Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Sony A350 ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen voor Sony A350 ???

Voor je standaardbereik heb je de keus tussen de tamron en de sigma. De tamron is volgens een aantal testen optisch wat beter. Op dit forum zul je een hoop tevreden gebruikers van deze lens vinden.
    De 50-150 zet ik wat vraagtekens bij. Hij zal voor bij ralleys wat kort zijn. Dan moet je toch eerder naar 200 of zelfs nog iets verder.
    Als je wat meer wilt uitgeeven is het misschien verstandig nog even te wachten met de telezoom. Tamron is net op de markt gekomen met een 70-200 F/2.8 die op een aantal forums al heel positief is besproken, en sigma komt binnenkort met een 70-200 F/2.8 met een hsm motor erin voor sony. Beiden zijn iets zwaarder (vooral de sigma) maar hebben wel meer bereik.
    Maar om eens te kijken welk bereik je nodig hebt kun je ook nog eens kijken naar de tamron 55-200m, en wat je dan overhoudt gebruiken voor een flitser of op de bank zetten tot je hebt ervaren wat een mooi bereik voor je is.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Wat Bask zegt, daa ben ik helemaal mee akkoord...

De tamron 17-50 f2.8 iets dat tikkeltje beter;

Het verschil tussen de sigma 50-150 versie I en II is dat de versie II een update is van de eerste versie, op termijn zal dus de versie I wellicht niet meer te vinden zijn. De versie I is een van de weinige lenzen van Sigma die je niet kan kopen voor Sony/Minolta. (Heeft een geruisloze HSM motor)
      Deze lens lijkt mij ook net wat te kort, het gewicht is natuurlijk een pluspunt.

Ik zou eerder ook opteren voor de Sigma 70-200 (ook een versie II voor dezelfde reden en heeft geruisloze HSM motor) of Tamron 70-200. Beiden zijn nog helemaal niet te koop bij ons, en zelfs een concrete datum/periode is er eigenlijk niet!

Om het helemaal moeilijk te maken, Moest je echt de 50-150 willen moet je misschien terugkijken naar de A350 De A350 heeft zoveel megapixels, dat er een "teleconverter" (lees:cropmode) bestaat (enkel in live-view) om x1,4 of x2 te doen. Bij bijvoorbeeld x2 wordt je 50-150 dus een 100-300
      In de praktijk zal enkel de x1,4 mode bruikbaar zijn (je hebt dat 7,7 megapixels over)

't wordt er niet makkelijker op (Ik zou nog steeds voor de A300 gaan + tamron 17-50/Sony 16-105/Sony-16-80 + Sony 70-300 SSM)

Het is altijd een budgetkwestie

Comment

Van't weekend lag er bij foto grobet nog een minolta 100-300 voor 49 eur.
        niet de beste versie van die lens maar de prijs is wel schappelijk.

Misschien een goed idee om daarmee te kijken wat voor bereik je zoekt in een zoomlens.

Voor die prijs krijg je die lens altijd wel terug verkocht dus je broek zal je er niet aan scheuren.

G
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Mag ik een onbescheiden vraag stellen?

Heb je al ervaring met een spiegelreflex? Het zijn niet de gemakkelijkste onderwerpen die je kiest (welke zijn dat wel ) en het is niet zo dat het met goed materiaal gegarandeerd goed gaat lukken.

Die live view gaat je voor circuit fotografie niets maar dan ook niets brengen. waarom? je kunt dan je camera niet stabiel vasthouden, simple as that.

en voor binnen? ach je kunt wellicht bij een wat extreem standpunt (kikvors) je compositie makkelijker beoordelen maar beter? door de lens zie je die hinderlijke reflectie of vlek wél die later je foto onbruikbaar laat zijn.

Mijn advies: Koop een tweedehands body, één heel goede lens (fullframe) en leef je een tijdje uit op één onderwerp.
          die body's gaan zo hard dat je door de bomen het bos niet ziet en een heel goede lens gaat zeker 15 tot 20 jaar mee, je leert de lens kennen en de beste resultaten eruit halen. je zult merken dat je body er -in mindere mate- toe doet. en je opgedane kennis laat je straks beter kiezen welke spullen je nog meer nodig hebt want helaas: de sky is the limit.

heb je al wel veel ervaring dan heb ik niks gezegd natuurlijk
          het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
          Telecaster weblog
          km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster Bekijk bericht
            Mag ik een onbescheiden vraag stellen?

Heb je al ervaring met een spiegelreflex? Het zijn niet de gemakkelijkste onderwerpen die je kiest (welke zijn dat wel ) en het is niet zo dat het met goed materiaal gegarandeerd goed gaat lukken.

Die live view gaat je voor circuit fotografie niets maar dan ook niets brengen. waarom? je kunt dan je camera niet stabiel vasthouden, simple as that.
            Ben ik wel enigszins mee eens, maar ik denk dat live-view juist helpt om de overstap naar een spiegelreflex gemakkelijker te maken. Iedereen hoe gevorderd ook, kan toch wel situatie bedenken waar live-view (en/of een kantelbaar scherm) zijn nut toont. Het enige "belangrijke" dat je verliest is wat in grootte en helderheid van een zoeker. Maar veel mensen die nog nooit met een spiegelreflex hebben gewerkt, vinden de zoeker van de A300/A350 toch al een verademing.

Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster Bekijk bericht
            en voor binnen? ach je kunt wellicht bij een wat extreem standpunt (kikvors) je compositie makkelijker beoordelen maar beter? door de lens zie je die hinderlijke reflectie of vlek wél die later je foto onbruikbaar laat zijn.
            Ik denk dat live-view meer bijdraagt op auto-shows dan louter leuke/originele perspectieven zonder op de grond of iets dergelijks te moeten gaan liggen. Om het (eind-)resultaat (of toch zo goed als) real-time te zien alvorens de foto genomen wordt (en dus niet 3 keren dezelfde foto te moeten nemen NA het trekken van een foto), lijkt mij van grote waarde. (Vooral voor mensen met wat minder/geen ervaring met een spiegelreflex) Een camera met een echt bruikbaar live-view systeem maakt spiegelreflex fotografie juist toegankelijker en zou eigenlijk moeten toegejuichd worden...

Er zijn talloze mensen die een spiegelreflex kopen, maar naderhand inzien dat het niets voor hun is. Zo'n live-view systeem kan zo'n mensen juist helpen zonder grote compromissen te doen aan een echte spiegelflex!

Mijn gedacht natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Ben ik wel enigszins mee eens, .....
              ....
              Thanks, ook mijn idee

Ik heb al wat ervaring met het gebruik van een spiegelreflexcamera.
              Veeeele jaren geleden, toen de dieren nog spraken, werkte ik met een Minolta.

Later ben ik wegens tijds- en geldgebrek en omwillen van het kleine formaat nogal snel overgestapt op een compacte digitale camera maar onlangs kon ik het toestel van een vriendin gebruiken (Sony A100) om foto's te gaan nemen op de Rally Gilbert Staepelare. En daardoor is het weer gaan kriebelen
              Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
              (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Working...
              X