Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macro lens canon

Ik gebruik de Sigma 150mm f2,8 macro, en meestal zit er een 1,4x teleconverter tussen voor een grotere werkafstand.
    De autofocus heeft dan soms wel kuren (reageert soms niet, en als ik dan een de scherpstelring draai, dan werkt de AF plots wel), maar de scherpte valt nog best mee.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik gebruik de Sigma 150mm f2,8 macro, en meestal zit er een 1,4x teleconverter tussen voor een grotere werkafstand.
      De autofocus heeft dan soms wel kuren (reageert soms niet, en als ik dan een de scherpstelring draai, dan werkt de AF plots wel), maar de scherpte valt nog best mee.
      Exact mijn ervaring. Daarom raad ik nog steeds aan om de Sigma 180mm te kopen.

Comment

sigma 180mm zalig! Scherp, mooie achtergrond , goeie afstand enz enz

groot nadeel: voor mij dan dat je snel de bibbers krijgt dus een snelle sluiterstijd is voor mij een must
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Zo kaap je je eigen draadje hoor. Beter een nieuw topic opstarten.
          Oei
          Ik dacht, dit topic gaat over lenzen...
          Foutje!
          Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
          Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
          Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

Comment

deze topic gaat over macro lensen, dit deel van het forum gaat over lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
              Voor vogels en aanverwante kun je inderdaad beter naar een degelijke zoom/tele grijpen.
              Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Sigma 150mm en vind deze echt super. Zaterdag even naar de vlindertuin geweest (knokke) en miste mijn 200mm tele. Met een macro mis je immers een hoeveelheid DOF.
              Zondag nog naar een valken/uilen voorstelling gegaan met mijn Sigma 170-500 om mijn weekend goed te maken

Voor kleinere dieren, die willen meewerken (en dus stil blijven) zul je met een goeie macro extreem tevreden zijn.
              Ik gebruikte eerste een Tamron 90mm Macro, maar vond deze iets te ligt hiervoor.
              Voor vogels is dus het best om een Sigma 150mm aan te schaffen ipv 50-500mm?
              En dan kan ik ze korterbij halen alsof ze voor mij staan?
              Of kan ik dan evengoed gebruik maken van een kortere macro
              En welke zou je dan aanraden ipv Tamron 90mm?

Of schaf ik dan beter een kleinere macro aan EN een 200mm?

Ik weet het ... veeeel vragen ... maar troost u ik heb er veeeel meer nog in mijn hoofd zitten
              Dikke knuf! Eve'ke -xxx-

Comment

Ik heb even met volle aandacht deze thread gelezen
                en ik denk dus -als ik mis ben, zeg het dan- dat ik de volgende aankoop moet doen voor mijn macro (en zelfs meerdere) kiekjes:
                SIGMA 150mm f2.8 met een 1.4x converter

Volgens wat ik hier allemaal heb opgestoken is deze lens dikwijls aangeprezen en kunnen er nog andere buitenshuis foto's mee gemaakt worden.

Ik heb ook nog in mijn top 3:
                Tokina 100 mm & Sigma 50mm macro met ringflits (1:1)

Klopt mijn analyse?
                Graag uw eerlijke mening, de lenzen zijn duur genoeg om me nu al aan een miskoop te wagen
                Dikke knuf! Eve'ke -xxx-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eve Bekijk bericht
                  Voor vogels is dus het best om een Sigma 150mm aan te schaffen ipv 50-500mm?
                  niet goed opgelet hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eve Bekijk bericht
                    Ik heb even met volle aandacht deze thread gelezen
                    en ik denk dus -als ik mis ben, zeg het dan- dat ik de volgende aankoop moet doen voor mijn macro (en zelfs meerdere) kiekjes:
                    SIGMA 150mm f2.8 met een 1.4x converter

Ik heb ook nog in mijn top 3:
                    Tokina 100 mm & Sigma 50mm macro met ringflits (1:1)

Klopt mijn analyse?
                    Waarom zou je in godsnaam 3 macrolenzen aankopen . En laat die ringflitser maar helemaal achterwege.

Comment

niet goed opgelet hé
                      Decapix zei toch: "Voor vogels en aanverwante kun je inderdaad beter naar een degelijke zoom/tele grijpen.
                      Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Sigma 150mm en vind deze echt super."

Of begrijp ik hem verkeerd?
                      Dikke knuf! Eve'ke -xxx-

Comment

Waarom zou je in godsnaam 3 macrolenzen aankopen . En laat die ringflitser maar helemaal achterwege.
                        Nee ik had een top 3 gemaakt en die SIGMA 150mm f2.8 kwam op de eerste plaats uit, de rest volgde op de 2de en 3de plaats...
                        Snappie?

niet goed opgelet hé
                        Dikke knuf! Eve'ke -xxx-

Comment

Laat ik het even duidelijk stellen...
                          Ik geraak er NIET meer wijs uit!
                          Dikke knuf! Eve'ke -xxx-

Comment

Voor macro's heb je een specifieke macrolens nodig = een objectief dat 1:1 haalt.
                            vb: Sigma 180mm, Sigma 150, Sigma 105mm, Tamron 180mm, Tamron 90mm, Canon 100mm enz...

Met een 180mm zal je verder van je onderwerp kunnen blijven dan met een 105mm en zo de kans op het verjagen van het insect verkleinen.

Ik heb nu de Sigma 105mm. Een tof objectiefje waarmee ik, naar mijn normen, goede resultaten behaal.
                            Ik ga nu nog een Sigma 180mm bijkopen.
                            Eerst was ik van plan een 150mm te gaan halen maar deze opmerkingen van Black B@ndit en hvr_oosterzele hebben me doen besluiten om voor de 180mm te gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Exact mijn ervaring. Daarom raad ik nog steeds aan om de Sigma 180mm te kopen.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Voor macro's heb je een specifieke macrolens nodig = een objectief dat 1:1 haalt.
                              vb: Sigma 180mm, Sigma 150, Sigma 105mm, Tamron 180mm, Tamron 90mm, Canon 100mm enz...

Met een 180mm zal je verder van je onderwerp kunnen blijven dan met een 105mm en zo de kans op het verjagen van het insect verkleinen.
                              Precies. En voor vogelfotografie heb je nooit mm's genoeg. Een 50-500mm is dus een véél beter idee dan een vaste 150mm voor vogelfotografie.
                              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                                Precies. En voor vogelfotografie heb je nooit mm's genoeg. Een 50-500mm is dus een véél beter idee dan een vaste 150mm voor vogelfotografie.
                                Behalve voor struisvogels

Comment

Working...
                                X