Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Sony A350 ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen voor Sony A350 ???

Hallo iedereen,

zoals jullie zien ben ik nieuw hier.
    Ik heb m'n oog laten vallen op de nieuwe Sony A350 maar ben nu op zoek naar een goede combinatie lenzen.
    Na uitgebreid topics lezen hier op het forum weet ik het helemaal niet meer

Als oldtimerliefhebber ben ik vooral op zoek naar (een) lens(-zen) om op beurzen foto's te nemen (waar er meestal weinig of slecht licht is) en voor outdoor rally's en races.

Eerst dacht ik aan de Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Sony maar als ik dit forum lees, zou die niet lichtsterk genoeg zijn.
    Dus misschien toch beter 2 aparte lenzen?

Help !!

PS, ik dacht aan een budget van +/- 400 €

Alvast bedankt.

David
    Last edited by Franciskine; 12 april 2008, 13:59. Reden: Titelaanpassing
    Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
    (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Re: Sony A350 + ???

Kijk eens naar de Tamron 17-50 2.8
    Die ligt binnen je budget (+/- 380euro).
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Kijk eens naar de Tamron 17-50 2.8
      Die ligt binnen je budget (+/- 380euro).

Dat zal voor gebruik op circuits en bij rally's wel wat weinig zoom zijn vrees ik.
      Daar ga ik toch minimaal een 200 mm voor nodig hebben.

Comment

De 18-200 (of de nieuwere 18-250 die wat beter schijnt te zijn) is op zich een handige oplossing. Er kleven twee bezwaren aan. De eerste is dat hij in hehet bereik dat je binnen gebruikt niet erg lichtsterk is. Het tweede bezwaar is dat dit soort "super" zooms optich niet optimaal zijn.
        Als je echt binnen die EUR 500 wilt blijven is op zich de tamron 17-50 in combinatie met de tamron 55-200 een aardige combinatie. Lichtsterk in het bereik dat je binnen fotografeert (maar verwacht geen wonderen, bij matig licht zal je met F/2.8 ook langer sluitertijden krijgen) en in het telebereik optisch een best goede lens voor zijn geld. Op alphamountworld wordt lovend over de sony uitvoering van deze lens gesproken (optisch gelijk, maar mechanisch wat beter) en ook ephotozine.com is erg enthousiast over deze lens.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik denk wat je hier vraagt een beetje moeilijk is gezien je budget

2 bemerkingen: Ik veronderstel fotograferen van oldtimers op beurzen bij minder licht met breedhoeklens, fotograferen van races buiten bij vrij goed licht met telelens

Ik stel ook voor om zeker eens te kijken naar de A300 ipv de A350, deze is iets goedkoper en door zijn 10 megapixels ipv 14 megapixels gaat hij minder ruis geven bij hogere iso's wat nuttig is voor jou op beurzen bij weinig licht

Dit eventueel vrijgekomen budget kun je dan weer spenderen in lenzen (win-win situatie dus)

Als je voor een 1-lens oplossing gaat, is het stukken beter om voor de 18-250 versie te gaan, liefst nog de Sony versie, deze stelt sneller scherp, wat nuttig kan zijn op't circuit. (tamron 18-250 kost ongeveer 420, sony versie kost kleine 500euro)

Voor een 2 lenzen oplossing met je budget: Mijn voorstel:

Sigma 17-70 f2.8-4.5: is vrij lichtsterk, zeer degelijke lens, kost ongeveer 300 euro.
          +
          Sigma 70-300 APO DG Macro f4-5.6: prijs/kwaliteit , prijs 220 euro

Het voorstel van die Tamron 17-50 f2.8 moet je toch ook overwegen vind ik, het was een goed voorstel, je kan daarbij ook proberen de "beercan" (2e hand Minolta 70-210 F4; richtprijs 150euro) erbij te kopen...

Moeilijk!! Veel plezier ermee en hopelijk helpt het wat!

Comment

En wat ook mogelijk is voor jouw budget ongeveer is de volgende set tweedehands :

Sigma 17-70
            Minolta 100-300 D Apo (vind ik als telezoom een topper qua prijs/kwaliteit)

of

KM 17-35/2.8-4 D
            KM 24-105/3.5-4.5 D (voor deze all-round eenzelfde commentaar als bij de 100-300D)
            Minolta 70-210/4

of

KM 17-35 D
            Minolta 50/1.4
            Minolta 70-210/4

Zoals hierboven al gezegd, zou ik ook eerder een a300 dan een a350 kiezen. De 4 extra mp's zijn niet altijd een voordeel en de meesten benutten het voordeel daarvan niet echt (tenzij je echt groot wil gaan afdrukken of je als je sterk wil croppen, maar dan moet je lenskwaliteit in verhouding zijn).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het prijsverschil tussen de A300 en de A350 is maar 10 €, dus dat maakt niet veel uit. Maar als ik het goed begrijp geeft de 300 een beter resultaat als ik niet groter zou gaan printen dan A4 ( en dat is ook niet de bedoeling ).

