Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

    koop je tog gewoon een mooi petje met wat camo kleren !?
    wat camo tape op je lens en klaar is kees
    done kan je tog lopen en gaan liggen om te schuilen

    neem je nog een klijn stoeltje me kan je nog rustig gaan zitten ook
    Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

    Comment


    • #32
      Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

      Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht
      koop je tog gewoon een mooi petje met wat camo kleren !?
      wat camo tape op je lens en klaar is kees
      done kan je tog lopen en gaan liggen om te schuilen

      neem je nog een klijn stoeltje me kan je nog rustig gaan zitten ook
      Dad leikt mei inderdaad ein fijne iedee.
      Canonian

      Comment


      • #33
        Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

        Ik heb ze allebei.
        De 100-400 is prima inzetbaar voor veel zaken. IS is zeer handig, en de beeldkwaliteit is goed. Echter, het zwakste punt van de lens is de scherpte op 400mm 5.6, en laat nu net daar de vogelfotografie beginnen.
        De 400 5.6 L is optisch niet een klein beetje beter, maar een pak beter. Laat je niks wijsmaken, dat de 100-400 de 400 zou kunnen vervangen. Zeker niet voor vogelfotografie (waar enorm veel detail in zit, en meestal in donkere omstandigehden / hoge iso / hoge sluitersnelheden)
        Als allround zeker de 100-400, maar als het om vogels te doen is, de 400, geen twijfel!
        Kijk hier even: verschil is best wel groot!!!
        Last edited by Rudy; 4 april 2009, 14:28.

        Comment


        • #34
          Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

          Nog eentje:

          Comment


          • #35
            Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

            bedankt rudy maar deze had ik zelf al op ge googlet.
            heb mijn keuzen nu wel gemaakt maar moet nog aan 100/200 euro zien te komen....
            ik ga voor de 400mm prime

            maar ik ben er nog niet uit welk statief ik zou moeten kopen !?
            iemand tips het liefst zo goed koop mogelijk bespaart me de centen
            Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

            Comment


            • #36
              Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

              Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht
              bedankt rudy maar deze had ik zelf al op ge googlet.
              heb mijn keuzen nu wel gemaakt maar moet nog aan 100/200 euro zien te komen....
              ik ga voor de 400mm prime

              maar ik ben er nog niet uit welk statief ik zou moeten kopen !?
              iemand tips het liefst zo goed koop mogelijk bespaart me de centen
              Feisol!

              Ik heb de 3472 daar gekocht, ik heb ook een Gitzo 5541 (gehad), waar iedereen zo gek over doet.
              Maar het prijsverschil is veel groter dan het kwaliteitsverschil!

              Comment


              • #37
                Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                Koop eerst je 400 mm.Schiet er enkele foto's mee,en je ondervindt dat je misschien niet direct een statief hiervoor nodig hebt.Ik schiet al mijn foto's met 400 en eventueel extender uit het losse handje.(misschien heb ik wel een vaste hand ??)Sluitersnelheid hoog genoeg etc,maar deze 400 mm 5.6is uit de hand zeer handelbaar.

                Comment


                • #38
                  Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Koop eerst je 400 mm.Schiet er enkele foto's mee,en je ondervindt dat je misschien niet direct een statief hiervoor nodig hebt.Ik schiet al mijn foto's met 400 en eventueel extender uit het losse handje.(misschien heb ik wel een vaste hand ??)Sluitersnelheid hoog genoeg etc,maar deze 400 mm 5.6is uit de hand zeer handelbaar.
                  Betrek ook een monopod bij je keuze; mogelijk is dat voor jou ook een interessante optie...

                  Comment


                  • #39
                    Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                    Betrek ook een monopod bij je keuze; mogelijk is dat voor jou ook een interessante optie...
                    Aangezien de 400mm f5.6 geen IS heeft én niet al te lichtsterk is is een monopod zeker aan te bevelen. Ik heb zelf goede ervaringen met een Manfrotto 681B i.c.m. een Manfrotto 234RC2 kop
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #40
                      Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                      ik dacht echt dat ik genoeg info heb gehad ik heb nu mijn 1300 euri bij elkaar gespaard en sta op het punt de 400mm aan te schaffen en dan mijn vader lief aan te kijken of hij een statief voor mij wil betalen omdat ik zoon goed rapport heb
                      dus ben ik dezen discussie weer eens doorgelopen nu ben ik weer gaan twijfelen

                      ik ben er uit dat ik een prime wil maar welken wat nu !?!

