Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

    iedereen bedankt ik denk toch dat ik voor de vasten 400 ga met een leuk statief
    dit betekend niet dat jullie moeten ophouden met tips enzv geven
    Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

    Comment


    • #17
      Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      De 100-400mm heeft 300mm zoom, heeft dus de meeste zoom.
      Dus gewoon 4x zoom, anders zou een 18-200 máár 182mm zoom hebben en minder zoomen..............
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

        Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht
        iedereen bedankt ik denk toch dat ik voor de vasten 400 ga met een leuk statief
        dit betekend niet dat jullie moeten ophouden met tips enzv geven
        Zeker een goede keuze. Ik heb destijds voor de 300mm gekozen met een converter is deze bijna even goed. Veel plezier met de aankoop
        Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

        "Photography is truth."

        Comment


        • #19
          Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

          Oorspronkelijk geplaatst door terrano Bekijk bericht
          Wat mij betreft de 100-400, maar ik ben wel bevooroordeeld omdat ik deze zelf heb.
          Ik zou de flexibiteit van de zoom niet meer kunnnen missen en de 400 prime heeft geen IS en zeker die zou ik ook niet meer willen missen.
          Vanuit de hand op 1/160 scherpe foto's kunnen nemen is al dikwijls erg handig gebleken.

          Ik dacht dat ook de minimum focus afstand van de 100-400 mm beduidend kleiner was dan van de 400 ( 1.8 meter tov 3.5 ? meter) waardoor je ook kleinere onderwerpen ( bvb. libellen) nog mooi kan vastleggen.

          Enkel de montage van de zonnekap bij de 100-400 is voor verbetering vatbaar.

          Als je voorbeeldfoto's wil, kan je op mijn site kijken.
          Al de vogelfoto's bvb. zijn met deze lens genomen.

          Mvg, Theo


          Wel, die vogelfoto's op je site mogen er best wezen ...

          Comment


          • #20
            Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Wel, die vogelfoto's op je site mogen er best wezen ...
            Daar ben ik het volledig mee eens
            Spijtig dat er toch wat softe exemplaren tussen de 100-400 reeks blijken te zitten, maar als ik jou foto's bekijk heb jij daar niet meteen last van!
            Mvg, Fre

            Comment


            • #21
              Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

              slechten exemplare !?
              dat klinkt lulig geef je 1300 euri uit is ie tog slecht !?
              Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

              Comment


              • #22
                Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                Spijtig dat er toch wat softe exemplaren tussen de 100-400 reeks blijken te zitten, maar als ik jou foto's bekijk heb jij daar niet meteen last van!
                Ik denk dat dit gerucht wel wat overdreven is ...

                Comment


                • #23
                  Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                  Daar ben ik het volledig mee eens
                  Spijtig dat er toch wat softe exemplaren tussen de 100-400 reeks blijken te zitten, maar als ik jou foto's bekijk heb jij daar niet meteen last van!
                  Ik denk dat dit vooral vroeger het geval was, de laatste jaren hoor je véél minder slechte comments over deze lens, ik heb er onlangs eentje gekocht als lichtgewicht telealternatief en ik ben tevreden
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #24
                    Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                    ik heb de 100-400 gehad en ik heb die maar enkele keren (2 keer denk ik) buiten gehaald. En telkens op 400mm gezet en de ring vaster gedraaid om niet onbewust te zoomen en zo "stof aan te zuigen"

                    Op dat moment dacht ik van mezelf dat ik beter de 400mm vast had gekocht.

                    Heb je andere lenzen waarmee je zou kunnen zoomen als je denkt dat je een zoom nodig hebt ? Neem dan de 400mm vast
                    (ik had op dat moment nog de 70-200 als alternatief als ik niet té veel zoom nodig had)

                    Heb je eigenlijk geen telelens en wordt dit je belangrijkste telelens (en ga je zonder veel ongerustheid voor stof vaak durven zoomen) neem dan de 100-400

                    eigenlijk is 't simpel denk ik

                    400 scherper en goedkoper
                    100-400 duurder maar voordeel gemak van zoom en IS

                    Comment


                    • #25
                      Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                      ik gebruik een 400F5.6 voor vogelfotografie : niet te duur, scherp en weegt geen fluit
                      Maar de 100-400 en 300F4 heb ik ook al enkele keren geleend en eigenlijk zou ik ze best alle drie willen hebben. Maar uiteindelijk moet je er ééntje kiezen.....
                      Op mijn blog staan wat vogelfoto's.
                      20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
                      Het fotoblog van Bertpix.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bertpix Bekijk bericht
                        ik gebruik een 400F5.6 voor vogelfotografie : niet te duur, scherp en weegt geen fluit
                        Maar de 100-400 en 300F4 heb ik ook al enkele keren geleend en eigenlijk zou ik ze best alle drie willen hebben. Maar uiteindelijk moet je er ééntje kiezen.....
                        Op mijn blog staan wat vogelfoto's.
                        Effectief zoals jij schrijf BertPix, die 3 lenzen zijn naar mijn mening alle3 totaal anders.

                        300F4IS :
                        - lichtgewicht
                        - redelijk lichtsterk
                        - IS !! dus veelvuldig gebruik zonder statief!
                        - maar slechts 300mm
                        - compatibel met extender, maar... als je echt frequent wil extenden, dan moet je de 400prime nemen

                        400 F5.6
                        - zeer scherpe / goeie lens voor statiefgebruik!
                        - 400mm begint al goed te tellen ;-)
                        - enkel op 1D's compatibel met extender

                        100-400 IS
                        - voordeel is effectief wel die zoomrange
                        - ook mooie beelden (misschien wel wat minder scherp maar... valt zeer goed mee)
                        - IS !! dus veelvuldig gebruik zonder statief!
                        - niet compatibel met extender


                        Dus... de keuzes te maken zijn:
                        - ben je een statiefman of niet (IS required or not)
                        - is het om vogeltjes te schieten? dan moet je minimaal 400mm hebben, en dan nog zal je moeten schuilhutten , want 400mm is nu ook weer niet zo ver ;-)
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                          bedankt voor de duidelijke uitleg maar bij mij gaat er dan nog eens 1,6 over dus heb ik 640 lijkt me genoeg !

                          ik denk toch dat ik voor 400 prime ga met een statief.

                          nog een vraag word het vinden van het beestje zelf geen hele opgaven met een vaste lens?
                          Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

                          Comment


                          • #28
                            Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                            400 prime hier, handheld. Geen probleem. Voldoende leren vogels benaderen beats een schuilhut.

                            Is zowat het grootste bereik waarmee je zonder veel problemen grote afstanden kan wandelen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                              400 prime hier, handheld. Geen probleem. Voldoende leren vogels benaderen beats een schuilhut.

                              Is zowat het grootste bereik waarmee je zonder veel problemen grote afstanden kan wandelen.
                              dat kan ik confirmeren! vederlicht die 400 f5.6 primelens!
                              (zouden ze dringend in IS moeten uitbrengen.....)
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: 400mm 5,6 vast of een 100-400mm zoom !?

                                Schuilhut of niet aan mm zal je altijd eens te kort komen. Ik heb de 300mm en de extender. Dus je camouflage maakt het dan nog plezanter om de bossen in te trekken
                                Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                                "Photography is truth."

                                Comment

                                Working...
                                X