Het gebruiksgemak van 1 enkele lens ( Sony 18-250mm f/3.5-6.3 DT ) weegt dus niet op tegen de betere lichtgevoeligheid van de 2 aparte lenzen
              ( Sigma 17-70 f2.8-4.5 + Sigma 70-300 APO DG Macro f4-5.6 ) ?

PS, is die Minolta niet al te oud voor het beperkte prijsverschil, of is dat echt zo'n klasselens ?

Comment

De tamron 17-50 heeft ten opzichte van de sigma 17-70 het voordeel dat hij over het hele bereik F/2.8 is (de sigma gaat al snel naar F/4) en dat hij optisch toch ook wat beter is.
                De tamron 55-200 is een in mijn ogen zwaar onderschatte lens. Ondanks zijn "budget" uitvoering is hij erg goed. Zie de conclusies uit ephotozine.com:

In summary, the positive points of the Tamron 55-200mm f/4-5.6 LD Di11 are:
                Amazing optical quality for a budget lens
                Price makes excellent value for money
                Hood included

The negative points are:
                Plastic mount (can wear if much lens changing is practiced)
                AF is a little slow and noisy.

De keus voor de a300 of a350 is een lastigere. Met beide zul je waarschijnlijk goed uit de voeten kunnen.
                Meer info over lenzen en zo kun je vinden op www.dyxum.com.

Comment

ik heb mijn sigma 70-300 tekoop staan eh dat weet je
                  ondertussen al,

het is een prima lens,
                  veel leden zullen hier hetzelfde zeggen

greetz

Sven
                  Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
                  http://photograbber.blogspot.com/

Comment

Over de lenzen kan ik niet veel meer zinnigs vertellen, maar wel een opmerking over de body: heb je de Live View wel echt nodig? Want tussen a200 en a300 zit een redelijk prijsverschil, maar die camera's zijn verder wel identiek. Ik heb bewust de 200 gekozen omdat ik bij m'n bridge toch het schermpje nooit gebruikte om te fotograferen.
                    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

ik gebruik enkel de live view om
                      mijn foto's te controleren op scherpte,

ik maak meestal foto's door de zoeker

nu back on topic!

greetz
                      Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
                      http://photograbber.blogspot.com/

Comment

Lijkt me redelijk on topic te zijn. Live view is de mogelijkheid om foto's te MAKEN via het LCD scherm. Camera's zonder live view hebben ook een LCD scherm om de foto's nadien te bekijken en te controleren. Als ik het zo hoor, heb je juist een slordige 150€ extra gevonden voor lenzen
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfaromeocars Bekijk bericht
                          Het gebruiksgemak van 1 enkele lens ( Sony 18-250mm f/3.5-6.3 DT ) weegt dus niet op tegen de betere lichtgevoeligheid van de 2 aparte lenzen ( Sigma 17-70 f2.8-4.5 + Sigma 70-300 APO DG Macro f4-5.6 ) ?

PS, is die Minolta niet al te oud voor het beperkte prijsverschil, of is dat echt zo'n klasselens ?
                          Wat betreft de oudere Minolta: check hier eens even wat de commentaren zijn: www.dyxum.com.

In een heel aantal gevallen heeft de Sony 18-250 zeker meer voor- dan nadelen.
                          Voor outdoor racing zal deze lens echter niet snel genoeg zijn, vrees ik.
                          Voor op een beurs kan deze lens wel OK zijn in combinatie met een goede flitser.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Als je lichtsterk wilt, zou ik voor de tamron gaan. deze is F/2,8 over het hele bereik en heel scherp. Scoort wat beter dan de genoemde sigma.
                            De tamron 55-200 is wat korter dan de sigma 70-300, maar is optisch eveneens beter.
                            Het geld dat je met de keus voor de a200 ipv de a350 bespaart is misschien voldoende om een externe flitser te kopen.

Comment

Re: Lenzen voor Sony A350 ???

Wat een moeilijke keuze zeg

Ondertussen wat rondgekeken en geluisterd naar mensen die er (hopelijk) iets van kennen, en ondertussen denk ik dat ik m'n budget wat ga (moeten) optrekken.

Voorlopig staat het op de:
                              A300 ( voor de Life View EN het kantelbare schermpje )
                              Sigma 15-50 2.8
                              Sigma 50-150 2.8

Maar als ik dan een paar site's ga vergelijken kom je blijkbaar zo goed als nergens exact dezelfde lenzen tegen.

Weten jullie trouwens wat het verschil is tussen de Sigma 50-150mm F 2.8 EX APO DC HSM en de Sigma 50-150mm F 2.8 II EX APO DC HSM ?

Comment

Working...
                              X