Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw plus feest s'avonds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Trouw plus feest s'avonds

Bedankt voor de antwoorden. Zoektocht is zo weer een beetje verfijnd.

Ik heb gisteren wat foto's genomen op het huwelijk van mijn neef. Zonder flash op IS0 800 met 50 1.8mm. Was in Rodenbach te Roeselare, heel sfeervol licht. Maar blijkbaar kan mijn EOS 450D niet zo goed overweg in die omstandigheden, want ik heb bakken ruis.

Als ik dan toch niet zo'n aanvaardbare resultaten heb op 1.8 kan ik gelijk meer naar een zoom op 2.8 met flits kijken.

Fre
    Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
      Inderdaad, het buitenkomen uit de kerk vind ik ook één van de grootste stressmomenten... Je komt van een heel donkere ruimte: hoge iso, trage sluitertijden, soms flits,... en je gaat van de ene seconde op de andere over naar een zee van licht: lage iso, snellere sluitertijden, invulflits vaak, wat ook weer een andere techniek is... Laat ze dan net op dat moment ook nog rijst gooien, duiven laten vliegen, ballonnetjes de hoogte in jagen,... (allemaal foto's die je niet mag missen).

Soms is het zo dat het koppel even op zich laat wachten VOOR de kerkdienst. Als je zelf snel genoeg bent bij je verplaatsing vanuit bijvoorbeeld het gemeentehuis, heb je dus voor de dienst even een moment de tijd om enkele instellingen te bekijken BUITEN, zodat je sneller klaar bent als het koppel straks naar buiten komt. In dezelfde lijn nog een algemene tip: als je de mogelijkheid hebt om van vervoer van het koppel gebruik te maken zeker doen! Of anders zorgen voor een chauffeur voor jezelf: familie, vrienden,.. Je hebt zo al niet de stress je auto te moeten gaan parkeren, dus meer tijd om je voor te bereiden. Jammer genoeg een luxe die zeldzaam is, maar wel handig als het kan... Onderschat niet de moeilijkheid van parkeerplaats zoeken, de lokale wekelijkse markt omzeilen,...
      Ben content om dit allemaal te lezen ;-) Heb ook regelmatig dezelfde extasemomenten.
      Wij doen dit gelukkig met twee, ... fotograaf 1 stapt uit, 2de zoekt parkeerplaats zo dicht mogelijk ... en omgekeerd scenario bij vertrek. Valt op die manier wel redelijk mee. Maar als je dit allemaal alleen moet doen,... zonder vriend of kennis of familie die chauffeur speelt: .. gevaarlijke kost... vind ik ;-)
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        Ja Bart,
        Dat vraagt natuurlijk om een voorbeeldje hé
        Damn... :-)
        Ok ok, ik heb overdreven.. het resultaat is gewoon "goed" naar mijn normen :-)
        Met die cheap-ringflits-oplossing bereik ik gewoon dingen waar ik niet in slaag zonder of met gewone flits. Dus da's wel leuk.
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
          Damn... :-)
          Ok ok, ik heb overdreven.. het resultaat is gewoon "goed" naar mijn normen :-)
          Met die cheap-ringflits-oplossing bereik ik gewoon dingen waar ik niet in slaag zonder of met gewone flits. Dus da's wel leuk.
          Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het resultaat... Vaak geeft een ringflits een beetje een "aparte" look omdat je alle schaduwen in het gezicht wegflitst. Maar het klinkt in ieder geval creatief. Als de resultaten goed zijn, dan ga ik ook eens op zoek
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Wat betreft die vermeende noodzaak aan f1.8:
            plooi eens alle daadwerkelijk gebruikte foto's uit uw trouwreportage's samen in zoiets als Exposureplot (=freeware)
            en kijk dan eens in die statistieken hoeveel keer u een foto nam beneden f2.0 ?
            en zeg dan eens of het uiteindelijk de investering waard is voor een beginnende/gelegenheids trouwfotograaf?

groeten,
            Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frederiek Bekijk bericht

Ik heb gisteren wat foto's genomen op het huwelijk van mijn neef. Zonder flash op IS0 800 met 50 1.8mm. Was in Rodenbach te Roeselare, heel sfeervol licht. Maar blijkbaar kan mijn EOS 450D niet zo goed overweg in die omstandigheden, want ik heb bakken ruis.

