Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • M42-Lenzen Showcase

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Helaas maakt men met "historiek" maar bijzonder weing fotos ... net zoals een Ferrari in de garage enkel maar roest verzamelt en geen kilometers! [/URL]
    Ah kijk, perfect! Laat is wat eigen werk zien om je verdediging te ondersteunen.

    In ieder geval om deze zoveelste BD discussie af te sluiten, mijn persoonlijke ervaring na veelvuldig gebruik van beiden is dat de Helios geen match is voor het originele ontwerp van Zeiss. De Biotar is in ALLE opzichten beter, scherpte, contrast, kleur, bouwkwaliteit.
    Last edited by Bobb; 6 juli 2017, 17:42.

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
      Ah kijk, perfect! Laat is wat eigen werk zien om je verdediging te ondersteunen.

      In ieder geval om deze zoveelste BD discussie af te sluiten, mijn persoonlijke ervaring na veelvuldig gebruik van beiden is dat de Helios geen match is voor het originele ontwerp van Zeiss. De Biotar is in ALLE opzichten beter, scherpte, contrast, kleur, bouwkwaliteit.
      Dat interesseert mij niet ... Wie echter zwaait met het begrip "historiek" zou moeten weten dat die historiek, zeker die van de "zilveren" Helios 44, M39, 13 lamellen, deze discussie kompleet futiel maakt ... dus "och arme" voor nog zo een boute statemen als hierboven!

      en BTW ... als men stoere statements neerschrijft zoals "Die populaire helios lensjes zijn niks vergeleken met de Biotar." .. dan ligt de bewijslast bij u ... 't is al te makkelijk om later de hete aardappel naar iemand anders door te schuiven!
      Maar al uw ontbrekende "argumenten" ten spijt .. ik HEB behoorlijk wat Biotar fotos bekeken en ochgot van een heel grote hoop daarvan denk ik dan .. met mijn miezerige Minolta 50mm lensje maak ik betere fotos dan dat .. voor de rest, veel succes ermee, geloof verzet bergen ...

      ... er staat trouwens zo een "zilveren" Helios te koop op 2dehands .. LOL .. aan de gemiddelde prijs van een Biotar nota bene .. iemand heeft duidelijk zijn huiswerk gemaakt! LOL!

      Comment


      • M42-Lenzen Showcase

        Moderator Note: Op de man reactie verwijderd


        Bekijk jij maar veel foto's, zal ik ze wel maken.

        Ps: die zilveren helios op 2dehands is de mijne. Je kent toch het verschil tussen een helios 40 en 44 hoop ik. Of je weet toch dat de Red P het glas van de Biotar nog gebruikte en dat die daardoor wel de kwaliteit benaderen van de Biotar. Die prijs is dus heel normaal en hij is trouwens al
        verkocht maar nog niet opgehaald [emoji6]
        Last edited by Laurens; 11 juli 2017, 08:48. Reden: Opkuis

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          Moderator Note: Irrelevant geworden reactie verwijderd
          Last edited by Laurens; 11 juli 2017, 08:52.

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            Moderator Note: Irrelevant geworden reactie verwijderd
            Last edited by Laurens; 11 juli 2017, 08:52.

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Misschien enkel "bierglazen" gekocht? LOL ... Nu, ja .. alle helios 58mm lenzen ... zijn "not created equally" ... niet identiek geschapen dus ...
              .. en de 44-3 die ik vanmorgen ben gaan halen schijnt dat overduidelijk te bewijzen bij een quicl&dirty speedshoot ... een plezier om mee te werken en de resultaten zijn IMHO méér dan behoorlijk ..

              Edit: mijn eerste en toendertijd éénmalige ervaring met wat M42 moet geweest zijn (alhoewel mij dat toendertijd onbekend was) waren de schroefvatting lenzen op mijn 2dehandse Yashica SLR mogelijk een Penta-J of een J-P (geen lichtmeting in de camera) Snel lenzen verwisselen zat er toen niet in ... Het moet ergens 1963?64?65. geweest zijn ...
              Tja, natuurlijk mag ik me niet uitspreken hierover. Ik wil alleen maar zeggen dat mijn eerste Nikkors stammen uit ongeveer dezelfde periode (eind jaren 70). Toen zijn de schellen van mijn ogen gevallen.
              Maar goed, iedereen het zijne en ik het mijne. Ik heb die Helioskes gekocht om een FB vriend een plezier te doen, wat hij daar zal mee aanvangen weet ik niet. Zal ik een adaptor kopen om ze zelf uit te proberen ? NEEN.

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                Moderator Note: Dit draadje ging op slot na enkele bitse commentaren. Anderen wezen er terecht op dat het zonde is zo een langlopende discussie af te sluiten omwille van een paar ongepaste opmerkingen. Na wat opkuiswerk kunnen we nu hopelijk verder zonder nieuwe persoonlijke aanvallen.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  Dank u Laurens.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    Moerassprinkhaan

                    Opname gemaakt met een SMC Takumar 85mm f/1.8 in combinatie met de Raynox 150 voorzetlens.
                    Geflitst met een SB600 waarop een DIY diffuser zat.






                    Groeten,
                    Eric

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      Jammer dat het beestje deels achter een blad zit, maar we zijn hier niet om een foto te beoordelen wel om het bespreken van een lens.
                      Ik had tot hier toe nooit iets echt positiefs gehoord over die Rynox voorzetlenzen maar dat beeld is toch rete scherp vind ik.
                      En Tak's hebben natuurlijk een geweldige reputatie.
                      Heb zelf een 50mm f/1.4, een droom hé.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        wel om het bespreken van een lens.
                        Dat is ook de bedoeling, de prestatie van deze lens met een voorzetlens, natuurlijk tegenlicht en invulflits.
                        Met behoud van het lichteffect, los uit de hand op de knieën in het natte gras.
                        Zo uit de camera, de flare vlekken komen van het natte gras en het tegenlicht, geen Photoshop.


                        De 50mm f/1.4 is inderdaad ook een juweeltje. Klein, licht en met een bouwkwaliteit waar je u tegen mag zeggen.
                        Enkel dat ze nog al eens graag geel wordt, maar dit kan met een Ikea JANSJÖ
                        Bureau Led lamp prima verholpen worden. Bij mij heeft het 3dagen geduurd tot ze terug helder werd.


                        Groeten,
                        Eric

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Wel de mijne was ook bruin, maar na drie dagen onder een blacklight lamp erboven en zilverpapier eronder is ze weer helemaal klaar geworden.
                          Dat van die Ikea lamp had ik ook op YT gevonden.

                          Uw foto bewijst nog maar eens dat ze in de jaren stillekes ook al prima objectieven konden bouwen hé.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Heeft hier iemand ondervinding met de ombouwkits FD naar EOS van EDMIKA?

                            Ik heb meerdere FDn 50mm f/1.8 en zou graag eentje willen ombouwen.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Is die 50mm dan zo goed? Ik denk dat er betere 50mm lenzen zijn. Of vind je het gewoon leuk om lenzen om te bouwen?
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                Ja, ik dacht dat die goed was.
                                Noem eens 1 lens die beter is voor € 75,00.
                                Jammer dat ze geen ombouwkits voor Contax/Yashica ML lenzen zullen maken.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X