Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon L vs. non L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon L vs. non L

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    De Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM moet niet veel onderdoen voor een L objectief, alleen niet spatwaterdicht.

Grtz, RF

Niet alle L lenzen zijn spatwaterdicht

Comment

De Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM moet niet veel onderdoen voor een L objectief, alleen niet spatwaterdicht.

Grtz, RF
      ...en niet van metaal.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

wél van metaal, er zitten echter een aantal plastieken onderdelen in maar dat is in L lenzen OOK zo!
        Groetjes - Aerrow
        Canon EOS 50D - EF-S 17-55/f2.8 IS USM - EF 50/f1.8 II - Canon Powershot S5IS - this is all I "own"

Comment

Grtz, RF
          Een kennis van me heeft spijt dat hij ze gekocht heeft.
          Canonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
            ( EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM )

Dat is dan wel spijtig voor zo een prachtlens...
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Wat?!?

Sinds ik mijn 50D heb aangeschaft, is die 17-55 f/2.8 eigenlijk niet van mijn camera geweest. Als er één objectief is waar ik absoluut geen spijt van de aankoop heb gehad, is het wel net die lens.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                heb ook nergens gezegd dat non-L lenzen per definitie slecht zijn he
                Was niet bedoeld om u tegen te spreken Hans, sorry.

Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
                Niet alle L lenzen zijn spatwaterdicht
                Dat wist ik ook

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                ...en niet van metaal.
                Ha ja?

Hij mag me altijd mailen en z'n vraagprijs stellen.

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Wat?!?

Sinds ik mijn 50D heb aangeschaft, is die 17-55 f/2.8 eigenlijk niet van mijn camera geweest. Als er één objectief is waar ik absoluut geen spijt van de aankoop heb gehad, is het wel net die lens.
                Voilà, sta niet alleen, Bart en LesC kennen ook dat objectief

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aerrow Bekijk bericht
                  wél van metaal, er zitten echter een aantal plastieken onderdelen in maar dat is in L lenzen OOK zo!
                  Wel, ik heb deze lens (EF 17-55 F2.8 USM IS) zelf niet, maar in de zomer special 2007 van zoom.nl staat er over deze lens o.a. dit:
                  "De bouwkwaliteit is niet slecht, maar deze 'consumentenlens' mist de waterbestendige en robuuste magnesium behuizing van de 17-40mm, die nota bene goedkoper is".

Uittreksel uit de lenstest van Photozone: http://www.photozone.de/canon-eos/42..._1755_28is_50d
                  "This doesn't mean that it isn't decent but the outer construction is only made of good quality polycarbonate (except for the metal mount) whereas the recent L grade zooms are magnesium-alloy constructions"

Foutje van de redactie(s)?
                  Last edited by GeertB; 21 april 2009, 21:33. Reden: Photozone
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                    "De bouwkwaliteit is niet slecht, maar deze 'consumentenlens' mist de waterbestendige en robuuste magnesium behuizing van de 17-40mm, die nota bene goedkoper is".
                    Eén ding wordt hier wel over het hoofd gezien. Ik heb ook geaarzeld tussen de 17-40 en de 17-55, en het echt niet om die extra 15mm dat ik voor de laatste gekozen heb, maar wel voor de f/2.8! Hoop dat dat duidelijk is?

en IS niet te vergeten!
                    Last edited by LesC; 21 april 2009, 21:47. Reden: IS toegevoegd!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dan zal er inderdaad geen metaal bij te pas komen.
                      Maar Polycarbonaat is ook OK hoor.
                      Wat zijn de eigenschappen van polycarbonaten?
                      - zeer transparant
                      - goed warmtebestendig
                      - erg taai
                      - vorm- en slagvast
                      - goed bestand tegen veroudering
                      - hoog elektrisch isolatievermogen
                      - probleemloos recycleerbaar
                      Plastiek is zomaar geen plastiek hé, ene BTW, mijn brilglazen zijn van.........Polycarbonaat.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dit heb ik allemaal niet ontkend
                        Mijn enige opmerking was: L-lens behuizingen zijn van metaal, de EF 17-55 F2.8 IS niet

Verder weet ik ook wel dat deze lens zowat het beste is wat je kunt kopen als standard zoom op Canon APS-C DSLR's
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Het lijkt alsof we op zoek zijn naar de definitie van een L-lens. Wat hebben we vandaag geleerd (ja Piet H. )
                          1. non L-lenzen zijn niet per definitie slecht;
                          2. een L-lens is een EF-lens (totnogtoe is er nog nooit een EF-S lens tot de adel verheven);
                          3. een L-lens is niet noodzakelijk spatwaterdicht;
                          4. voor mij een vraag: zijn alle L-lenzen (sorry: L-lensbehuizingen) van metaal, die van niet L-lenzen niet? (come and see tomorrow)

Comment

Grtz, RF
                            en mede om die reden, ook wel de stofzuiger onder de lenzen genoemd.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en mede om die reden, ook wel de stofzuiger onder de lenzen genoemd.
                              grt,bouk.
                              da's ook het eerste wat ik daarvan hoor.

de titel "stofzuiger onder de lenzen" was meen ik eerder (terecht of onterecht) aan de 100-400 schuifzoom toebedeeld.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                                da's ook het eerste wat ik daarvan hoor.

de titel "stofzuiger onder de lenzen" was meen ik eerder (terecht of onterecht) aan de 100-400 schuifzoom toebedeeld.
                                gebruik eens zoeken.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X