Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke UV filer op EF-S 17-55 2.8 IS USM ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke UV filer op EF-S 17-55 2.8 IS USM ?

Ik gebruikte ook geen filters omdat dit de beeldkwaliteit niet altijd ten goede komt. Maar dan had ik ineens een kras op mijn lens. Niet dat je dat merkt op de foto's maar de doorverkoopwaarde is wel ineens weg.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Ik gebruikte ook geen filters omdat dit de beeldkwaliteit niet altijd ten goede komt. Maar dan had ik ineens een kras op mijn lens. Niet dat je dat merkt op de foto's maar de doorverkoopwaarde is wel ineens weg.
      Had je er geen zonnekap op Dirk?
      Idd. de doorverkoopwaarde is niks meer, maar zou hem zo bij zo niet verkopen, het is een pracht lens.
      Ik heb wel een UV filter deze zet ik er alleen op in slechte omstandigheden zoals bijv. bij zee, zandverstuiving, regen. De zonnekap heb ik er altijd op, wel lastig met een circ.polar filter dan moet je altijd met je vingers in de zonnekap zitten klooien. Ook heb ik het met een rubberen zonnekap geprobeerd dat ging niet goed op 17 mm, dan zag je de zonnekap op de foto in de hoekken. Wel jammer, dit was makkelijk op het polar filter, deze kan je zo instellen door aan de zonnekap te draaien omdat hij in het filter geschroeft wordt.
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
        Had je er geen zonnekap op Dirk?
        Idd. de doorverkoopwaarde is niks meer, maar zou hem zo bij zo niet verkopen, het is een pracht lens.
        Ik heb wel een UV filter deze zet ik er alleen op in slechte omstandigheden zoals bijv. bij zee, zandverstuiving, regen. De zonnekap heb ik er altijd op, wel lastig met een circ.polar filter dan moet je altijd met je vingers in de zonnekap zitten klooien. Ook heb ik het met een rubberen zonnekap geprobeerd dat ging niet goed op 17 mm, dan zag je de zonnekap op de foto in de hoekken. Wel jammer, dit was makkelijk op het polar filter, deze kan je zo instellen door aan de zonnekap te draaien omdat hij in het filter geschroeft wordt.
        Ik heb de slechte gewoonte om de lens (met of zonder camera) neer te zetten op de lensvoorkant. En dat dan eens gedaan zonder de dop erop.

Moet dringend leren om met camera deze altijd op de onderkant van de camera te zetten. Maar met een grip dan ligt hij zo scheef hé. En een losse lens nooit nergens neerzetten tenzij in de tas.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

heb heb nu een weekje mijn 17-55 2.8 en de 40d en het bevalt me super.

Nog geen filter en zoveel mogelijk de zonnekap op, maar ik denk toch dat voor een filter ga zorgen, ik vertrouw het anders niet.

ik ben tot nu toe heel tevreden van de lens.

Comment

Goede keuze gemaakt bobino! Als je voor een filter gaat, ga dan voor een B+W MRC filter dan zit je altijd goed. Of een Hoya HMC Pro1 filter, dit is ook een heel goed filter.
            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

een klein vraagje , hoeveel stop's win je met die IS?
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Drie stops

Comment

Working...
                X