Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Een grote lens ? Dat lensje is amper 25cm lang en weegt een goede kilo , ik zie eigenlijk geen enkele reden waarom je een gimbalhead zou moeten kopen die 1/3 van je lens moet kosten, een eenvoudig Manfrotto balhoofd moet zeker en vast volstaan voor deze lens ( die ik zelf nog heb gehad ). Ik gebruik zelfs voor m'n véél zwaardere 500F4L en 300F2.8L lenzen met volle tevredenheid een balhoofd en dat werkt perfect ( wel een RRS dan )
    Ho oki, blijkt dus kleiner te zijn dan men 100-400 . Maar qua balhoofd blijf ik bij men standpunt .
    Telkens ik met men balhoofd 1 richting uitwil beweegt de lens toch telkens in een andere richting mee. Dit heb je niet met de andere hoofden die ik heb voorgesteld.
    Ik heb namelijk de gewoonte men camera "horizontaal" te zetten, zodat je wanneer je snel moet zijn (wat geregeld nodig is bij actieve vogels) niet constant moet letten in je zoeker of de horizon goed staat. Dan schuiven je modellen op en moet je dus mee opschuiven . Balhoofd los zetten --> bewegen in de richting van model --> LAP horizontaal weggekanteld. Dit is redelijk silmplistisch uitgelegd waarom ik niet zo tevreden ben met een balhoofd voor vogelfotografie. Voor macrofotografie ben ik er dan weer wel goed over te spreken Wegens je een grote bewegingsvrijheid hebt met een compact hoofd.

    Comment


    • #62
      Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

      Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht
      er staat inderdaat overal op het internet dat hij 25 cm is maar das zonder je zonnen kap ... ben je toch weer zoon 8 cm verder.... en dat zetten ze dan nergens op het internet neer
      Die zonnekap weegt nagenoeg niks en je hebt dan nog het voordeel dat het een uitschuifbare (ingebouwde ) kap is , een lichter, compacter, lichtsterker alternatief met dezelfde optische prestaties zal je moeilijker vinden , een 100-400 is misschien een alternatief maar kan lang niet tippen aan de kwaliteit van de prime, als je denkt dat dit een zware grote tele is dan moet je eens een 500F4 ter hand nemen
      Last edited by RDB; 16 juni 2009, 14:53.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #63
        Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Die zonnekap weegt nagenoeg niks en je hebt dan nog het voordeel dat het een uitschuifbare (ingebouwde ) kap is als je denkt dat dit een zware grote tele is dan moet je eens een 500F4 ter hand nemen
        die zonen kap weegt inderdaad niks omdat hij er al op zit
        en nee ik vind dit nou niet een super zware lens maar als je hem gaat vergelijken met mijn "oude" 55-250 dus ik neem zoon statief niet omdat ik mijn lensje te groot en zwaar vind maar omdat er bij weinig licht veel trillingsonscherpte gaat optreden..
        nou kwam ik vanmiddag een mooi torenvalk tegen maar het was bewolkt dus viel de scherpten tegen
        Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

        Comment


        • #64
          Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          als je denkt dat dit een zware grote tele is dan moet je eens een 500F4 ter hand nemen
          of dit http://www.juzaphoto.com/eng/article...hands_on.htm:D

          Comment

          Working...
          X