dat ik me tegewoordig erop betrap ook meer mijn lichtsterke primes uit te halen.(voor een trouw)
      Het is gewoon een andere manier van fotograferen hé.
      Het goed kunnen inschatten, welke mm's je nodig hebt op dat bepaald moment.
      Grote kerk, klein stadhuisje, enz,... is al een job op zich hé.

Ps die 4 leica's, amaai, den goeien ouwen tijd.
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
      X