Als ik dan toch niet zo'n aanvaardbare resultaten heb op 1.8 kan ik gelijk meer naar een zoom op 2.8 met flits kijken.

Fre

Dat is dus wat ik al eerder vermelde; namelijk dat je op een trouwreportage NIET gaat experimenteren. Had je uw gewoon kitlensje genomen dat bij je toestel is en op 200 of 400 ISO gewerkt en ingeflitst dan had je goeie opnames zonder noemenswaardige ruis.

Comment

vandaar dat ik dat ook op die trouw wel deed. Ik was immers de fotograaf niet! Ze hadden natuurlijk een eigen fotograaf. Ik beschouwde dit meer als 'test' of als oefening.

Ik mocht dus experimenteren en weet nu zeer goed wat die lens kan en wat mijn toestel kan en niet kan. Hoewel het bij sommige foto's wat tegenvalt en ik nu zeker weet dat ik een externe flitser nodig heb.

fre

Comment

Fre

ikzelf heb ook een 450D en dat lensje,trouwens een prachtige lens voor zijn prijs.
                  één ding versta ik niet,heel sfeervol licht en toch bakken ruis op iso 800,met de mijne nog niet tegengekomen,is het de camera of de handelaar die er niet goed overweg mee kan in die omstandigheden,zelfs op iso 1600 heb ik weinig ruis
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Nja, dat vroeg ik me ook af.

Het sfeervol licht was licht op 3 meter hoogte, relatief zwak en in 'ouderwetse' lampenkappen. Afhankelijk van de richting van de foto die ik nam had ik meer of minder ruis.

Ik probeerde zoveel mogelijk op 1.8 te fotograferen, sluitersnelheden rond 1/100e tot 1/20e. ISO waarde op 800.

Onderstaande link op 1/100, 1.8 bij ISO 800.
                    http://www.f-bit.be/studiof/bd/trouwdavid041.jpg

Ik hoop eigenlijk echt dat het aan mij ligt, dan kan ik er tenminste iets uit leren en er iets aan doen!

Fre

Comment

Nja, dat vroeg ik me ook af.

Het sfeervol licht was licht op 3 meter hoogte, relatief zwak en in 'ouderwetse' lampenkappen. Afhankelijk van de richting van de foto die ik nam had ik meer of minder ruis.

Ik probeerde zoveel mogelijk op 1.8 te fotograferen, sluitersnelheden rond 1/100e tot 1/20e. ISO waarde op 800.

Onderstaande link op 1/100, 1.8 bij ISO 800.
                      http://www.f-bit.be/studiof/bd/trouwdavid041.jpg

Ik hoop eigenlijk echt dat het aan mij ligt, dan kan ik er tenminste iets uit leren en er iets aan doen!

Fre
                      Je moet je niet generen om eens op de P stand ook wat foto te nemen hoor,je kan er nog veel uit leren en je hebt je camera nog voor de helft zelf in handen ivm f/ , isowaarden en witbalans , we zijn amateurs in de goede zin van het woord,mensen die graag foto's nemen,soms kunnen ze het wat te ingewikkeld maken ook hoor als je eens moest weten wat er allemaal met photoshop gecorrigeerd wordt,allez suc6 ermee en hopelijk lukt het een beetje op diene trouwparty
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Welke AF veldstand raden jullie aan voor een trouw?
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Ik heb geen ervaring met trouwfoto's maar ik fotografeer wel veel bij "slechte of minder goede" lichtomstandigheden. Hier gebruik ik steeds het middelste AF punt: scherpstellen en dan compositie aanpassen.
                          Het middelste punt is meestal het rapste bij minder goede lichtomstandigheden, en heeft ook een extra gevoeligheid bij grote diafragma's (bij Canon vanaf 2.8 als ik mij niet vergis).

Mvg,
                          SB
                          Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

Ik heb hier een goeie site.
                            Waarin een trouwfotograaf niemand minder dan Jeff Ascough uitlegt welk materiaal hij gebruikt.

Echt waar, 2 body's met primes ZONDER flits.

Veel kijkplezier ..... KLIK......
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Jeff Ascough fotografeerde in het verleden enkel met Leica en snelle primes en had toen 4 leica body's mee.
                              Hij heeft idd een eigen stijl.
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

toch nog eens nadenken over die 24 en 85 primes in plaats van 17-55 dus...

Comment

Working...
                                X