Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankopen in VS momenteel goedkoper??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankopen in VS momenteel goedkoper??

iemand ervaring hiermee?
    ik bedoel dus wél:
    Je gaat zelf op vakantie en brengt een objectief mee, of je laat het meebrengen door familie of vrienden.

is het sop de bonen waard?

Re: aankopen in VS momenteel goedkoper??

Als je de kans krijgt doen!

Neem de bonnen van je overige spullen als je body, flitser enz mee. Koop een lens daar en zet die direct aan je body! De doos plat maken en met de inhoud via de post naar huis sturen.

Je bent veel en veel goedkoper uit!
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Inderdaad: gewoon doen !

Over het algemeen: doe "Europese prijs /1.45" en je hebt ongeveer de prijs die je ginder betaalt, gewoon door de huidige wisselkoers... Da's toch een redelijke korting .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Geldt dat dus ook voor materiaal dat niet daar is gefabriceerd?
        Neem bijvoorbeeld een Sigma-lens.

by the way: praktisch alles wordt eigenlijk in Japan gemaakt, 't is waar ook!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
          Neem de bonnen van je overige spullen als je body, flitser enz mee. Koop een lens daar en zet die direct aan je body! De doos plat maken en met de inhoud via de post naar huis sturen.
          moet dat?

't is namelijk zo: het gaat om iemand die voor zijn job de wereld afreist.
          Ik kan moeilijk mijn body meegeven, want dan ben ik hem enkele maanden kwijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Geldt dat dus ook voor materiaal dat niet daar is gefabriceerd?
            Neem bijvoorbeeld een Sigma-lens.

by the way: praktisch alles wordt eigenlijk in Japan gemaakt, 't is waar ook!
            In Japan zijn lenzen alleszins niet automatisch veel goedkoper!
            De 70-200mm f4 L van Canon was er zelfs duurder dan hier.

Over het algemeen waren de lenzen ginder ong 85 à 90% van de nieuwprijs hier.
            equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

moet dat?

't is namelijk zo: het gaat om iemand die voor zijn job de wereld afreist.
              Ik kan moeilijk mijn body meegeven, want dan ben ik hem enkele maanden kwijt
              Iemand heeft me al verteld dat hij bij zijn thuiskomst uit Hong Kong in Zaventem gevraagd werd zijn lenzen op zijn body te zetten. De Canon lens die hij voor zijn kameraad meegebracht had paste natuurlijk niet op zijn Nikon :-)
              :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Prijs is goed ja, maar als je kameraad gepakt wordt aan de douane kan het een dure grap worden. Bovendien heb je geen garantie in Europa dan, dacht'k.

PS: een lens moet je toch testen voor je hem koopt, hoe gaat je vriend dat doen zonder body?
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                  PS: een lens moet je toch testen voor je hem koopt, hoe gaat je vriend dat doen zonder body?
                  Volgens mij wordt dat "testen voor je koopt" toch wel wat overroepen.
                  Voor een lens in de doos gaat wordt ze getest op de optiekkwaliteit. dat gebeurt met apparatuur waar geen, zelfs geoefend, oog tegenop kan.
                  en anderzijds, als ze dan toch vooraf eens moet getest worden dan kan dat toch ook met een gelijkaardig toestel uit het winkelrek??

Comment

Volgens mij wordt dat "testen voor je koopt" toch wel wat overroepen.
                    Voor een lens in de doos gaat wordt ze getest op de optiekkwaliteit. dat gebeurt met apparatuur waar geen, zelfs geoefend, oog tegenop kan.
                    en anderzijds, als ze dan toch vooraf eens moet getest worden dan kan dat toch ook met een gelijkaardig toestel uit het winkelrek??
                    Ik vind het niet overroepen hoor, ik denk dat je effe vloekt als je een lens uit het buitenland laat komen die dan blijkt back of frontfocus te hebben. Als het kan getest worden met een toestel uit de winkel des te beter. Maar als die kameraad geen fotograaf is, ben ik benieuwd hoe goed ie kan testen

Maar ja, elk beslist voor zich of de voordelen de nadelen overstijgen
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Als ik centen heb en graag een nieuwe lens wil, wacht ik tot iemand die ik ken naar de VS gaat (wat heel regelmatig gebeurt). Op nikon lensen heb je 1 jaar *internationaal* waarborg. M.a.w. geldt ook in België! (dit geldt niet voor bodies).

Daarom koop ik altijd USA warraty ipv grey import, al kost het ietske meer (grey import heeft ook garantie maar via de winkel ipv rechtstreeks via Nikon).

De prijs in de VS is echt goed, tot 40% goedkoper.

Groeten,

C.

PS: nooit last gehad aan de grens, maar ik neem dozen niet mee. Maar zelfs als je douanekosten (BTW) moet betalen, ben je nog altijd goedkoper af dan in BE te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                        Als ik centen heb en graag een nieuwe lens wil, wacht ik tot iemand die ik ken naar de VS gaat (wat heel regelmatig gebeurt). Op nikon lensen heb je 1 jaar *internationaal* waarborg. M.a.w. geldt ook in België! (dit geldt niet voor bodies).

Daarom koop ik altijd USA warraty ipv grey import, al kost het ietske meer (grey import heeft ook garantie maar via de winkel ipv rechtstreeks via Nikon).

De prijs in de VS is echt goed, tot 40% goedkoper.

Groeten,

C.

PS: nooit last gehad aan de grens, maar ik neem dozen niet mee. Maar zelfs als je douanekosten (BTW) moet betalen, ben je nog altijd goedkoper af dan in BE te kopen.
                        waar koop je dan in the US?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
                          waar koop je dan in the US?
                          Tot nu toe altijd hier: http://www.bhphotovideo.com/ in New York. Ofwel pikken vrienden het op in hun (grote) winkel ofwel laat ik het ergens in de V.S. leveren (via een koerier met een vaste leveringsdatum). Geen probleem om met mijn Belgische visa kaart te betalen.

C.

Comment

Tot nu toe altijd hier: http://www.bhphotovideo.com/ in New York.
                            En deze zijn ook OK :

Berger Bros specializes in Customer Service. We’re a Camera Store selling Digital Cameras, Lenses, Video, Drones, Binoculars, and Accessories. We offer Classes & Magical Photo Restores. Our Long Island store opened in 1955. Instore or Online give us a try, we’ll make you happy. Free Shipping.

Last edited by K-2; 4 februari 2008, 12:32.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Tot nu toe altijd hier: http://www.bhphotovideo.com/ in New York. Ofwel pikken vrienden het op in hun (grote) winkel ofwel laat ik het ergens in de V.S. leveren (via een koerier met een vaste leveringsdatum). Geen probleem om met mijn Belgische visa kaart te betalen.

C.
                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

Onze kennissen wonen in Indianapolis, zo'n 1000km van NY
                              Zou dat kunnen lukken volgens you

Dré
                              Last edited by dréten; 4 februari 2008, 16:53.

Comment

Working...
                              X