Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All in one lens voor EOS 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• All in one lens voor EOS 400D

Ik ben nog in het bezit van de Eos 400D met kit-lenzen 18-55 en 55-200.bestaat er een lens die de twee combineert en ook lichtgevoeliger is (bv. voor concertfotografie zonder te flitsen)? Daarbij komt ook nog dat ik niet TE veel centen wil uitgeven en toch prijs-kwaliteit wil. Wie kan me helpen?

Re: All in one lens voor EOS 400D

all-in-one + lichtsterk + goedkoop zal niet samengaan vrees ik.

Als je iets all-in-one zoekt, zoek je dan richting 18-200 of mag het bereik kleiner zijn? Je hebt de Canon 24-105 f/4 die redelijk lichtsterk is maar weinig tele heeft en niet echt goedkoop is...

Je hebt de sigma 50-150 2.8, die is dan weer lichtsterker maar heeft een pak minder breedhoek (zeg maar geen ), wat meer tele en is goedkoper...

Wil je echt een 18-200, die is dan wel goedkoper maar niet lichtsterk...

Je zal dus ergens inboeten : bereik, lichtsterkte of prijs...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Een dergelijk 'super zoom' telescoop lens bestaat inderdaad. Maar een lichtsterke lens moet je daarin niet zoeken. Ook zal je bij de uitersten van een dergelijk lens grote vervormingen hebben. Een dergelijk lens kopen vind ik weggesmeten geld. Enkel in het midden van hun bereik zal je misschien redelijke resultaten halen. Het is beter dat, voor het bereik die je wilt, 2 à 3 lenzen koopt. Het is natuurlijk een veel duurdere aankoop, maar de resultaten zullen navenant zijn. Spaar je centen en verspreid de aankoop over enkele maanden/jaren, dit is wat ik je kan aanraden. Jammer dat ik je moet teleur stellen maar het is nu eenmaal een voldongen feit.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb een Sigma 18-200mm OS DC en ben er erg tevreden van. Deze lens is juist aan de uiteinden (18 en 200) het beste qua beeldkwaliteit. Maar vanaf het te donker is, begint deze lens te 'hunten' en aangezien ze een f-waarde van 3,5-6,3 heeft, is ze sowieso niet erg geschikt voor fotografie zonder flits bij schemerlicht. De 6,3 wordt trouwens al bereikt op 140mm.

Groet

Michael
        Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
        I'm a rookie

Comment

Working...
        X