Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vivitar Auto Wide-Angle 35mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vivitar Auto Wide-Angle 35mm

Ik ben sinds kort in het bezit van een Vivitar lens met volgende specificaties.

"Vivitar 35mm 1:2.8 Auto Wide-Angle No37616410"

Van de serienummer ben ik al zo goed als uit

37 staat voor de constructeur, in dit geval is dat Tokina.
    6 is het jaartal waarin de lens gebouwd is, dit kan 1966, 1976, 1986, ... zijn.
    16 staat voor de week waarin de lens gebouwd is.
    410 is de eigenlijke serienummer, dus zoveelste van dit type lens.

Op de lens zit ook een Kenko 1A (skylight) filter gemonteerd.

Ook heb ik bij het krijgen van deze lens een teleconvertor gekregen van Komura, een Telemore95 for SR (camera type geloof ik).

Ik veronderstel dat deze spulletjes voor een Minolta SR bedoeld zijn, maar bestaat er een mogelijkheid om ze op een Canon 350D te plaatsen? Als het om een kwalitatief goede lens gaat, waarom niet dacht ik???
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

Re: Vivitar Auto Wide-Angle 35mm

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
    Ik ben sinds kort in het bezit van een Vivitar lens met volgende specificaties.

"Vivitar 35mm 1:2.8 Auto Wide-Angle No37616410"

Van de serienummer ben ik al zo goed als uit

37 staat voor de constructeur, in dit geval is dat Tokina.
    6 is het jaartal waarin de lens gebouwd is, dit kan 1966, 1976, 1986, ... zijn.
    16 staat voor de week waarin de lens gebouwd is.
    410 is de eigenlijke serienummer, dus zoveelste van dit type lens.

Op de lens zit ook een Kenko 1A (skylight) filter gemonteerd.

Ook heb ik bij het krijgen van deze lens een teleconvertor gekregen van Komura, een Telemore95 for SR (camera type geloof ik).

Ik veronderstel dat deze spulletjes voor een Minolta SR bedoeld zijn, maar bestaat er een mogelijkheid om ze op een Canon 350D te plaatsen? Als het om een kwalitatief goede lens gaat, waarom niet dacht ik???
    Ik neem aan dat dit de Minolta MD bajonet is.
    Die kan niet op EOS aangepast worden (met behoud van scherpstellen op oneindig) , er zijn voorzover mij bekend geen adapters in de handel.
    Degelijke lenzen zijn voor hooguit een paar tientjes te vinden in M42 of PK bajonet te vinden, die wel aan te passen zijn op EOS.....

Comment

Eigenlijk is MD niet de naam van de vatting, SR is technisch de juiste naam, MD was gewoon een lenstype als'k me niet vergis.

Een adaptor van van MF Minolta naar Canon, het lijkt me niet waarschijnlijk, en ik vraag me af wat je er dan nog exact mee kan doen.
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

'k Heb toch dit gevonden: http://cgi.ebay.nl/Minolta-MD-MC-to-...742.m153.l1262
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

En dit is nog interessanter:
          http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00Gejj
          Mijn foto's en fractals

Comment

Op de vatting staat M/SR, wat mij doet uitkomen bij een minolta SR camera.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Die adapters op Ebay hebben een glaselement om scherpstellen op oneindig mogelijk te maken.
              Mocht het een goed lensje zijn, dan blijft er door dat goedkope glas weinig van over......

Zoals ik al eerder meldde; er zijn op Canon EOS heel veel oude lenzen ZONDER problemen aan te passen, waarom dan die enkele die slecht aan te passen zijn, gaan gebruiken?

Comment

Working...
              X