Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe gaat het in het Canon objectiefwereldje? Wie wacht op welk objectief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe gaat het in het Canon objectiefwereldje? Wie wacht op welk objectief?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    wacht op de 12-60mmL/2.8
    grt,bouk.
    Yep, die zou voor mij ook mogen !
    wel met IS natuurlijk.
    Fuji X - Less became more

Comment

Voor mij een 24-105 L, maar dan f2.8 ipv f4 , ook met IS en USM natuurlijk het mag ook iets breder, vb 22-105 of 20-105, da's altijd leuk meegenomen
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

Comment

Ik wacht op reviews van de sigma 150-500mm.
        Als deze vrij positief zijn (zoals van de bigma), dan ga ik ze mij (op termijn) zeker aanschaffen.
        Ik heb trouwens al geruchten gehoord dat de AF van deze lens bij de 40D niet helemaal zou werken... Nog iemand die dit heeft gehoord?
        Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

EF 400 F5.6 IS

Dan is meteen dat eeuwige dillema tussen de 300 F4 IS + 1.4 ext of de EF 400 F5.6 van de baan.

De 400 F2.8 kreeg 5 jaar na introductie een IS upgrade
          De 300 F4 kreeg 6 jaar na introductie een IS upgrade
          De 500 F4.5 kreeg 7 jaar na introductie F4 én IS upgrade
          De 600 F4 kreeg zijn IS na 11 jaar
          De 300 F2.8 daar moest je wel 12 jaar wachten op de IS versie

De meest recente IS upgrade uit dat lijstje is wel al 9 jaar geleden.

De 400 F5.6 heeft al 15 jaar geen IS . Komaan Canon.
          DigiCam

Comment

Eigenlijk wacht ik op niets. Want wat ik heb voldoet wel aan het meeste van mijn behoeftes. Het meest zou ik nog zeggen de 400 f4 DO IS en de TC's erbij. Maar het gebruik ervan zou zo sporadisch zijn dat hij het niet waard is voor mij.

Langs de andere kant wil ik wel alle lenzen die canon heeft. Want ik kan ze allemaal wel eens gebruiken denk ik

Droomlens en onmogelijk natuurlijk:

10-800 f1.0 L IS met een gewicht van 500gr en een lengte van 15 cm en dit voor 100€

Comment

Voor mij mogen ze een betaalbare 300 - 500 F4 IS maken, lijkt me wel een lekker lensje om vogeltjes te fotograferen
              Hilde

Comment

Waar ik op wacht, die bestaan al, maar geraakt er niet uit.
                Oja gaat over en TS objectief.
                gr, eb

Comment

eigenlijk bestaan alle lenzen al die ik graag zou willen

enige is die ik nog in canon variant zou willen zien is de nikon 17-55 f2.8
                  de canon versie past niet op een 1.3/1.0x crop.
                  (en carl zeiss glas op mijn canon... zeiss glas is nog steeds beter dan L-glas)

verders staat er nog op mijn verlanglijst
                  vaste 200mm f2.0 (ideale portretlens)
                  vaste 85mm of 50mm (allround modelfotografielens op mijn 1.3x crop)
                  150mm macro (voor sporadisch een keertje een iris te fotograferen)
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                    enige is die ik nog in canon variant zou willen zien is de nikon 17-55 f2.8
                    de canon versie past niet op een 1.3/1.0x crop.
                    Die van Nikon is ook een DX versie, werkt niet in FF mode op de D3(wel in crop mode maarja das niet hetzelfde)

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                      Een versie II misschien, als je ziet hoe goed de 70-200 4L IS is

Grts Jan
                      ?
                      Canonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                        ?
                        wel ja als ziet hoe ze de F4 IS versie verbeterd hebben qua scherpte tov de klassieke F4, had ik gehoopt dat ze misschien de laatste IS en een nog betere scherpte konden halen bij een versie II van de 2.8 IS (kijk maar de naar de 16-35 II ivgl met de eerste versie)

Grts Jan
                        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                          wel ja als ziet hoe ze de F4 IS versie verbeterd hebben qua scherpte tov de klassieke F4, had ik gehoopt dat ze misschien de laatste IS en een nog betere scherpte konden halen bij een versie II van de 2.8 IS (kijk maar de naar de 16-35 II ivgl met de eerste versie)

Grts Jan
                          Wat is het verschil tussen die versie I en II van de F2.8 (uiterlijk gezien dan)?
                          Canonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                            Hallo,

Vroeg me af welke veelbelovende objectieven nog op komst zijn, waarop jullie vol spanning zitten te wachten om te bestellen voor Canon, of van Sigma - Tamron - Tokina's met Canon mount?

Ik wacht op een Sigma 150mm Macro en een Canon EF200mm Prime (al lang uit maar weinig 2e hands te vinden of reeds verkocht).
                            Misschien zijn er nog veelbelovende objectieven waarop jullie wachten (vb Sigma's 150-500 of 50mm 1.4, Tamrons....) grote bereiken of lichtsterke.

Thanks,
                            Innovator
                            Ik heb sinds een paar dagen de 70/200 IS 2.8 van Canon.
                            Dan hoef je voorlopig nergens meer op te wachten.
                            Zit op de 400D Canon.
                            Ik heb voor "dichtbij" een 400D met 18/200 van Sigma.

Comment

Ik heb sinds kort een 70/200 IS USM 2.8 van Canon op de 400D.
                              Daarnaast een 400D met Sigma USM 28/200.
                              Perfecte combinatie.
                              Dan hoef je voorlopig nergens op te wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                                Wat is het verschil tussen die versie I en II van de F2.8 (uiterlijk gezien dan)?
                                Ik WENS een versie 2 snap je, ze bestaat nog niet!
                                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Working...
                                X