Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groothoeklens...

hulp nodig...
    ik ga dus voor een nieuwe groothoek...
    de keuze is de volgende:
    1. 17-40mm Canon F4 L 650 € -50€ cashback (stuk overlap op m'n 28-135 IS USM). Zonnekap inclusief als ik goed ingelicht ben.
    2. 10-20mm Sigma Dx HSM 460 € (overlapt nergens want de andere sigma gaat dan weg...). Deze is stuk minder lichtsterk, maar lijkt me minder belangrijk op een groothoeklens.

Gebruik zal enkel op Reis zijn in 22-daagse doro ecuador, en dan denk ik vooral aan de galapagos cruise... Daarna hebik niet speciaals iets in't vooruitzicht. kan zijn dak ze daarna houd, kan zijn dak ze weer verkoop...

Iemand goeie argumenten tegen of voor 'n bepaalde lens, of zelfs alternatieven...?

Re: Groothoeklens...

ik vraag me af , werkt zo'n sigma lens wel op een 10D ?

want dat is een DC lens (zoals de ef-s lenzen is dat toch ? die ik dacht niet passen op een 10D) ?

Comment

Deze werkt zeker en vast op de 10D (zelf eigenaar van deze combinatie). Het is EF lens, geen EF-s.
      De sigma vind ik persoonlijk een topper: mooie kleuren, en goed scherp. Het is eigenlijk een compleet andere lens dan de 17-40, want deze laatste is niet heel wijd meer op een cropcamera.
      Maar eens je zo'n echte brede hoek hebt gehad als 10mm wil je die niet meer kwijt
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Dat is ook mijn gedacht. Zalige lens die 10-20. Its a keeper
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

er is ook de sigma 10-24 aangekondigd, wanneer die beschikbaar is, en wat de prijs zal zijn, weet nog niemand, naargelang wat je zelf wilt (#mm) kan je daar misschien nog op wachten. (als je dat er voor over hebt)
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

Comment

niet twijfelen 10-20 sigma
            snel, scherp, 10 mm is zeeeeeeer breed en dus zijn geld meer of waard
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

al eens aan de tokina sd 12-24 f4 gedacht
              heb hem zelf en is een prima lens

Comment

heb al aan die tokina gedacht, en advies gevraagd aan een prof-fotograaf, en die vertelde me dat een sigma toch net een tikkeltje beter glas zou hebben dan de tokina glazen.
                of het waar is laat ik in het midden

Maar gezien ze ongeveer dezelfde prijs hebben, opteer ik liever voor de 10 mm ipv de 12 mm omdat ie net toch die 2mm wijder kan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                  er is ook de sigma 10-24 aangekondigd, wanneer die beschikbaar is, en wat de prijs zal zijn, weet nog niemand, naargelang wat je zelf wilt (#mm) kan je daar misschien nog op wachten. (als je dat er voor over hebt)

- Hierover vind ik niks? enkel over de aangekondigde tamron 10-24 ?
                  - tijd heb ik nog tot halverwege mei. ik vertrek op 26 mei, en de laatste dagen voor ons huwelijk zal mijn hoofd waarschijnlijk niet naar lensjes staan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sankth Bekijk bericht
                    heb al aan die tokina gedacht, en advies gevraagd aan een prof-fotograaf, en die vertelde me dat een sigma toch net een tikkeltje beter glas zou hebben dan de tokina glazen.
                    of het waar is laat ik in het midden

Maar gezien ze ongeveer dezelfde prijs hebben, opteer ik liever voor de 10 mm ipv de 12 mm omdat ie net toch die 2mm wijder kan...

volgens testcijfers zijn ze aan elkaar gewaagd... en de 12-24 is bruikbaar op FF. Dat deed mij voor de 12-24 kiezen. Geen spijt van. Op 12 mm staat de persoon naast je aan tafel er ook mee op hoor...
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      en de 12-24 is bruikbaar op FF.
                      Dan vraag ik me af waarom Tokina het volgende op zijn website zet:
                      The all-new AT-X 124 AF PRO DX lens is Tokina’s first lens designed for use exclusively on Canon and Nikon Digital SLR cameras having an APS-C sized sensor.
                      Sigma heeft wel een 12-24 die geschikt is voor FF.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                      X