                      ik heb hier gelezen dat de 300mm 4,0 het leuk blijft doen met een extender ! dit betekent alleen dat ik alles 2e hands ga aanschaffen omdat ik het anders niet ga halen !
                      maar blijft alles goed werken met extender op mijn canon eos 1000d

                      of toch gewoon de 400mm 5,6 prime !?

                      het enigen wat ik nu dus moet weten is blijft de 300mm goed werken met een extender zo nee ! dan koop ik een 400mm
                      Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

                      Comment


                      • #41
                        Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                        Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht
                        ik dacht echt dat ik genoeg info heb gehad ik heb nu mijn 1300 euri bij elkaar gespaard en sta op het punt de 400mm aan te schaffen en dan mijn vader lief aan te kijken of hij een statief voor mij wil betalen omdat ik zoon goed rapport heb
                        dus ben ik dezen discussie weer eens doorgelopen nu ben ik weer gaan twijfelen

                        ik ben er uit dat ik een prime wil maar welken wat nu !?!

                        ik heb hier gelezen dat de 300mm 4,0 het leuk blijft doen met een extender ! dit betekent alleen dat ik alles 2e hands ga aanschaffen omdat ik het anders niet ga halen !
                        maar blijft alles goed werken met extender op mijn canon eos 1000d

                        of toch gewoon de 400mm 5,6 prime !?

                        het enigen wat ik nu dus moet weten is blijft de 300mm goed werken met een extender zo nee ! dan koop ik een 400mm
                        Héél simpel.

                        Wil je een 400mm, dan koop je een 400mm. 300 + TC is altijd een compromis!
                        Als vogellens, is de 400 beter dan de 300. ik heb ervaren, dat alhoewel men zegt dat de kwaliteit vergelijkbaar is, je in de praktijk toch een stop dicht moet knijpen op de 300 +TC. en dan zit je aan F8....
                        PS, een tweedehandse 400 moet je rond de 800-1000 vinden, naargelang de staat.

                        Comment


                        • #42
                          Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                          Ik ben al jaren bezig met vogelfotografie. ik moet eerlijk zeggen , zoom heb ik nog nooit gemist. Je hebt toch altijd milimeters te kort. Voor vogelfotografie heb je minimum 300mm of meer nodig
                          Ik zou zonder twijfel gaan voor de 300 mm F4 plus 1.4 extender. Dit is echt een supercombinatie. Je hebt 420 mm en deze prime geeft zeer scherpe foto's. Als je dicht genoeg kan komen zodat je voldoende hebt aan 300mm , extender er tussenuit en voila je hebt een vlijm scherpe lens geloof me. Duizende mooie foto's heb ik gemaakt met deze combo.

                          Groeten,

                          Rudy

                          www.vogelsvanbelgie.be
                          Mvg,
                          Rudy
                          www.vogelsvanbelgie.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                            Beide liggen zeer kort bij elkaar. De meesten kopen de 300 met tc voor de IS. Maar mits je statief gebruikt heb je de IS niet nodig. En gaat de 400 goed voldoen. Wil je echter ook fotos trekken in een dierenpark kan een 300 ook makelijk zijn. Dus weeg af weeg af wat je wil.

                            Comment


                            • #44
                              Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                              Héél simpel.

                              Wil je een 400mm, dan koop je een 400mm
                              Ik denk dat Rudy een punt heeft

                              De 400 5.6 is de meest betaalbare tele "pur sang" en de beste keuze als je niet verwacht de eerste tijd geld te hebben voor een langere, twijfel niet

                              De 100-400 is een all-round lens voor de minder "rabiaten" die als ze toch gebeten worden een 500 f:4 erbij kopen

                              De 300 + extender is vis noch vlees (voor vogels)

                              (een 100-400 gebruiker die wacht op een draagbare prime met IS want met f:5.6 heb je dikwijls niet genoeg licht )

                              Comment


                              • #45
                                Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                                oke ik heb jullie reacties gelezen en kom toch uit op een 400mm prime maar nu de laatsten vraag wat raden jullie aan nieuw of 2e hands
                                ik heb genoeg geld voor nieuw maar is dit verstandig als je ook 2e hands kan kopen ?
                                Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

                                Comment

                                Working...
                                X