Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breeeeeeeedhoek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Breeeeeeeedhoek

Ik wil mijn Tamron 17-35 van de hand doen. 't Is een uitstekende lens, maar ik heb voor mijn toepassingen te weinig breedhoek. en nu komt het:

Die Tamron is écht een hele goeie lens: scherp, vol contrast, mooie kleuren, en daar wil ik dus niet aan inboeten.
    Waarvoor heb ik die ultra wide angle nodig: landschappen, maar even goed portretten (ten voeten uit dan wel) met veel achtergrond, bijvoorbeeld in de natuur, groepsfoto's, enzovoort. Lichtsterkte is niet belangrijk. Als 't effe kan, zou hij ook op Ff moeten werken, want daar ga ik mettertijd toch naartoe. Mijn Tamron werkt ook op FF. Gaat dat niet: tant pis, want ik wil ooit ook nog een 16-35L, en die is breed genoeg op FF voor mij.

Mijn budget ligt rond de 450 Euro, maar 't kan ook ietske meer zijn als de lens het waard is. Maar die richtprijs dus.
    ______
    www.vue.photo

Re: Breeeeeeeedhoek

Indien je later nog FF wil gaan, is er maar 1 optie:
    Sigma 12-24 aan +-700 Euro

Tenzij je primes ook in overweging neemt, maar 't zal ook een dure aangelegenheid zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Gaat dat niet: tant pis, want ik wil ooit ook nog een 16-35L, en die is breed genoeg op FF voor mij.

Mijn budget ligt rond de 450 Euro, maar 't kan ook ietske meer zijn als de lens het waard is. Maar die richtprijs dus.
      Ok dan: de Canon 10-22 EF-S, absoluut zonder twijfel. Die is super: uiterst scherp, nauwelijks vervorming (hoewel dat bij landschappen al helemaal geen probleem zal zijn.)
      Ik heb de 10-22 en de 17-40 L - en die 10-22 is scherper.
      Er zit denk ik weer een cashback bij, dus dat kan lukken. Ze is het in elk geval waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
        Ok dan: de Canon 10-22 EF-S, absoluut zonder twijfel. Die is super: uiterst scherp, nauwelijks vervorming (hoewel dat bij landschappen al helemaal geen probleem zal zijn.)
        Ik heb de 10-22 en de 17-40 L - en die 10-22 is scherper.
        Er zit denk ik weer een cashback bij, dus dat kan lukken. Ze is het in elk geval waard.
        Is dat geen APS-c geval? Simple vroeg een FF-lens. Ik denk dat er dan maar 1 betaalbaar alternatief is, inderdaad de Sigma.
        Last edited by pol parasol; 21 maart 2008, 10:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Is dat geen APS-c geval? Simple vroeg een FF-lens. Ik denk dat er dan maar 1 betaalbaar alternatief is, inderdaad de Sigma.
          I know, maar hij zei ook

Gaat dat niet: tant pis, want ik wil ooit ook nog een 16-35L, en die is breed genoeg op FF voor mij.

Comment

hmm, ik ga hem niet nieuw kopen hoor. Ik wacht wel even tot er iets voorbij komt.
            Wat ik vergeten zeggen was: niet al te veel vervorming gewenst. je kan het niet vermijden, maar er bestaan wel grote verschillen. Ik ken die lenzen echter niet, en wil graag gebruikerservaringen. Eerlijk hé, zonder je eigen lens te verheerlijken.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Ik heb ook die 10-22 lens en die is superscherp 'k heb echter geen vergelijk met andere breedhoek lenzen.

Maar ik ben allesinds zeer tevreden over die lens.

'k heb ze trouwens gekocht na hier en op veel andere forums erover te lezen en niets dan goede comentaren te vinden.
              President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

hmm, ik ga hem niet nieuw kopen hoor. Ik wacht wel even tot er iets voorbij komt.
                Wat ik vergeten zeggen was: niet al te veel vervorming gewenst. je kan het niet vermijden, maar er bestaan wel grote verschillen. Ik ken die lenzen echter niet, en wil graag gebruikerservaringen. Eerlijk hé, zonder je eigen lens te verheerlijken.
                Sigma 10-20mm EX DC HSM F: 4.0-5.6 Nikon Digitaal.
                FF geen idee
                € 465
                (Scoort goed op photozone.de - survey)
                Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Mijn Sigma 12-24 bevestigt de positieve tests van Photozone. Lees die dus even; veel meer kan ik er niet aan toevoegen, behalve misschien een paar voorbeeldjes (alle zonder correcties voor perspectief, vervormingen, ...) :

Last edited by K-2; 21 maart 2008, 17:15.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik wil ooit ook nog een 16-35L, en die is breed genoeg op FF voor mij.
                    Zie je hierover niet nog eens nadenken ?
                    Sinds een paar weken staat mijn 12-24 weer op een filmbody... Da's pas breeeeeeeeeedhoek .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Wow, lekker breed allemaal... tja... toch maar breed dan... 't zal me voor de vervallen fabrieken en dergelijke ook goed van pas komen denk ik.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

En nog eentje als dessert :

Comment

Jaja, 't is al goed man... pestkop! Ik ben helemaal overtuigd. Nu nog wachten tot er eentje in Aangeboden voorbij komt gewandeld.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Geduld is een schone deugd, vooral in de paastijd

(ps: de Sigma 10-20 levert wel dezelfde kwaliteit, maar ik heb voor de 12-24 gekozen vanwege het feit dat ik de lens ook op een filmbody (of FF-dlsr - wie weet -) wil gebruiken.)

Comment

ik vind die eigenlijk redelijk soft & weinig scherpte

wat denk je hier van (canon 10-22mm):
                              http://www.rackhost.be/tmp/oostende2.jpg
                              Fuji XPRO1

Comment

Working...
                              X