Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macro lens canon

De Canon EF-S 55-250 IS is zelfs speciaal ontworpen voor de 1,6x crop-camera's van Canon (uitgezonderd de 10D). Vanaf de 300D hebben alle 1,6x crop-camera's een EF-S vatting, dat wil zeggen dat alle EF + EF-S lenzen bruikbaar zijn op een 20D/30D/40D/300D/350D/400D/450D.

Volgens de tests die ik gezien heb (en ook de foto's die op dit forum te vinden zijn) denk ik dat de EF-S 55-250 IS een heel goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, ze is in ieder geval veel beter dan de oudere 55-200 en de 75-300 serie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hier ben ik weer, ik heb dus een Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS

En ik wil dus nog steeds een tele/zoom bijkopen:
      ofwel Tamron AF 18-200mm XR Di II
      ofwel Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS

1. Wat is het best: overkoepelen met de Tamron ofwel verder "bijbouwen" met de Canon?

2. En bestaat er ook een Sigma of Tamron met IS? Of noemt dat daar anders?
      Last edited by Eve; 10 juni 2008, 14:33.
      Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
      Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
      Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

Comment

Ik denk dat je nu de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS hebt...
        In een vorige post heb ik je de Canon tele 55-250mm (zoals ik ook heb, zie mijn signature) aanbevolen.
        Ik probeer, in de mate van het mogelijke bij origineel materiaal (in mijn geval: Canon) te blijven, en zal dus de Canon aanbevelen, eerder dan een ander merk. Zoals gezegd, is die tele goed van een prijs/kwaliteit standpunt. Ik hoop dat je intussen ook de volledige thread die gestart is door DuinDistel hebt doorgenomen.
        De Tamron die je vermeldt, die "dekt" wel het hele gebied tussen 18 en 200mm, waarvoor je bij Canon twee lensen nodig hebt. Hangt erdus een beetje vanaf waar jij je prioriteiten legt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik zou de titel van dit topic aanpassen naar "de lenskeuzes van Eve" want nu gaat het al lang niet meer over macro lenzen. Op deze manier wordt de zoekrobot van BD waardeloos.

Comment

Je hebt gelijk, maar het is tenslotte Eve haar thread... We zouden natuurlijk ook de nieuwe labels kunnen gebruiken?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Misschien is dat het beste ja

En ik zal vanaf nu een onderscheid maken tussen mijn vragen en de threads én voor iedere "leek"vraag een aparte thread opstarten.
              (Dan kunnen we dit forum beter "beginnersforum Eve" noemen! )
              Dikke knuf! Eve'ke -xxx-

Comment

Aangezien ik hier dus over de verkeerde lenzen bezig ben in dit thread ga ik er hier over stoppen en mss een andere betere gepaste thread zoeken.

Maar toch in elk geval bedankt voor de info!

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik denk dat je nu de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS hebt...
                In een vorige post heb ik je de Canon tele 55-250mm (zoals ik ook heb, zie mijn signature) aanbevolen.
                Ik probeer, in de mate van het mogelijke bij origineel materiaal (in mijn geval: Canon) te blijven, en zal dus de Canon aanbevelen, eerder dan een ander merk. Zoals gezegd, is die tele goed van een prijs/kwaliteit standpunt. Ik hoop dat je intussen ook de volledige thread die gestart is door DuinDistel hebt doorgenomen.
                De Tamron die je vermeldt, die "dekt" wel het hele gebied tussen 18 en 200mm, waarvoor je bij Canon twee lensen nodig hebt. Hangt erdus een beetje vanaf waar jij je prioriteiten legt.
                Dikke knuf! Eve'ke -xxx-

Comment

Working...
                X