Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw plus feest s'avonds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Trouw plus feest s'avonds

Sorry, maar jullie zijn discussies van meerdere leden door elkaar aan het halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      Sorry, maar jullie zijn discussies van meerdere leden door elkaar aan het halen.
      Inderdaad, nu je het zegt, het is hierboven inderdaad ergens misgelopen met een paar
      opeenvolgende QUOTE's waardoor het lijkt alsof iemand anders' woorden uit uw mond kwamen.

Waarna ik dan gelijk uw uitleg juist vind wat betreft die vermeende noodzaak aan een 2.8lens.
      Als men met een 3.5/5.6 zoom gedoemd is om reddeloos tenonder te gaan,
      dan komt het met een 2.8 ook niet goed, hoor.
      Ik vind dat men iemand die voor de eerste keer zo een opdracht aanvaardt
      niet meteen voor duizenden euro's op kosten moet jagen.
      In tegendeel zelfs, het is net een goede leerschool om eerst met een "simpele werkmans"lens je plan te leren trekken.

groeten,
      Gurdy

Comment

Inderdaad, het lijkt soms wel wat verwarrend.

Maar het komt hier op neer.
        Al doe je het met een minder lichtsterke lens. (3.5-5.6)
        De foto's kunnen nog steeds goed zijn hé. Als je tenminste een externe flash bij hebt.

Eerst eens doen, daarna zie je wel wat je nodig hebt.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
          Die plaatsen ruim op voorhand eens écht verkennen is ook heel leerzaam. 't Is een luxe die pro's zich veelal niet kunnen permiteren.
          De kans is groot dat de pro's al meerdere keren op dezelfde plaats hebben gefotografeerd en inmiddels weten wat ze kunnen verwachten

Maar je punt is een waardevolle. Als je de locatie van tevoren kunt bezoeken en het licht kunt meten, dan kun je ook een strategie bedenken en daar je apparatuur op samenstellen.
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Hallo

Zijn er mensen die in plaats van met zoomlenzen ook huwelijksfeesten fotograferen met primes?

Ik denk eraan om een 28 1.8 sigma en 85 1.8 canon aan te schaffen. Ik heb al de plastic fantastic 50 1.8.

Mijn collega zal rondlopen met 70-200 2.8 voor de rest van het bereik.

Is dit een goede investering of toch beter voor de klassieke 17-55 2.8?

groetjes
            Fre
            Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

Comment

Ik heb zeer goede ervaringen met vb gebruik van wide angle lens (vb 16-35) in combinatie met een EX430 flits en er zo'n ringflitsadaptor op steken.
              (kan nu even niet op merk & type komen, maar da's een adaptor die je op de external flits steekt, en die dan eigenlijk als ringflits rond uw lens zit)

=> subliem!
              Dan heb je de mensen "zacht" belicht en alle omgevingslicht (vb vallende avond zonlicht enz) blijft netjes behouden.

Zeker een aanrader. (zo'n plastic adaptor kost +/- 100 € dacht ik)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frederiek Bekijk bericht
                Hallo

Zijn er mensen die in plaats van met zoomlenzen ook huwelijksfeesten fotograferen met primes?

Ik denk eraan om een 28 1.8 sigma en 85 1.8 canon aan te schaffen. Ik heb al de plastic fantastic 50 1.8.

groetjes
                Fre
                Tuurlijk zijn er... maar het is niet voor iedereen even betaalbaar om prime te hebben die een beetje alles dekt. Er zijn veel topfotografen die primes gebruiken (natuurlijk niet in alle situaties).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                  Ik heb zeer goede ervaringen met vb gebruik van wide angle lens (vb 16-35) in combinatie met een EX430 flits en er zo'n ringflitsadaptor op steken.
                  (kan nu even niet op merk & type komen, maar da's een adaptor die je op de external flits steekt, en die dan eigenlijk als ringflits rond uw lens zit)

=> subliem!
                  Dan heb je de mensen "zacht" belicht en alle omgevingslicht (vb vallende avond zonlicht enz) blijft netjes behouden.

Zeker een aanrader. (zo'n plastic adaptor kost +/- 100 € dacht ik)
                  Ja Bart,
                  Dat vraagt natuurlijk om een voorbeeldje hé
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frederiek Bekijk bericht
                    Hallo

groetjes
                    Fre
                    De primes die u opnoemt kunnen niet tippen aan de 17-55 2.8.
                    De keuze lijkt me eenvoudig, hoor.

groeten,
                    Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                      De primes die u opnoemt kunnen niet tippen aan de 17-55 2.8.
                      De keuze lijkt me eenvoudig, hoor.

groeten,
                      f1.8 vs f2.8 lijkt mij toch een significant verschil als je denkt in sluitertijden, diafragma's, nodige ISOs en flitsbereik.

Liever rondlopen met een 3 lichtsterke primes dan één zoomlensje van f2.8, vind ik persoonlijk.

f2.8 valt bij mijn niet echt onder lichtsterk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                        In dezelfde lijn nog een algemene tip: als je de mogelijkheid hebt om van vervoer van het koppel gebruik te maken zeker doen!
                        Bij de laatste trouw die ik "gedaan" heb was ik de chauffeur voor het koppel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          f1.8 vs f2.8 lijkt mij toch een significant verschil als je denkt in sluitertijden, diafragma's, nodige ISOs en flitsbereik.

Liever rondlopen met een 3 lichtsterke primes dan één zoomlensje van f2.8, vind ik persoonlijk.

Als je een trouw fotografeert doe je dat met diafragma 4 a 5,6 om toch een beetje scherptediepte te behouden. Dus een 1,8 of 2,8 maakt geen verschil en zoals ik al eerder hier in deze discussie gemeld heb: een trouwreportage is helemaal niet het moment om gaan te experimenteren en om de haverklap van lens te verwisselen. Je zou wel eens de belangrijkste momenten kunnen missen.
                          Dus een zoom is eigenlijk onmisbaar. Een 2,8 is handig en prachtig maar geen must.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Ik had het uitsluitend over de aangehaalde primes (canon 85mm1.8 en sigma28mm1.8) en die zijn ronduit slecht beneden f2.8
                            Gurdy

Comment

Zooms heb je wel nodig. Maar als je in low light moet trekken en je flits niet wilt gebruiken, dan is die prime wel handig. Zoals je zegt, moet je lenzen altijd een beetje dichtknijpen om scherp te zijn. Met lichtsterke primes heb je een veel grotere marge. Dan kan je op F2.8 dezelfde scherpte (ik heb het niet over scherptediepte) bekomen dan met een zoom die je eerder tot F4-5.6 moet dichtknijpen.
                              En elke zichzelf respecterende trouwfotograaf heeft 2 bodies bij, dus dat switchen kan toch redelijk snel gebeuren. Je moet natuurlijk ook niet op de kritieke momenten gaan wisselen van lens he.

Comment

Ik heb ook als hobbyist een huwelijk of 3 gedaan, hiervoor heb ik enkel gebruikt : 17-70 van sigma. Ik heb niets gemist en heb nooit het gevoel gehad dat ik m'n tele heb gemist.

Alle buitenfoto's heb ik wel ingeflitst om schaduwen te vermijden rond de ogen.

-veel batterijen voor je flitser
                                -geheugenkaartjes
                                -zorgen dat je vooral weet wanneer wat zal gebeuren in de kerk en het stadhuis, dan mis je geen enkele handtekening :-)
                                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Working...
                                X